Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YETERSİZLİĞİ OLAN VE OLMAYAN OKULÖNCESİ ÇOCUKLARA VERİLEN SERAMİK EĞİTİMİ VE UYGULAMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2017, , 1 - 16, 08.04.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304617

Öz

Bu çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılı güz döneminde, beş yaş grubu yetersizliği olmayan on yedi çocuk ile Özel Eğitim Merkezi’nden yetersizliği olan iki çocuğa verilen seramik eğitimi ve uygulamalarını içermektedir. Araştırmada, iki seramik eğitimcisi, bir özel eğitim uzmanı ve bir okulöncesi uzmanı görev almıştır. Seramik eğitimi programı, haftada 1 saat olmak üzere 10 hafta olarak planlanmıştır. Her hafta farklı bir konu verilerek seramik çalışması yaptırılmıştır. Araştırmada, seramik eğitiminin yetersizliği olan ve olmayan çocukların gelişim sürecine katkısı gözlenmiş, ortaya çıkan seramik uygulamalar bu doğrultuda değerlendirilmiştir. Seramik eğitimi sürecinde, yetersizliği olan ve olmayan okulöncesi çocukların yaptıkları uygulamalarda yaratıcılık, şekillendirme, sonuca varma konusunda bir fark olmadığı, seramik eğitiminin çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve dil gelişimlerine faydalı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

EVALUATION OF CERAMIC TRAINING AND APPLICATIONS GIVEN TO PRESCHOOL CHILDREN WITH AND WITHOUT DISABILITY

Yıl 2017, , 1 - 16, 08.04.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304617

Öz

This study covers ceramics training and applications given to five years old children, seventeen of which aren’t disabled and two of which are disabled and from Special Education Centre in fall semester of 2013-2014 academic year. In this study, two ceramic educators, one special education specialist and one preschool specialist took part. Ceramic training was planned as 10 weeks and 1 hour per week. Every week, a different topic was given for the ceramic work. In the research, contribution of ceramic training to the development process of children with and without disabilities was observed and the applications were evaluated accordingly. In the process of ceramics training, it has been reached that there isn’t any difference between the works created by preschool children with disabilities or without disabilities in terms of creativity, shaping and coming to a conclusion and it is very beneficial for children’s physical, social and language development. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Melahat Altundağ Bu kişi benim

Mustafa Ural Bu kişi benim

Emine Eratay Bu kişi benim

Yasemin Aydoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Altundağ, M., Ural, M., Eratay, E., Aydoğan, Y. (2017). YETERSİZLİĞİ OLAN VE OLMAYAN OKULÖNCESİ ÇOCUKLARA VERİLEN SERAMİK EĞİTİMİ VE UYGULAMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 1-16. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304617

Cited By

Investigation of the Parents’ Perceptions towards Children with Special Needs
Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi
Mehmet Toran
https://doi.org/10.21020/husbfd.339080