Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Virtual Museum Experiences of Pre-Service English Teachers During The Covid-19 Pandemic Process

Yıl 2022, , 1313 - 1337, 29.12.2022
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-1171261

Öz

The purpose of this research is to reveal the experiences of pre-service English teachers towards virtual museums, which is one of the learning environments during the pandemic period. Document analysis method was used in the research and 46 pre-service teachers studying in the English language teaching department of the education faculty of a state university formed the study group of the research. In the study, studying in the department of English language teaching was accepted as a criterion. The data of the research were collected using the Virtual Tour Results Evaluation Form (VTREF). In the light of the data obtained it was concluded that most of the pre-service teachers did not use virtual museums as an electronic learning environment before the research, virtual museums can be used for educational purposes in disciplines such as science, social sciences, natural sciences, the use of virtual museums in the educational environment will help to create a colorful, fun, motivating, creative, inspiring, productive and educational teaching environment, and the use of virtual museums for educational purposes during the pandemic period has many advantages and some disadvantages.

Kaynakça

  • Akçaova, A. & Köse Doğan, R. (2020). Dijital çağda müzecilik anlayışına yenilikçi yaklaşımlar. IDA: International Design and Art Journal, 2(1), 67-79.
  • Aktaş, V. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sanal müze kullanımına yönelik tutumları [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aktaş, V. & Yılmaz, A. ve İbrahimoğlu Z. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sanal müze kullanımına yönelik tutumları. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1294-1313. https://doi.org/10.24315/tred.806159
  • Aktaş, V. & İlhan, G. O. (2022). Sosyal bilgiler eğitiminde sanal müze. H. Er Türküresin (Ed.). Sosyal bilgiler eğitiminde dijital öğretim teknolojileri. (1. Baskı) içinde (ss. 213-224), Anı.
  • Aladağ, E., Akkaya, D. & Şensöz, G. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 199-217.
  • Andrews, J. E. & Schweibenz, W. (1998). A new medium for old masters: The kress study collection virtual museum project. Art Documentation: Journal of the Art Libraries Society of North America, 17(1), 19-27.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihî mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin "müze eğitimine" ilişkin görüşleri [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atagök, T. (1999), Yaşayan Müze ve Eğitim. Sanat Dünyamız, 71, 223-227.
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015), İçerik analizine giriş, Z. E. Özcan (Çev.) H. Aydın (Çev. Ed.) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Birinci Baskı) içinde (ss. 380-417). Eğitim Yayınevi. (Orijinal çalışma 2012 yılında yayımlandı)
  • Bowen, G. A. (2009), Document analysis as a qualitative research method, Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Buyurgan, S. (2006), Müze Eğitimi, Sanat Sokağı, 1, 22-25. Denge Matbaası.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Pegem Akademi.
  • Canlı, K. (2016). İlkokul 4. sınıf görsel sanatlar dersinde sanal müze uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Coe, R. J. (2017), Kendi Araştırmanı Yürütmek. T. S. Çolak (Çev.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (1. Baskı). A. Erözkan ve E. Büyüköksüz (Ed.) içinde (ss. 65-84), Anı. (Orijinal çalışma 2012 yılında yayımlandı)
  • Dal Falco, F., & Vassos, S. (2017). Museum experience design: A modern storytelling methodology. The Design Journal, 20(sup1), 3975-3983. https://doi.org/10.1080/14606925.2017.1352900.
  • Demirboğa, E. (2010). Sanal müze ziyaretlerinin öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal kazanımları üzerindeki etkileri [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Demirci, S. & Köseli, M. (2014), İkincil veri ve içerik analizi. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (4. Baskı) içinde (ss.320-364), Alfa Yayınları.
  • Denizci, A. & Mirza, H. (2015). Müze eğitimi 12. R. Sölpük (Ed.). MEB Yayınları.
  • Dolmaz, M. & Metin, Ö. (2021). Ebeveynlerin gözüyle Covid-19'un eğitim-öğretim sürecine ve öğrencilerin sosyal hayatlarına etkileri. International Journal of Social Science Research, 10(1) , 96-121.
  • Erbay, M. (2017). Yeni nesil teknolojiler ile müzelerde eğitim, Milli Eğitim Dergisi, 214, 255-268.
  • Ermiş, B. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersinde (Üç Boyutlu Sanal Müze Ziyaret) Etkinliğine İlişkin Görüşleri [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Hooper-Greenhill, E. (1999). Müze ve galeri eğitimi. M. Örge Evren & E. G. Kapçı (Çev.), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. (Orijinal çalışma 1991 yılında yayınlandı).
  • İlhan, A. Ç., Artar, M., Bıkmaz, F., Okvuran, A., Tezcan Akmehmet, K., Doğan, D., Karadeniz, C. & Kut, S. (2019). Müze eğitimi kitabı. S. Akbıyık & U. Kılıç (Ed.) MEB Yayınları.
  • İlhan, G. O., Erol, M., & Özdemir, F. (2022). Virtual museum experiences of primary school teacher candidates during the COVID-19 pandemic process. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 10(4), 232-243. http://dx.doi.org/10.52380/mojet.2022.10.4.259
  • İlhan, G. O., Tokmak, A. & Aktaş, V. (2021). Virtual museum experiences of social studies teacher candidates, Journal of International Museum Education, 3(1), 74-93. https://doi.org/10.51637/jimuseumed.958918
  • İralı, A. E. (2019). Kültür varlıklarının sanal ortam uygulamalarının ziyaret yönünden incelenmesi: Sait Faik Abasıyanık müzesi üzerine bir inceleme [Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.741737.
  • Kasapoğlu Akyol, P. (2020). Covid-19 küresel salgın dönemi ve sonrası müze etkinlikleri, Milli Folklor, 32(16), 72-86.
  • Karadağ, R. (2014). Okuma ilgisi, tutumları ve alışkanlığı konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi: YÖK ve ProQuest veri tabanları örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1-17.
  • Karadeniz, C. (2020). Müzede dijital teknolojilerin kullanımı ve salgın sürecinde dijital katılım. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 9(70), 975-984. https://dx.doi.org/10.7816/idil-09-70-06
  • Karadeniz, C. & Okvuran, A. (2014). Müzede bir gece: Ankara Üniversitesi öğrencileri ile Çorum Arkeoloji Müzesi’nde müze eğitimi. İlköğretim Online, 13(3), 865-879.
  • Karataş, S., Yılmaz, A., Kapanoğlu, G. & Meriçelli, M. (2016). Öğretmenlerin sanal müzelere dair görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 112-125.
  • Kaya, R. & Okumuş, O. (2018). Sanal müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153. https://doi.org/10.17497/tuhed.397476
  • Kuruoğlu Maccario, N. (2002). Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 275-285.
  • Leach, D. B. (2007). Dynamic museum place. Journal of Museum Education, 32(3), 197-207. https://doi.org/ 10.1080/10598650.2007.11510570.
  • Li, Y. C., Liew, A. W. C. & Su, W. P. (2012, June 26-28). “The Digital Museum: Challenges and solution” [Present Paper]. 8th International Conference on Information Science and Digital Content Technology: Proceedings, Korea.
  • McCulloch, G. (2012), Documentary methods. J. Arthur, M. Waring, R. Cove, L. Hodges (Eds.), Research methods and methodologies in education in (pp. 210-214), Sage.
  • Meydan, A. & Akkuş, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılmasındaki önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 402-422.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994), Qualitive Data Analysis (2nd Ed), California: SAGE.
  • Miles, M. B. & Huberman, M. (2019), Analizde ilk adımlar. Ali Ersoy (Çev.), S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed.), Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi içinde (ss.50-88), Pegem Akademi.
  • Nofal, E. (2013), Taking advantages of augmented reality technology in museum visiting experience, In Proceedings of 6th International Congress “Science and Technology for the Safeguard of Cultural Heritage in the Mediterranean Basin” (Vol. 3, pp. 1-8). NTUA: Athens. https://www.researchgate.net/publication/258510269_Taking_Advantages_of_Augmented_Reality_Technology_in_Museum_Visiting_Experience
  • Okan, B. (2018). Günümüz müzecilik anlayışındaki yaklaşımlar ve müze oluşumunu etkileyen unsurlar. Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi, 3(4) , 215-242.
  • Önder, A., Abacı, O. & Kamaraj, I. (2009). "Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı projesi": İstanbul Arkeoloji Müzesi'ndeki Marmara örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 103-117.
  • Özel, N. (2019), Eğitim, kültür ve bilgi merkezleri olarak müzeler. M. A. Akkaya ve H. Odabaş (Haz.), Bilgi Merkezleri Kütüphaneler-Arşivler-Müzeler içinde (ss.427-458), Hiperyayın.
  • Özer, A. (2016). Sanal müzede öğrenmenin bağlamsal modelinin kullanımının öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve memnuniyet düzeylerine etkisi [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özmen, S. S. (2018). Müze eğitiminin gelişimi. HUMANITAS Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 301-324.
  • Özsoy, V., Dilli, R., Karakaya, Ü., Bıyıklı, N. & Çalış, Ş. (2017). Doğal, tarihi ve kültürel mekânlar ile bilim merkezlerinin yaygın öğrenme ortamı olarak kullanılması. Milli Eğitim Dergisi, 214, 477-488.
  • Pivec, M., & Kronberger, A. (2016, September 7-9). Virtual museum: Playful visitor experience in the real and virtual world [Paper Presentation]. In 8th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games), Barcelona: IEEE.
  • Richani, E., Papaioannou, G., & Banou, C. (2016, March 23-25). Emerging opportunities: The internet, marketing and museums [Paper Presentation]. MATEC Web of Conferences 76, Netherlands. https://core.ac.uk/download/pdf/111075435.pdf
  • Sarsılmaz, Y. (2010). Müzelerde teknoloji kullanımı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi (ABMYO), Sayı: 20, 45-53.
  • Schweibenz, W. (2019), The virtual museum: An overview of ıts origins, concepts and terminology. The Museum Review, 4(1). http://articles.themuseumreview.org/tmr_vol4no1_schweibenz
  • Shehade. M., & Stylianou-Lambert, T. (2020). Virtual reality in museums: Exploring the experiences of museum professionals, Applied Sciences, 10(11), 4031. MDPI AG. http://dx.doi.org/10.3390/app10114031.
  • Sofuoğlu, S. (2019). Müze eğitiminin eleştirel düşünme eğilimine ve problem çözme becerisine etkisi [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Sungur, T & Bülbül, H. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının sanal müze uygulamalarına yönelik görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 652-666. DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.46660-492112.
  • Sylaiou, S., Mania, K., Karoulis, A. & White, M. (2010). Exploring the relationship between presence and enjoyment in a virtual museum. International Journal of Human-Computer Studies, 68(5), 243-253.
  • Tezcan Akmehmet, K. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde arkeoloji müzelerinin nesne merkezli eğitim etkinlikleriyle kullanılması [Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Tezcan Akmehmet, K. & Ödekan, A. (2006). Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. İTÜ DERGİSİ/B Sosyal Bilimler, 3(1), 47-58.
  • Tezcan, Ö. (2019). Modern müze iç mekânlarında kavramsal tasarım kriterleri kapsamında interaktif uygulamaların incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Turgut, G. (2015), Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Ulusoy, K. (2010). Open education students’ perspectives on using virtual museums application in teaching history subjects. Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE), 11(4), 36-46.
  • Utkugün, C. (2022). Virtual museums from the perspective of social studies pre-service teachers. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(Special Issue), 1069-1084. https://dx.doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.4.831
  • Yıldırım, T. & Tahiroğlu, M. (2012). Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 104-114.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, K, Şeker, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin müze gezilerine ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 3(9), 21-39.
  • https://www.hurriyet.com.tr/seyahat/salgin-doneminde-sanal-muzelerin-ziyaretci-sayisinda-rekor-kirildi-41497012.
  • https://www.aa.com.tr/tr/kultur-sanat/salgin-doneminde-sanal-muzelerin-sayisi-artirilacak-/2052748.
  • https://www.cnbc.com/2020/03/19/coronavirus-pass-the-time-in-self-isolation-with-virtual-museum-tours.html.

Covid-19 Pandemisi Sürecinde İngilizce Öğretmen Adaylarının Sanal Müze Deneyimleri

Yıl 2022, , 1313 - 1337, 29.12.2022
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-1171261

Öz

Bu araştırmanın amacı İngilizce öğretmen adaylarının pandemi dönemi öğrenme ortamlarından biri olan sanal müzelere yönelik deneyimlerini ortaya koymaktır. Araştırmada doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır ve bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin İngilizce öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 46 öğretmen adayı araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada İngilizce öğretmenliği bölümünde öğrenim görmek kriter olarak kabul edilmiştir. Araştırmanın verileri Sanal Tur Sonuç Değerlendirme Formu (STSDF) kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler ışığında öğretmen adaylarının büyük kısmının araştırma öncesinde sanal müzeleri elektronik bir öğrenme ortamı olarak kullanmadığı, sanal müzelerin fen bilimleri, sosyal bilimler, doğa bilimleri gibi bilimlere ait disiplinlerde eğitim-öğretim amacıyla kullanılabileceği, sanal müzelerin eğitim ortamında kullanımının renkli, eğlenceli, motive edici, yaratıcı, ilham verici, verimli ve eğitici bir öğretim ortamını oluşturmaya yardımcı olacağı, sanal müzelerin pandemi döneminde eğitim amacıyla kullanımının birçok avantajı ve bazı dezavantajları olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akçaova, A. & Köse Doğan, R. (2020). Dijital çağda müzecilik anlayışına yenilikçi yaklaşımlar. IDA: International Design and Art Journal, 2(1), 67-79.
  • Aktaş, V. (2017). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sanal müze kullanımına yönelik tutumları [Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Aktaş, V. & Yılmaz, A. ve İbrahimoğlu Z. (2021). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sanal müze kullanımına yönelik tutumları. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1294-1313. https://doi.org/10.24315/tred.806159
  • Aktaş, V. & İlhan, G. O. (2022). Sosyal bilgiler eğitiminde sanal müze. H. Er Türküresin (Ed.). Sosyal bilgiler eğitiminde dijital öğretim teknolojileri. (1. Baskı) içinde (ss. 213-224), Anı.
  • Aladağ, E., Akkaya, D. & Şensöz, G. (2014). Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 199-217.
  • Andrews, J. E. & Schweibenz, W. (1998). A new medium for old masters: The kress study collection virtual museum project. Art Documentation: Journal of the Art Libraries Society of North America, 17(1), 19-27.
  • Ata, B. (2002). Müzelerle ve tarihî mekânlarla tarih öğretimi: Tarih öğretmenlerinin "müze eğitimine" ilişkin görüşleri [Doktora tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Atagök, T. (1999), Yaşayan Müze ve Eğitim. Sanat Dünyamız, 71, 223-227.
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015), İçerik analizine giriş, Z. E. Özcan (Çev.) H. Aydın (Çev. Ed.) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Birinci Baskı) içinde (ss. 380-417). Eğitim Yayınevi. (Orijinal çalışma 2012 yılında yayımlandı)
  • Bowen, G. A. (2009), Document analysis as a qualitative research method, Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. https://doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Buyurgan, S. (2006), Müze Eğitimi, Sanat Sokağı, 1, 22-25. Denge Matbaası.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Pegem Akademi.
  • Canlı, K. (2016). İlkokul 4. sınıf görsel sanatlar dersinde sanal müze uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri [Yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Coe, R. J. (2017), Kendi Araştırmanı Yürütmek. T. S. Çolak (Çev.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri ve Metodolojileri (1. Baskı). A. Erözkan ve E. Büyüköksüz (Ed.) içinde (ss. 65-84), Anı. (Orijinal çalışma 2012 yılında yayımlandı)
  • Dal Falco, F., & Vassos, S. (2017). Museum experience design: A modern storytelling methodology. The Design Journal, 20(sup1), 3975-3983. https://doi.org/10.1080/14606925.2017.1352900.
  • Demirboğa, E. (2010). Sanal müze ziyaretlerinin öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal kazanımları üzerindeki etkileri [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Demirci, S. & Köseli, M. (2014), İkincil veri ve içerik analizi. K. Böke (Ed.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri (4. Baskı) içinde (ss.320-364), Alfa Yayınları.
  • Denizci, A. & Mirza, H. (2015). Müze eğitimi 12. R. Sölpük (Ed.). MEB Yayınları.
  • Dolmaz, M. & Metin, Ö. (2021). Ebeveynlerin gözüyle Covid-19'un eğitim-öğretim sürecine ve öğrencilerin sosyal hayatlarına etkileri. International Journal of Social Science Research, 10(1) , 96-121.
  • Erbay, M. (2017). Yeni nesil teknolojiler ile müzelerde eğitim, Milli Eğitim Dergisi, 214, 255-268.
  • Ermiş, B. (2010). İlköğretim 6. sınıf öğrencilerinin Görsel Sanatlar Dersinde (Üç Boyutlu Sanal Müze Ziyaret) Etkinliğine İlişkin Görüşleri [Yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Hooper-Greenhill, E. (1999). Müze ve galeri eğitimi. M. Örge Evren & E. G. Kapçı (Çev.), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları. (Orijinal çalışma 1991 yılında yayınlandı).
  • İlhan, A. Ç., Artar, M., Bıkmaz, F., Okvuran, A., Tezcan Akmehmet, K., Doğan, D., Karadeniz, C. & Kut, S. (2019). Müze eğitimi kitabı. S. Akbıyık & U. Kılıç (Ed.) MEB Yayınları.
  • İlhan, G. O., Erol, M., & Özdemir, F. (2022). Virtual museum experiences of primary school teacher candidates during the COVID-19 pandemic process. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 10(4), 232-243. http://dx.doi.org/10.52380/mojet.2022.10.4.259
  • İlhan, G. O., Tokmak, A. & Aktaş, V. (2021). Virtual museum experiences of social studies teacher candidates, Journal of International Museum Education, 3(1), 74-93. https://doi.org/10.51637/jimuseumed.958918
  • İralı, A. E. (2019). Kültür varlıklarının sanal ortam uygulamalarının ziyaret yönünden incelenmesi: Sait Faik Abasıyanık müzesi üzerine bir inceleme [Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kahraman, M. E. (2020). Covid-19 salgınının uygulamalı derslere etkisi ve bu derslerin uzaktan eğitimle yürütülmesi: Temel tasarım dersi örneği. İMÜ Sanat Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 6(1), 44-56. https://doi.org/10.46641/medeniyetsanat.741737.
  • Kasapoğlu Akyol, P. (2020). Covid-19 küresel salgın dönemi ve sonrası müze etkinlikleri, Milli Folklor, 32(16), 72-86.
  • Karadağ, R. (2014). Okuma ilgisi, tutumları ve alışkanlığı konusunda yapılmış çalışmaların lisansüstü tezlere dayalı analizi: YÖK ve ProQuest veri tabanları örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(1), 1-17.
  • Karadeniz, C. (2020). Müzede dijital teknolojilerin kullanımı ve salgın sürecinde dijital katılım. İDİL Sanat ve Dil Dergisi, 9(70), 975-984. https://dx.doi.org/10.7816/idil-09-70-06
  • Karadeniz, C. & Okvuran, A. (2014). Müzede bir gece: Ankara Üniversitesi öğrencileri ile Çorum Arkeoloji Müzesi’nde müze eğitimi. İlköğretim Online, 13(3), 865-879.
  • Karataş, S., Yılmaz, A., Kapanoğlu, G. & Meriçelli, M. (2016). Öğretmenlerin sanal müzelere dair görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 112-125.
  • Kaya, R. & Okumuş, O. (2018). Sanal müzelerin tarih derslerinde kullanımının öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish History Education Journal, 7(1), 113-153. https://doi.org/10.17497/tuhed.397476
  • Kuruoğlu Maccario, N. (2002). Müzelerin eğitim ortamı olarak kullanımı. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 275-285.
  • Leach, D. B. (2007). Dynamic museum place. Journal of Museum Education, 32(3), 197-207. https://doi.org/ 10.1080/10598650.2007.11510570.
  • Li, Y. C., Liew, A. W. C. & Su, W. P. (2012, June 26-28). “The Digital Museum: Challenges and solution” [Present Paper]. 8th International Conference on Information Science and Digital Content Technology: Proceedings, Korea.
  • McCulloch, G. (2012), Documentary methods. J. Arthur, M. Waring, R. Cove, L. Hodges (Eds.), Research methods and methodologies in education in (pp. 210-214), Sage.
  • Meydan, A. & Akkuş, A. (2014). Sosyal bilgiler öğretiminde müze gezilerinin tarihi ve kültürel değerlerin kazandırılmasındaki önemi. Marmara Coğrafya Dergisi, 29, 402-422.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994), Qualitive Data Analysis (2nd Ed), California: SAGE.
  • Miles, M. B. & Huberman, M. (2019), Analizde ilk adımlar. Ali Ersoy (Çev.), S. Akbaba Altun ve A. Ersoy (Çev. Ed.), Genişletilmiş bir kaynak kitap: nitel veri analizi içinde (ss.50-88), Pegem Akademi.
  • Nofal, E. (2013), Taking advantages of augmented reality technology in museum visiting experience, In Proceedings of 6th International Congress “Science and Technology for the Safeguard of Cultural Heritage in the Mediterranean Basin” (Vol. 3, pp. 1-8). NTUA: Athens. https://www.researchgate.net/publication/258510269_Taking_Advantages_of_Augmented_Reality_Technology_in_Museum_Visiting_Experience
  • Okan, B. (2018). Günümüz müzecilik anlayışındaki yaklaşımlar ve müze oluşumunu etkileyen unsurlar. Tykhe Sanat ve Tasarım Dergisi, 3(4) , 215-242.
  • Önder, A., Abacı, O. & Kamaraj, I. (2009). "Müzelerin eğitim amaçlı kullanımı projesi": İstanbul Arkeoloji Müzesi'ndeki Marmara örneklemi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 103-117.
  • Özel, N. (2019), Eğitim, kültür ve bilgi merkezleri olarak müzeler. M. A. Akkaya ve H. Odabaş (Haz.), Bilgi Merkezleri Kütüphaneler-Arşivler-Müzeler içinde (ss.427-458), Hiperyayın.
  • Özer, A. (2016). Sanal müzede öğrenmenin bağlamsal modelinin kullanımının öğrencilerin akademik başarısı, motivasyonu ve memnuniyet düzeylerine etkisi [Doktora tezi, Ankara Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Özmen, S. S. (2018). Müze eğitiminin gelişimi. HUMANITAS Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(11), 301-324.
  • Özsoy, V., Dilli, R., Karakaya, Ü., Bıyıklı, N. & Çalış, Ş. (2017). Doğal, tarihi ve kültürel mekânlar ile bilim merkezlerinin yaygın öğrenme ortamı olarak kullanılması. Milli Eğitim Dergisi, 214, 477-488.
  • Pivec, M., & Kronberger, A. (2016, September 7-9). Virtual museum: Playful visitor experience in the real and virtual world [Paper Presentation]. In 8th International Conference on Games and Virtual Worlds for Serious Applications (VS-Games), Barcelona: IEEE.
  • Richani, E., Papaioannou, G., & Banou, C. (2016, March 23-25). Emerging opportunities: The internet, marketing and museums [Paper Presentation]. MATEC Web of Conferences 76, Netherlands. https://core.ac.uk/download/pdf/111075435.pdf
  • Sarsılmaz, Y. (2010). Müzelerde teknoloji kullanımı. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi (ABMYO), Sayı: 20, 45-53.
  • Schweibenz, W. (2019), The virtual museum: An overview of ıts origins, concepts and terminology. The Museum Review, 4(1). http://articles.themuseumreview.org/tmr_vol4no1_schweibenz
  • Shehade. M., & Stylianou-Lambert, T. (2020). Virtual reality in museums: Exploring the experiences of museum professionals, Applied Sciences, 10(11), 4031. MDPI AG. http://dx.doi.org/10.3390/app10114031.
  • Sofuoğlu, S. (2019). Müze eğitiminin eleştirel düşünme eğilimine ve problem çözme becerisine etkisi [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Sungur, T & Bülbül, H. (2019). Sınıf öğretmeni adaylarının sanal müze uygulamalarına yönelik görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 652-666. DOI: 10.17240/aibuefd.2019.19.46660-492112.
  • Sylaiou, S., Mania, K., Karoulis, A. & White, M. (2010). Exploring the relationship between presence and enjoyment in a virtual museum. International Journal of Human-Computer Studies, 68(5), 243-253.
  • Tezcan Akmehmet, K. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde arkeoloji müzelerinin nesne merkezli eğitim etkinlikleriyle kullanılması [Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Tezcan Akmehmet, K. & Ödekan, A. (2006). Müze eğitiminin tarihsel gelişimi. İTÜ DERGİSİ/B Sosyal Bilimler, 3(1), 47-58.
  • Tezcan, Ö. (2019). Modern müze iç mekânlarında kavramsal tasarım kriterleri kapsamında interaktif uygulamaların incelenmesi [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Turgut, G. (2015), Sosyal bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma [Yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Ulusoy, K. (2010). Open education students’ perspectives on using virtual museums application in teaching history subjects. Turkish Online Journal of Distance Education (TOJDE), 11(4), 36-46.
  • Utkugün, C. (2022). Virtual museums from the perspective of social studies pre-service teachers. International Journal of Psychology and Educational Studies, 9(Special Issue), 1069-1084. https://dx.doi.org/10.52380/ijpes.2022.9.4.831
  • Yıldırım, T. & Tahiroğlu, M. (2012). Sanal ortamda gerçekleştirilen müze gezilerinin ilköğretim öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(39), 104-114.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı), Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yılmaz, K, Şeker, M. (2011). İlköğretim öğrencilerinin müze gezilerine ve müzelerin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 3(9), 21-39.
  • https://www.hurriyet.com.tr/seyahat/salgin-doneminde-sanal-muzelerin-ziyaretci-sayisinda-rekor-kirildi-41497012.
  • https://www.aa.com.tr/tr/kultur-sanat/salgin-doneminde-sanal-muzelerin-sayisi-artirilacak-/2052748.
  • https://www.cnbc.com/2020/03/19/coronavirus-pass-the-time-in-self-isolation-with-virtual-museum-tours.html.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Genç Osman İlhan 0000-0003-4091-4758

Mustafa Dolmaz 0000-0002-9420-0331

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 5 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA İlhan, G. O., & Dolmaz, M. (2022). Covid-19 Pandemisi Sürecinde İngilizce Öğretmen Adaylarının Sanal Müze Deneyimleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(4), 1313-1337. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506-1171261