The main purpose of this study is to determine to what extent the understanding of assessment adopted in the renewed High School Education 9th grade Math Curriculum’s evaluation component is reflected in textbooks prepared by the related publishers and approved for use by the Republic of Turkey Ministry of National Education. Because it is based on a document analysis the research is a qualitative study. Analysis on curriculum showed that evaluation dimension of curriculum primarily focused on “diversity in assessment techniques”, “continuity in assessment practices and process evaluation” and “multi-purpose use of assessment results”. As a result, analysis of the textbooks revealed that the understanding of assessment adopted in the curriculum is not reflected in the related textbooks sufficiently in terms of “diversity in assessment techniques”; is reflected in terms of “continuity of assessment practices and process evaluation” compared to diversity in assessment techniques; is reflected in terms of “multi-purpose use of assessment results” limited to the detected assessment techniques used in textbooks.
Bu araştırmanın temel amacı yenilenen dokuzuncu sınıf matematik programının değerlendirme ögesinin benimsediği durum belirleme anlayışının ilgili yayınevleri tarafından hazırlanan ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından kabul edilen ders kitaplarına ne derece yansıdığını belirlemektir. Araştırma nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde doküman analizi temel alınarak gerçekleştirilmiştir. Ele alınan matematik programıyla ilişkili analizler, programın değerlendirme ögesinin benimsediği durum belirleme anlayışının “durum belirleme tekniklerindeki çeşitlilik”, “durum belirleme uygulamaları ve süreç değerlendirmede süreklilik” ve “durum belirleme çalışmalarından elde edilen sonuçların çok amaçlı kullanımı” na odaklandığını göstermiştir. Ders kitapları üzerinde yapılan analizler neticesinde ulaşılan bulgular şunlardır. Program tarafından benimsenen “durum belirleme tekniklerindeki çeşitlilik” anlayışı ilgili ders kitaplarına yeterince yansıtılamamıştır. “Durum belirleme uygulamaları ve değerlendirme sürecinde süreklilik” anlayışı, çeşitlilik anlayışına oranla, ders kitaplarına daha fazla yansıtılmıştır. “Durum belirleme çalışmalarından elde edilen sonuçların çok amaçlı kullanımı” anlayışı, ders kitaplarında kullanıldığı tespit edilen tekniklerle sınırlı olmak kaydıyla, ilgili ders kitaplarına yeterince yansıtılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 Sayı: 2 |