Bu çalışmanın amacı fen - edebiyat fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeylerini
belirlemektir. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın örneklemi 252 fen edebiyat fakültesi mezunundan
oluşmaktadır. Araştırmanın verileri “Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde
betimsel istatistikler, t testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre fen edebiyat
fakültesi mezunlarının araştırma kaygısı çok yüksek değildir. Katılımcıların araştırma kaygıları cinsiyet, yaş,
üniversite, lisans programı, istatistik dersi alma durumu ve lisans bitirme tezi / proje yapma durumuna göre
değişmemektedir. Ancak katılımcıların kaygı düzeyleri bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili herhangi bir
ders alıp almama durumuna göre değişmektedir.
Bilim İnsanı Yetiştirme Fen Edebiyat Fakülteleri Araştırma Kaygısı
The aim of this study is to determine the research anxiety levels of faculty of arts and science
graduates. The sample of this correlational research consists of 252 graduates of faculty of arts and science.
Data were gathered using “Research Anxiety Scale”. Descriptive statistics, t-test, and Mann-Whitney U test
were used in data analysis. The findings show that the research anxiety levels of faculty of science and letters
graduates are not very high. Research anxiety of the participants does not vary according to gender, age,
university, undergraduate program, taking a course in statistics, and preparing a graduation thesis / project.
However, anxiety levels of the participants vary according to whether they have taken a course in scientific
research methods.
Educating Prospective Scientists Faculties of Science and Letters Research Anxiety
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 10 Sayı: 1 |