Bu çalışmada okul müdürlerinin görüşlerine göre aday öğretmen yetiştirme sürecinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup olgubilim deseninde gerçekleştirilmiştir. Kahramanmaraş İli merkezinde okul müdürü olarak görev yapan on okul yöneticisi ile görüşülmüş, elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda; aday öğretmenlerin danışman öğretmenleri nezaretinde derslere girmeleri ve usta çırak ilişkisi ile adaylık sürecinde eğitimden geçmeleri mevcut aday öğretmen yetiştirme uygulamasının olumlu yönleri olarak ortaya çıkmıştır. Aday öğretmenlerin ilk altı aylık yetiştirme süreçleri aday öğretmenin isteği de göz önünde bulundurularak asıl görev yerinin dışındaki bir ilde gerçekleştirilmektedir. Bu durum, kadrosunun bulunduğu yerdeki görevine başlama döneminde aday öğretmenin uyum problemi yaşamasına sebep olabileceği belirtilmekte ve uygulamanın dezavantajlı bir yönü olarak değerlendirilmektedir. Aday öğretmen yetiştirme sürecinin şehir merkezindeki okullarda gerçekleştirilmesinin, kırsal bölgelerde öğretmenlik yapacaklar için intibak problemleri oluşturabileceği bir diğer dezavantajlı yön olarak ortaya çıkmıştır.
Aday öğretmen aday öğretmen yetiştirme süreci danışman öğretmen
This study aimed to evaluate the candidate teacher training process in the light of the opinions of school administrators. The research is a qualitative study and it was designed as a phenomological study. Interviews was made with ten school administrators who works as headmaster at the center of Kahramanmaras, the obtained data were analyzed using descriptive analysis method. The result of the research on teacher candidates’ attending the lessons in company with their supervisors and having training in the form of master-apprentice relationship in the candidateship process has revealed as the positive aspects of the current candidate teachers training application. The first sixmonths period of teacher candidates training process is carried out in the provinces outside the main place of duty, considering the will of the candidates. This case is considered as disadvantageous side of the application as the candicate teachers may have compliance problems in the places where they are inagurated. The training process of candidate teachers are held at schools in city center, this can create problems for their adaptation in rural areas where they work as teachersthis can be counted as the the other disadventageous side of the application.
Candidate teachers training process of candidate teachers consultant teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 20 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 3 |