BibTex RIS Kaynak Göster

Univesity School for Handicapped Through Social Network

Yıl 2015, Cilt: 15 - Özel Sayı, - , 01.03.2015
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.0-5000128648

Öz

It is important to pay attention to the problems of hearing impaired individuals face with in their work environments and current requirements of these environments. In order to reflect solutions back to their vocational education programs and to revise them it is necessary to investigate problems of the graduates of Anadolu University, School for the Handicapped (SfH). Therefore, providing productive and supportive communication settings where graduates may come together and exchange information are gaining importance. Recently, we observe that technology and social networking services have been used intensively for education and communication purposes. The main purpose of this action research is to discuss the establishment process of communication environment of the graduates of the SfH, using Facebook, contribution of this to communication process of the graduates, and survey results in relation with work environments, which has been conducted on Facebook

Kaynakça

  • Adelman, P.B. & Vogel, S.A. (1990). College rdaduates with learning disabilities: employment attainment and career patterns. Learning Risability Quarterly, 13 (3), 154-166
  • Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, S.İ. (2001). Mesleki ve teknik eğitimin esasları (1.baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Anapa, S. (2008). Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim. Yükseklisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Bilim Dalı. İstanbul.
  • Arabacıoğlu, T. Sebetçi, Ö. Güler, E. ve Karataş, T. (2011). Meslek Yüksekokulu bilgisayar programcılığı programı mezunları hakkında betimsel bir çalışma. Akademik Bilişim’11-XII. Akademik Bilişim Bildirileri Konferansı Bildirileri. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Bakioğlu, A., Yüksel, M., Akdağ, B. ve Canel, A. N. (2011). Yükseköğretimde Mezun İzleme Sistemi: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitimi Fakültesi mezunları üzerine bir araştırma. Yükseköğretim Dergisi. 1 (2). S:65-79. Online.
  • Baloğlu, Z. (1990). Türkiye’de eğitim (sorunlar ve değişime yapısal uyum önerileri). TÜSİAD Yayınları, İstanbul.
  • Barak, A. & Sadovsky, Y. (2008). Internet use and personal empowerment of hearing- impaired adolescents, Computers in Human Behavior, Volume 24, Issue 5, September http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2008.02.007 adresinden alınmıştır.
  • Barış, M. F. ve Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt:2, Sayı:2: Makale No:14. ISSN:2146-9199. s:122-129.
  • Biber, S. & Leavy, P. The practice of qualitative research. SAGE Publications Inc. USA.
  • Binici, H. & Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24, Sayı 3. Ankara. 383-396.
  • Cabrera, A.F., Weerts, D.J. & Zulick, B.J. (2003). Alumni Survey:Three conceptualizations to alumni research. 8 Kasım 2013 tarihinde http://www.learningace.com/doc/719650/1f834b60f475ead734026d81de 0dbcce/threeconceptualizations-to-alumni-survey-v2 adresinden alınmıştır.
  • Campbell, C.P. (1997). Training the workforce: an alternate approach.Vocational- Technical Education Conference, Lousville. 2-26.
  • Cummings, J. N., Sproull, L. & Kiesler, S. B. (2002). Beyond hearing: Where the real- world and online support meet. Group Dynamics, 6, 78–88.
  • Derican, T. (2010). İşitme engelli gençlere iş başvurusu dosyası (Portfolyo) geliştirme çalışmalarının incelenmesi: Eylem araştırması. T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Kütahya.
  • Erdiken, B. (2005). Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu’ndan mezun olmuş işitme engelli öğrencilerin istihdamı, iş durumları ve ayrımcılık. ÖZ- VERİ Dergisi. Cilt:2 Sayı:1. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara. 389-409.
  • Erdiken, B. (2007). Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokul mezunu işitme engelli gençlerin iş durumu: Anket ve eylem araştırması. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Hakemli-Süreli Yayın, ÖZ-VERİ Dergisi, Aralık, Cilt:4, Sayı:2,Sayfa:1041-1063. Ankara.
  • Ferrance, E. (2000). Themes in education. Action research. LAB. A program of the Education Alliance. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.Genç, P. (2012). İşitme engellilerle temel sanal eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 2431. Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • Göker, G., Demir. M. ve Doğan, A. (2010). Ağ toplumunda sosyalleşme ve paylaşım: facebook üzerine ampirik bir araştırma. E-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 4C0035, 5,(2), 183-206.
  • Greinert, W.D. (1989). Innovative methods of technical and vocational education. Report of the Unesco International Synposium. Hamburg.
  • Grieve, R., Indian, M., Witteveen, K., Tolan, G.A. & Marrington, J. (2013). Face-to-face or facebook: can social connectedness be derived online?. Computers in Behavior. 12 Kasım 2013 tarihinde http://www.sciencedirect.com/science/ article/pii/S0747563212003226 adresinden alınmıştır.
  • Johnson, A.P. (2012). A short guide to action research. 4th ed. Pearson.NewYork.
  • Junco, R. (2013). Comparing actual and self-reported measures of Facebook use. Computers http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S074 adresinden alınmıştır. Behavior. 12 Kasım 2013 7563212003123
  • Kalafat, Ö. ve Göktaş, Y. (2011). Sosyal ağların yükseköğretimde kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi, facebook örneği. 5. International Computer & Instructional Technologies Symposium. 22-24 September. Fırat Üniversitesi. Elazığ. 12 kasım2013 papers/27797.pdf adresinden alınmıştır.
  • http://web.firat.edu.tr/icits2011/
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18.baskı). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Karasu, G. (2011). İşitme engelli gençlere uygulanan sözcük dağarcığı geliştirme stratejilerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Danışman. Doç. Dr. Ümit Girgin. Eskişehir.
  • Karasu G., Girgin, Ü., Uzuner, Y. ve Kaya, Z. (2012). İşitme engelli üniversite öğrencilerine uygulanan ‘tanımlama yapma’ stratejisinin incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International. 2(1). 19-41.
  • Kartal, M. (2013). Türkiye’de sosyal medya raporu. 12 Kasım 2013tarihinde http://www.iletisimvediplomasi.com/wp-content/uploads/2013/10/8-Rapor- 1.-Mehmet-Kartal.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kaya Z., Erdiken B. ve Girgin C. (2007). Anadolu üniversitesi engelliler entegre yüksekokulu bilgisayar operatörlüğü önlisans programı güncelleme süreci, 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Sözlü Bildiri, 15-17 Kasım, Çeşme, İzmir.
  • Kaya, Z. (2012). İşitme engelli yüksekokul öğrencilerine bilgisayar yazılımı kullanımının öğretilmesi:eylem araştırması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Danışman: Prof. Dr. Ümit Girgin.
  • Kluwin, T. N., & Noretsky, M. (2005). A mixed-methods study of teachers of the deaf learning to integrate computers into their teaching. American Annals of the Deaf, 150, 350–357.
  • Kobak, K. ve Biçer, S. (2008). Facebook sosyal paylaşım sitesinin kullanım nedenleri. 12 http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/105.doc adresinden alınmıştır. 2013 tarihinde
  • Koşan, A. (2003). Eğitimde okul-endüstri işbirliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt 2, Sayı 1-2.
  • Küçükahmet, L. (1985). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. No: 145. Ankara Üniversitesi Basımevi. Ankara.
  • Mills, G. E. (2003). Action research. a guide for the teacher researcher. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Pilling, D.,& Barrett, P. (2008). Text communication preferences of deaf people in the United Kingdom. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 13, 92–103.
  • Power MR, Power D & Horstmanshof L (2007). Deaf people communicating via SMS, TTY, relay service, fax and computers in Australia, Journal of Deaf Studies and Deaf Education 12:80–92.
  • Şimşek, A .ve Ünal F. (2001). İstihdam edilebilirlik becerileri ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik eğitsel bir model önerisi. Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi. Proje No:AÜAF000158. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Vural, Z. B. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University. 20 (5), 3348-3382.
  • Yang, C.C & Brown, B.B. (2013). Motives for unsing facebook, patterns of facebook acticities and late adolescents’ social adjustment to college. J Youth Adolescence. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10964-012-9836- x adresinden 12 Kasım 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Taymaz. H., Gürkan, T., Koç, N., Tekin, M., Pehlivan, İ., Kurul, N., ve diğer. (1995). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mesunları Izleme Araştırması 3. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No:178. Ankara
  • Tampere: University of Tampere. Career Services. (2012). Employment Survey of Tampere http://www.fsd.uta.fi/en/data/catalogue/FSD2779/meF2779e.html#viittaamin en adresinden alınmıştır. 2010.
  • 8 Kasım 2013 tarihinde
  • Uzuner, Y., Girgin, Ü., Kaya, Z., Karasu, G., Girgin, C., Erdiken, B., Cavkaytar, S. ve Tanrıdiler, A. (2011). İşitme engelli gençlere uygulanan dengeli okuma yazma öğretimi modelinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Güz 2011. Volume:11, Issue:4. (2111-2132).
  • Uzuner, Y. (2005). Özel eğitimden örneklerle eylem araştırmaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi. 6(2). 1-13.
  • Yılmaz, Z. (2004). Çalışan özürlülerin iş yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve bunları etkileyen etmenler. ÖZ-VERİ Dergisi. Cilt:1 Sayı:2. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara.

Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu Mezunlarının Sosyal Paylaşım Ağları Yoluyla İzlenmesi Süreci

Yıl 2015, Cilt: 15 - Özel Sayı, - , 01.03.2015
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.0-5000128648

Öz

İşitme engelli bireylerin çalışma ortamlarında karşılaştıkları problemleri ve değişen iş ortamlarının gereklerini dikkate almak önemlidir. Ülkemizdeki işitme engellilere mesleki eğitim veren tek yükseköğretim kurumu olan Anadolu Üniversitesi Engeliler Entegre Yüksekokulu (EEYO) mezunlarının iş ortamlarındaki sorunlarının araştırılmasına ve sorunların çözümüne yönelik çalışmaların mesleki eğitim programlarına yansıtılmasına ihtiyaç vardır. Bu bağlamda, mezunların bir araya getirilebileceği ve bilgi alışverişini destekleyici ve verimli iletişim ortamlarının sağlanması önem kazanmaktadır. Eğitim ve iletişimde; teknolojinin ve sosyal paylaşım ağlarının yoğun olarak kullanıldığını görmekteyiz. Mezunlara ulaşmak ve bilgi alışveriş ortamlarını yaratmak amacıyla sosyal paylaşım ağlarının kullanımının hızlı, etkileşimli ve ekonomik bir süreç olduğu söylenebilir. Bu eylem araştırmasının amacı; EEYO mezunları iletişim ortamının, sosyal paylaşım ağlarından Facebook kullanılarak kurulması sürecinin, bu sürecin mezunlarla iletişime katkısının ve istihdam ortamlarıyla ilgili Facebook iletişim ortamında uygulanan anket sonuçlarının tartışılmasıdır

Kaynakça

  • Adelman, P.B. & Vogel, S.A. (1990). College rdaduates with learning disabilities: employment attainment and career patterns. Learning Risability Quarterly, 13 (3), 154-166
  • Alkan, C., Doğan, H. ve Sezgin, S.İ. (2001). Mesleki ve teknik eğitimin esasları (1.baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Anapa, S. (2008). Avrupa Birliği’ne uyum sürecinde Türkiye’de mesleki ve teknik eğitim. Yükseklisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı Yönetim ve Çalışma Psikolojisi Bilim Dalı. İstanbul.
  • Arabacıoğlu, T. Sebetçi, Ö. Güler, E. ve Karataş, T. (2011). Meslek Yüksekokulu bilgisayar programcılığı programı mezunları hakkında betimsel bir çalışma. Akademik Bilişim’11-XII. Akademik Bilişim Bildirileri Konferansı Bildirileri. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Bakioğlu, A., Yüksel, M., Akdağ, B. ve Canel, A. N. (2011). Yükseköğretimde Mezun İzleme Sistemi: Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitimi Fakültesi mezunları üzerine bir araştırma. Yükseköğretim Dergisi. 1 (2). S:65-79. Online.
  • Baloğlu, Z. (1990). Türkiye’de eğitim (sorunlar ve değişime yapısal uyum önerileri). TÜSİAD Yayınları, İstanbul.
  • Barak, A. & Sadovsky, Y. (2008). Internet use and personal empowerment of hearing- impaired adolescents, Computers in Human Behavior, Volume 24, Issue 5, September http://dx.doi.org/10.1016/j.chb.2008.02.007 adresinden alınmıştır.
  • Barış, M. F. ve Tosun, N. (2013). Sosyal ağ ve e-portfolyo entegrasyonu: facebook örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt:2, Sayı:2: Makale No:14. ISSN:2146-9199. s:122-129.
  • Biber, S. & Leavy, P. The practice of qualitative research. SAGE Publications Inc. USA.
  • Binici, H. & Arı, N. (2004). Mesleki ve teknik eğitimde arayışlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 24, Sayı 3. Ankara. 383-396.
  • Cabrera, A.F., Weerts, D.J. & Zulick, B.J. (2003). Alumni Survey:Three conceptualizations to alumni research. 8 Kasım 2013 tarihinde http://www.learningace.com/doc/719650/1f834b60f475ead734026d81de 0dbcce/threeconceptualizations-to-alumni-survey-v2 adresinden alınmıştır.
  • Campbell, C.P. (1997). Training the workforce: an alternate approach.Vocational- Technical Education Conference, Lousville. 2-26.
  • Cummings, J. N., Sproull, L. & Kiesler, S. B. (2002). Beyond hearing: Where the real- world and online support meet. Group Dynamics, 6, 78–88.
  • Derican, T. (2010). İşitme engelli gençlere iş başvurusu dosyası (Portfolyo) geliştirme çalışmalarının incelenmesi: Eylem araştırması. T.C. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi. Kütahya.
  • Erdiken, B. (2005). Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokulu’ndan mezun olmuş işitme engelli öğrencilerin istihdamı, iş durumları ve ayrımcılık. ÖZ- VERİ Dergisi. Cilt:2 Sayı:1. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara. 389-409.
  • Erdiken, B. (2007). Anadolu Üniversitesi Engelliler Entegre Yüksekokul mezunu işitme engelli gençlerin iş durumu: Anket ve eylem araştırması. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı Hakemli-Süreli Yayın, ÖZ-VERİ Dergisi, Aralık, Cilt:4, Sayı:2,Sayfa:1041-1063. Ankara.
  • Ferrance, E. (2000). Themes in education. Action research. LAB. A program of the Education Alliance. Northeast and Islands Regional Educational Laboratory at Brown University.Genç, P. (2012). İşitme engellilerle temel sanal eğitimi. Anadolu Üniversitesi Yayınları No: 2431. Anadolu Üniversitesi Basımevi, Eskişehir.
  • Göker, G., Demir. M. ve Doğan, A. (2010). Ağ toplumunda sosyalleşme ve paylaşım: facebook üzerine ampirik bir araştırma. E-Journal of New World Sciences Academy Humanities, 4C0035, 5,(2), 183-206.
  • Greinert, W.D. (1989). Innovative methods of technical and vocational education. Report of the Unesco International Synposium. Hamburg.
  • Grieve, R., Indian, M., Witteveen, K., Tolan, G.A. & Marrington, J. (2013). Face-to-face or facebook: can social connectedness be derived online?. Computers in Behavior. 12 Kasım 2013 tarihinde http://www.sciencedirect.com/science/ article/pii/S0747563212003226 adresinden alınmıştır.
  • Johnson, A.P. (2012). A short guide to action research. 4th ed. Pearson.NewYork.
  • Junco, R. (2013). Comparing actual and self-reported measures of Facebook use. Computers http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S074 adresinden alınmıştır. Behavior. 12 Kasım 2013 7563212003123
  • Kalafat, Ö. ve Göktaş, Y. (2011). Sosyal ağların yükseköğretimde kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi, facebook örneği. 5. International Computer & Instructional Technologies Symposium. 22-24 September. Fırat Üniversitesi. Elazığ. 12 kasım2013 papers/27797.pdf adresinden alınmıştır.
  • http://web.firat.edu.tr/icits2011/
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18.baskı). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Karasu, G. (2011). İşitme engelli gençlere uygulanan sözcük dağarcığı geliştirme stratejilerinin incelenmesi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Danışman. Doç. Dr. Ümit Girgin. Eskişehir.
  • Karasu G., Girgin, Ü., Uzuner, Y. ve Kaya, Z. (2012). İşitme engelli üniversite öğrencilerine uygulanan ‘tanımlama yapma’ stratejisinin incelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International. 2(1). 19-41.
  • Kartal, M. (2013). Türkiye’de sosyal medya raporu. 12 Kasım 2013tarihinde http://www.iletisimvediplomasi.com/wp-content/uploads/2013/10/8-Rapor- 1.-Mehmet-Kartal.pdf adresinden alınmıştır.
  • Kaya Z., Erdiken B. ve Girgin C. (2007). Anadolu üniversitesi engelliler entegre yüksekokulu bilgisayar operatörlüğü önlisans programı güncelleme süreci, 17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Sözlü Bildiri, 15-17 Kasım, Çeşme, İzmir.
  • Kaya, Z. (2012). İşitme engelli yüksekokul öğrencilerine bilgisayar yazılımı kullanımının öğretilmesi:eylem araştırması. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Danışman: Prof. Dr. Ümit Girgin.
  • Kluwin, T. N., & Noretsky, M. (2005). A mixed-methods study of teachers of the deaf learning to integrate computers into their teaching. American Annals of the Deaf, 150, 350–357.
  • Kobak, K. ve Biçer, S. (2008). Facebook sosyal paylaşım sitesinin kullanım nedenleri. 12 http://ietc2008.home.anadolu.edu.tr/ietc2008/105.doc adresinden alınmıştır. 2013 tarihinde
  • Koşan, A. (2003). Eğitimde okul-endüstri işbirliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt 2, Sayı 1-2.
  • Küçükahmet, L. (1985). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mezunları İzleme Araştırması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. No: 145. Ankara Üniversitesi Basımevi. Ankara.
  • Mills, G. E. (2003). Action research. a guide for the teacher researcher. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education, Inc.
  • Pilling, D.,& Barrett, P. (2008). Text communication preferences of deaf people in the United Kingdom. Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 13, 92–103.
  • Power MR, Power D & Horstmanshof L (2007). Deaf people communicating via SMS, TTY, relay service, fax and computers in Australia, Journal of Deaf Studies and Deaf Education 12:80–92.
  • Şimşek, A .ve Ünal F. (2001). İstihdam edilebilirlik becerileri ve bu becerilerin kazandırılmasına yönelik eğitsel bir model önerisi. Anadolu Üniversitesi Araştırma Fonu Projesi. Proje No:AÜAF000158. Eskişehir. Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Vural, Z. B. ve Bat, M. (2010). Yeni bir iletişim ortamı olarak sosyal medya: Ege Üniversitesi iletişim fakültesine yönelik bir araştırma. Journal of Yasar University. 20 (5), 3348-3382.
  • Yang, C.C & Brown, B.B. (2013). Motives for unsing facebook, patterns of facebook acticities and late adolescents’ social adjustment to college. J Youth Adolescence. http://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10964-012-9836- x adresinden 12 Kasım 2013 tarihinde edinilmiştir.
  • Taymaz. H., Gürkan, T., Koç, N., Tekin, M., Pehlivan, İ., Kurul, N., ve diğer. (1995). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Mesunları Izleme Araştırması 3. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No:178. Ankara
  • Tampere: University of Tampere. Career Services. (2012). Employment Survey of Tampere http://www.fsd.uta.fi/en/data/catalogue/FSD2779/meF2779e.html#viittaamin en adresinden alınmıştır. 2010.
  • 8 Kasım 2013 tarihinde
  • Uzuner, Y., Girgin, Ü., Kaya, Z., Karasu, G., Girgin, C., Erdiken, B., Cavkaytar, S. ve Tanrıdiler, A. (2011). İşitme engelli gençlere uygulanan dengeli okuma yazma öğretimi modelinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. Güz 2011. Volume:11, Issue:4. (2111-2132).
  • Uzuner, Y. (2005). Özel eğitimden örneklerle eylem araştırmaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Dergisi. 6(2). 1-13.
  • Yılmaz, Z. (2004). Çalışan özürlülerin iş yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve bunları etkileyen etmenler. ÖZ-VERİ Dergisi. Cilt:1 Sayı:2. T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı. Ankara.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehranur Kaya

Meltem Özten Anay

M. Cem Girgin

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2015
Gönderilme Tarihi 1 Temmuz 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 15 - Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Kaya, Z., Özten Anay, M., & Girgin, M. C. (2015). Univesity School for Handicapped Through Social Network. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2015.15.0-5000128648