Bu çalýþmanýn amacý, probleme dayalý öðrenme yöntemine dayalý matematik
dersinin, öðrencilerin matematiðe yönelik tutumlarýna ve baþarýlarýna etkisini belirlemektir.
Araþtýrma kontrol gruplu ön test-son test modeline dayalý deneysel bir çalýþmadýr. Deney ve
kontrol gruplarýný 2005–2006 öðretim yýlý Ýzmir’de özel bir okulun yedinci sýnýf öðrencileri
oluþturmuþtur. Deney grubunda 24 öðrenci, kontrol grubunda ise 22 öðrenci bulunmaktadýr.
Araþtýrmada “matematiðe yönelik tutum ölçeði” ve “matematik baþarý testi” veri toplama aracý
olarak kullanýlmýþtýr. Araþtýrma sonunda, geometri öðrenimi sýrasýnda kullanýlan probleme
dayalý öðrenme yönteminin öðrencilerin matematik baþarýlarýnýn ve matematiðe yönelik
tutumlarýnýn olumlu yönde arttýrdýðý görülmüþtür
Probleme dayalý öðrenme Matematiðe yönelik tutum Matematik baþarýsý
The purpose of the study is to determine the effect of problem based learning on the
students’ attitudes towards and achievements in mathematics. It is an experimental research
based on an experimental pre-test post-test model. The experimental and control groups
consist of the seventh grade students of a private school in Izmir during the 2005-2006
academic year. The experiment group was formed of 24 students, while the control group was
formed of 22 students. The data were collected using the Mathematics Attitudes Scale and
Geometry Achievement Test. At the end of the research, it was shown that problem based
learning formed positive attitudes towards mathematics and raised students’ achievement in
mathematics lessons
Problem based learning Attitudes towards mathematics Mathematics achievement
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 1 |