Ortalama üstü yetenek, motivasyon ve yaratıcılık gibi
birçok özelliğiyle diğer öğrencilerden farklı olan üstün yetenekli öğrenciler,
genel olarak zihinsel, müzik ve görsel sanatlar yetenek alanlarında kendilerini
gösterirler. Görsel sanatlar alanı öğrencileri, görsel yetenek özelliklerine
sahip olmanın yanında, zihinsel yetenek alanı öğrencileri ile ortak özeliklere
de sahiptir.
Bu çalışmada üstün yetenekli öğrencilerin eğitim
ihtiyacını karşılayan Bilim ve Sanat Merkezine devam eden görsel sanatlar alanı ile zihinsel yetenek
alanı öğrencilerinin resimleri
karşılaştırılmıştır. Çalışmada
ilkokul dördüncü sınıf düzeyindeki öğrencilere var olan gerçek bir görüntü ile
imgesel bir görüntüye dayalı resim çalışması yaptırılarak çıkan resimler
değerlendirilmiştir. Görsel sanatlar
alanı ile zihinsel yetenek alanı öğrencilerinin resimleri sanat ilke ve elemanları ile hayal gücü yönünden karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda görsel sanat alanı öğrencilerinin gerçekçi ve somut resimlerde
daha iyi oldukları; hayal ve soyut düşünmeye dayalı imgesel resimlerde ise
zihinsel yetenek öğrencilerinin iyi oldukları görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |