Bu araştırmanın temel amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin, öğretim yılı başında ve sonunda yapmış oldukları mesleki çalışma sürecine ilişkin görüşlerini metaforlar yardımıyla incelemektir. Araştırmada veriler metaforlar aracılığıyla toplandığından araştırma nitel araştırma özelliği taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu İzmir’in merkez ilçelerinde yer alan iki ilkokulda görev yapan 48 sınıf öğretmeni ve iki ortaokulda görev yapan 50 branş öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubu toplam 98 öğretmenden oluşmuştur. Veriler 2015 yılının Haziran ayının son iki haftası toplanmıştır. Veriler, katılımcıların metaforlar yoluyla görüş bildirebilecekleri yarı yapılandırılmış bir form ile elde edilmiştir. Araştırma sonunda elde edilen sonuçlara göre öğretmenlerin mesleki çalışma sürecini plansız, amaçsız, verimsiz ve etkisiz gördükleri ortaya çıkmıştır. Yine öğretmenler bu sürecin belli amaçlar doğrultusunda önceden etkili olarak tasarlanmış, içerisinde grup çalışmaları, eğlence, dinlenme, öğrenme, etkileşim, rekabet gibi unsurların yer aldığı amaçlı, faydalı bir birliktelik olması gerektiğini ifade etmişlerdir.
The main objective of this research is to examine the metaphoric opinions of teachers working for the Ministry of Education in primary and secondary schools at the beginning and end of the educational year during the seminars. The data represent a qualitative research study as property collected through metaphors in this research. 48 primary school teachers and 50 secondary school teachers from four different school located in the central districts of Izmir composed the sample of the research. The study group of research consisted of 98 teachers in total. Data were collected in the last two weeks of June 2015. Data were obtained in a semi-structured form on which participants can give opinion by the way of metaphors. According to the results obtained at the end of the research, it was emerged that the teachers thought the process of professional working unplanned, purposeless, inefficient and ineffective. In addition, teacher stated that there should be a useful combination in accordance with pre-specified purposes of this process aimed at involving factors such as in group activities, entertainment, recreation, learning, interaction and competition.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 2 |