The purpose of this research is to reveal the extent of teacher incorporation in decision-making process in schools decided by school managers. The research was carried out with phenomenologik method of qualitative research methods and the data were collected through interview form. Purposive sampling and maximum variation sampling of purposive sampling methods were applied in the determination of the sample group. The data of the research was collected through semistructured interview form developed by researcher. Inductive analysis of content analysis methods was used in the analysis of the data. All of the managers who participated in the research stated that they incorporate teachers in the decision of the applications in their schools in a participatory way.
Mevcut araştırmada okul müdürlerinin okulda karar verme sürecine öğretmenleri ne ölçüde kattıkları ortaya konulmaya çalışılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni ile yürütülen bu araştırmanın verileri görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın örneklem grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir Araştırma kapsamında elde edilen verilerin çözümlenmesinde içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz kullanılmıştır. Araştırmaya katılan okul müdürlerinin tamamı okullarında uygulamalar ile ilgili kararlara katılımcı bir şekilde öğretmenleri kattıklarını ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 14 Sayı: 2 |