Bu araştırmada,
tipik ev ödevi uygulamalarının yürütüldüğü ilkokul dördüncü sınıftaki ev ödevi
portresinin ortaya konması amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak, öğretmenin
Trafik Güvenliği dersinde verilen üç farklı türdeki ödevden beklentilerinin ne
olduğu ve bu beklentilerin öğrencilerde karşılığını bulup bulmadığı
araştırılmıştır. Bu nedenle de araştırma nitel araştırma deseninde yürütülmüştür.
Katılımcılar, İç Anadolu Bölgesi’nde 2016-2017 eğitim öğretim yılında dördüncü
sınıfta öğrenim gören 25 öğrenci ve bir öğretmendir. Araştırmanın veri toplama aracı, araştırmacı
tarafından hazırlanan görüşme formlarıdır. Biri öğretmene, diğeri öğrencilere
yönelik olmak üzere iki farklı görüşme formu hazırlanmıştır. Verilerin
analizinde betimsel analiz yönteminden yararlanılmıştır. Buna göre öğretmen
ödevleri eğitsel (derse hazırlık, ders tekrarı, değerlendirme ve genişletme) ve
eğitsel olmayan (sorumluluk bilinci aşılama, araştırma becerisini geliştirme ve
veli ile etkileşimi artırma) amaçlara yönelik olarak vermektedir. Öğrenciler
ise ev ödevlerine yönelik genel olarak olumlu görüşlere sahiptir. Öğretmenin ev
ödevi verirken oluşturduğu beklentilerin de genel anlamda öğrencilerde
karşılığını bulduğu ifade edilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 10 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |