The purpose of this case study research is to describe the responsibilities of teachers working at “etude training center”. The data of the research were collected from four teachers, six students, two center administrators in a etude training center in Buca district in Izmir in the 2012-2013 academic year, and two parents. “Semi”-structured interviews, unstructured observation and document analysis were done throughout the study. Content analysis technique was used to analyze the data. The results yielded some themes related to the roles and responsibilities of teachers, such as “begining the lesson”, “motivating”, “activity”, “instructional methods and techniques”, “evaluation”, “time allocation” and “problem sharing”. The findings showed that the teachers describe their roles and responsibilities towards administrators as they care about entryexit time, they hold a meeting with administrators, follow up the students and have personal responsibilities; the teachers also have responsibilities towards parents as they need to have good communication and cooperate with parents, give information about their children and they feel responsible to teach well. In recent years, it is seen that teachers work at etude training centers are important for students’ school achievement and development as teachers in schools, and also have responsibilities
Private etude training center teacher responsibility case study
Durum çalışmasına dayalı bu araştırmanın amacı, etüt eğitim merkezinde çalışan öğretmenlerin sorumluluklarının neler olduğunu ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri, 2012–2013 eğitimöğretim yılında, İzmir ili Buca ilçesindeki bir etüt eğitim merkezindeki 4 öğretmen, 6 öğrenci, 2 yönetici ile 2 veliden toplanmıştır. Çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme, yapılandırılmamış gözlem ve dokümanlara başvurulmuştur. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Öğretmenlerin sorumluluklarına ilişkin “derse başlama”, “motivasyon”, “etkinlik”, “öğretim yöntem ve teknikleri”, “değerlendirme”, “vakit ayırma”, sorunları paylaşma” temaları belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler, yöneticilere karşı sorumluluklarını girişçıkış saatlerine özen gösterme, yöneticilerle toplantı yapma, öğrencileri takip etme ve kişisel sorumluluk duyma; velilere karşı sorumlulukları ise onlarla iyi ilişkiler ve iş birliği içinde olma, çocukları hakkında velileri bilgilendirme, iyi bir eğitim vermek için kendilerini sorumlu hissetme şeklinde tanımlamışlardır. Son zamanlarda, etüt eğitim merkezlerinde görev alan öğretmenlerin, öğrencilerin okul başarısında ve gelişiminde en az okullarda çalışan öğretmenler kadar önemli bir yere sahip oldukları ve sorumluluklarının olduğu görülmektedir
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 1 |