Bu araþtýrmanýn amacý, öðretmen adaylarýnýn problem çözme becerilerine ne
düzeyde sahip olduklarýnýn ve bu durumun cinsiyet, öðrenim görülen bölüm, ÖSS puan türüne
göre belirlenmesidir. Araþtýrmanýn evrenini, Tokat Gaziosmanpaþa Üniversitesi, Eðitim
Fakültesinde öðrenim gören tüm öðrenciler, örneklemini ise ayný Fakültenin, Sýnýf
Öðretmenliði, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Bilgisayar, Resim ve Müzik Öðretmenliklerinde
öðrenim gören 249 birinci sýnýf öðrencisi oluþturmaktadýr. Verilerin toplanmasýnda “Problem
Çözme Becerileri” (PÇE) envanteri kullanýlmýþtýr. Verilerin yorumlanmasýnda, ortalama,
standart sapma, t-testi ve varyans analizi teknikleri kullanýlmýþtýr. Elde edilen bulgulara göre,
öðrencilerin cinsiyetlerine göre problem çözme becerilerine sahip olma düzeyleri arasýnda
anlamlý bir farklýlýk bulunmazken, bölümlerine ve ÖSS puan türlerine göre anlamlý bir farklýlýk
saptanmýþtýr. Ayrýca Eðitim Fakültesine yeni baþlayan öðrencilerin geçmiþ öðrenme
yaþantýlarýndan elde ettikleri problem çözme becerilerinin tüm bölümlerde düþük olduðu
görülmüþtür
The purpose of this study is to determine the problem solving skills OF CANDÝDATE
TEACHERS according to gender, different departments and university entrance examination
score type. The population of this study is all the students from the Faculty of Education at
Gaziosmanpasa University, Tokat; and the sample consists of 249 students in their first year of
study at the departments of Primary School, Social Sciences, Science, Computer, Painting and
Music Teaching of the same faculty. Data were collected by means of the “Problem Solving
Inventory”. Mean, Standard Deviation, Independent Samples t Test and One Way Anova were
used to analyse the data. According to the findings, while a significant relationship was not
found between the students’problem solving skills and gender, a meaningful relationship was
found between the students’problem solving skills and deparment and examination score type.
Moreover, all of the participants’problem solving skills were low.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 8 Sayı: 1 |