Bu araştırma, öğretmenlerin bireyselleştirilmiş eğitim programlarında bilişim teknolojileri kullanımına yönelik tutumları saptanmayı amaçlamaktadır. Araştırma deseni olarak kontrol gruplu ön-test son-test model kullanılmıştır. Ankara ilindeki Etimesgut, Altındağ, Yenimahalle, Keçiören ve Ayaş ilçelerindeki devlet okullarında görev yapan deney grubu 51, kontrol grubu 51 öğretmenden oluşmaktadır. Öğretmenlerin teknolojik tutumları belirlemek için deney ve kontrol grubuna Ankara ARGE (2016) tarafından geliştirilen Teknolojik Tutum Ölçeği (Milli Eğitim Bakanlığı [MEB], 2016) ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden bağımsız örneklemler için t-testi tekniği ve ilişkili örneklemler için ttesti tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubu Braga/Portekiz’de bireysel eğitim programlarında bilişim desteği eğitimi almadan önce deney grubunun ve kontrol grubunun teknolojik tutum düzeyi yaklaşık olarak aynıyken, eğitim sonrasında deney grubunun teknolojik tutum düzeyinde fark edilir bir artış olmuş fakat eğitim almayan kontrol grubunun teknolojik tutum düzeyi aynı kalmıştır. Araştırmadan elde edilen bu bulgular doğrultusunda teknolojik tutum düzeyi düşük olan öğretmenlere yönelik bireysel eğitim programlarında bilişim desteği eğitimi yaygınlaştırılarak uygulamaya konulması yaralı olabilir.
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Bilişim Desteği Öğretmen
In this study, it is aimed to analyze teachers’ views towards taking information technology supports in individualized education programs. Experimental pre-test and posttest model was used as the design of the research. The study was carried out with 51 teachers in the experimental group, 51 teachers in the 51 control group, working in the public schools in Etimesgut, Altındağ, Yenimahalle, Keçiören ve Ayaş, the districts of Ankara. Technological Attitude Scale developed by Ankara ARGE (2016) was applied to experimental and control groups as pre-test and posttest to state the level of teachers’ technological attitudes. Independent Samples t-test and Dependent Samples t-test, ones of parametric tests were used in the analysis of data. As the results of the study, whereas the technological attitude levels of experimental and control groups were about the same before experimental group got information technology supports education in individualized education programs in Braga/Portugal, the technological attitude level of experimental group increased in a noticeable way after the education in Braga/ Portugal but the technological attitude of control group remained the same level, not getting the education in Braga/ Portugal. According to findings, it can be useful to put into practice and generalize information technology supports in individualized education programs for the teachers whose technological attitude levels are low.
Individualized Education Programs Information Technology Supports Teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 2 |