Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE DEVELOPMENT OF PRE-SERVICE TEACHERS’ TECHNOLOGICAL PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN MATHEMATICS INSTRUCTION

Yıl 2016, , 512 - 533, 07.01.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194940

Öz

The purpose of this study is to investigate the development of pre-service elementary mathematics teachers’ technological pedagogical content knowledge (TPACK), TPACK self-confidence and perceptions related to use of technology. Considering this purpose, an education program, which is covered in the course “Computer-assisted Mathematics Teaching” as three hours in a week, was administered to the fourth year students of mathematics education program. Within the scope of the study, Technological Pedagogical Content Knowledge Scale, Technological Pedagogical Content Knowledge Confidence Scale, and Technological Pedagogical Content Knowledge Perception Scale were conducted to 30 pre-service teachers before and after the study. Data gathered from the questionnaires were analyzed qualitatively and quantitatively. Results show that the teaching program resulted with no changes on perceptions of pre-service teachers towards technology use while it affected the technological pedagogical content knowledge and self-confidence of pre-service teachers positively

ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Yıl 2016, , 512 - 533, 07.01.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194940

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB), TPAB öz güvenlerinin ve teknoloji kullanımına ilişkin algılarının gelişimini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, ilköğretim matematik öğretmenliği programı son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarına haftada üç saatlik “Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi” dersi kapsamında bir öğretim programı uygulanmıştır. Matematik eğitiminde kullanılan dinamik geometri yazılımlarından Cabri 2D ve 3D, GeoGebra, GSP ve Drive programlarının matematik eğitiminde nasıl kullanılması gerektiği öğretmen adaylarına araştırmacılar tarafından anlatılmıştır. Çalışmanın amaçları doğrultusunda Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Öz güven Ölçeği, Teknoloji Kullanıma Yönelik Algı Ölçeği araştırmanın başında ve sonunda 30 öğretmen adayına uygulanmıştır. Ölçeklerden elde edilen veriler nitel ve nicel olarak analiz edilmiştir. Uygulanan öğretim programının öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinde ve özgüvenlerinde olumlu yönde gelişme olurken teknoloji kullanımına ilişkin algılarında değişim olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İlhan Karataş Bu kişi benim

Mutlu Pişkin Tunç Bu kişi benim

Esra Demiray

Nurbanu Yılmaz

Yayımlanma Tarihi 7 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016

Kaynak Göster

APA Karataş, İ., Pişkin Tunç, M., Demiray, E., Yılmaz, N. (2016). ÖĞRETMEN ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 512-533. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.2-5000194940

Cited By