Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, , 1404 - 1415, 17.10.2018
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.39790-471128

Öz

Kaynakça

  • Angı, Ç.E., Şendurur, Y. (2013). Lise Öğrencilerinin Demografik Özellikleri ile Dinledikleri Müzik Türleri Arasındaki İlişki. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 223-238.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Pegem Akademi Yayınları.
  • Ercan, H. (2014). Klasik Batı Müziği Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarı Müzik Lisans Öğrencilerinin Müzikal Beğenileri ve Müzik Dinleme Alışkanlıklarının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Ertenli, İ. (2014). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Müzik Türlerini Dinleme Durumlarına ve Programın Müzik Türü Tercihleri Üzerindeki Etkisine İlişkin Görüşleri: Çankaya İlçesi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Say, A. (2002). Müziğin Kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Şenel, O. (2013). Müzik Algısı, Müzik Tercihi ve Sosyal Kimlik Bağlamında Müzikte Önyargı ve Kalıpyargı. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uslu, N.B. (2010). Niğde İlinde Görev Yapmakta Olan Müzik Öğretmenleri İle Niğde Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda Öğrenim Görmekte Olan Üniversite Öğrencilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Müziksel Beğenilerinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK TÜRLERİNE İLGİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2018, , 1404 - 1415, 17.10.2018
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.39790-471128

Öz

Bu
çalışma, müzik öğretmeni adaylarının müzik türlerine olan ilgilerini belirlemek
amacıyla hazırlanmış betimsel bir çalışmadır. Çalışmada, müzik öğretmeni
adaylarının dinlemeyi tercih ettikleri müzik türlerinin, bireysel çalgı dersi
başarısı, sınıf düzeyi, mezun olunan lise türü ve piyano dersi akademik
başarısı ile anlamlı farklarının olup olmadığının ortaya çıkarılması
amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde
2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören ve 7 farklı bireysel çalgı
dalında enstrüman eğitimi alan 50 öğrenciden çalışmanın verileri elde
edilmiştir. Öğrenciler, lisans I ve IV düzeyindeki öğrencilerden seçilmiştir.
Çalışmanın veri toplama aşamasında, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde Lisans I
ve IV düzeyinde öğrenim gören 50 öğrenciye araştırmacı tarafından geliştirilen
anket formu uygulanmıştır. Toplanan verilere bağımsız örneklem T-testi, Anova
testi ve Tukey testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, müzik öğretmeni
adaylarının bireysel çalgıları ile müzik türlerine olan ilgileri arasında
yalnız klasik batı müziği ile bireysel çalgıları arasında anlamlı bir farkın
olduğu tespit edilmiş; adayların mezun olunan lise türü, sınıf düzeyi ve piyano
dersi akademik başarısı ile müzik türlerine olan ilgileri arasında anlamlı fark
saptanmamıştır. Elde edilen sonuçlardan yola çıkılarak, müzik eğitimi lisans
programında işlenen bireysel çalgı derslerinde ve diğer uygulamalı derslerde
çoksesli halk müziğinin kullanımının artırılması, tek sesli eserlerin çoksesli
versiyonlarının düzenlenmesi/kullanılması ve klasik batı müziğine ilgiyi
arttıracak daha verimli çalışmaların yapılması önerilmektedir. 

Kaynakça

  • Angı, Ç.E., Şendurur, Y. (2013). Lise Öğrencilerinin Demografik Özellikleri ile Dinledikleri Müzik Türleri Arasındaki İlişki. The Journal of Academic Social Science Studies, 30, 223-238.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara. Pegem Akademi Yayınları.
  • Ercan, H. (2014). Klasik Batı Müziği Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarı Müzik Lisans Öğrencilerinin Müzikal Beğenileri ve Müzik Dinleme Alışkanlıklarının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Ertenli, İ. (2014). Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin İlköğretim Müzik Dersi Öğretim Programında Yer Alan Müzik Türlerini Dinleme Durumlarına ve Programın Müzik Türü Tercihleri Üzerindeki Etkisine İlişkin Görüşleri: Çankaya İlçesi Örneği. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
  • Say, A. (2002). Müziğin Kitabı. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Şenel, O. (2013). Müzik Algısı, Müzik Tercihi ve Sosyal Kimlik Bağlamında Müzikte Önyargı ve Kalıpyargı. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Doktora Tezi.
  • Uçan, A. (1997). Müzik Eğitimi Temel Kavramlar-İlkeler-Yaklaşımlar. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uslu, N.B. (2010). Niğde İlinde Görev Yapmakta Olan Müzik Öğretmenleri İle Niğde Üniversitesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda Öğrenim Görmekte Olan Üniversite Öğrencilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Müziksel Beğenilerinin İncelenmesi. Niğde Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Halil Ozan Demirtaş Bu kişi benim

Hüsniye Seval Köse

Yayımlanma Tarihi 17 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 13 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Demirtaş, H. O., & Köse, H. S. (2018). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MÜZİK TÜRLERİNE İLGİLERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 1404-1415. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.39790-471128