Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ E-KİTAPLA DESTEKLENEN LABORATUVAR ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM YAPMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 3, 945 - 960, 20.10.2016

Öz

Bu çalışmada zenginleştirilmiş e-kitapla desteklenen laboratuvar etkinliklerinin öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumları üzerindeki etkisinin araştırılması
amaçlanmaktadır. Araştırmada alt problem olarak uygulanan yöntemin farklı öğrenme stillerine sahip öğretmen adayları üzerindeki etkisi ele alınmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Fizik Eğitim Anabilim Dalında Modern Fizik II dersine kayıtlı 26 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Uygulamada araştırmacılar tarafından hazırlanarak tablet bilgisayarlara aktarılan elektronik deney kılavuzlarından yararlanılmıştır. Modern fizik deneylerini desteklemek için kullanılan kılavuz dört deneye ait bilgileri içermektedir. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesi sonucu uygulama öncesi görsel öğrencilerin işitsel ve hareketsel öğrencilere göre daha yüksek tutum puanına sahip oldukları, uygulama sonunda ise bu farkın ortadan kalktığı belirlenmiştir. Bununla birlikte araştırma sonunda öğrencilerin bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının araştırma öncesine göre anlamlı düzeyde arttığı tespit edilmiştir.

THE EFFECT OF ENRICHED E-BOOK SUPPORTED LABORATUARY ACTIVITIES ON PRE-SERVICE TEACHERS’ ATTITUDES TOWARDS COMPUTER SUPPORTED EDUCATION

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 3, 945 - 960, 20.10.2016

Öz

The purpose of this study is to determine the effects of enriched e-book supported laboratory activities on pre-service physics teachers’ attitudes towards computer-supported education. In the
study the effects of the applied methodon pre-service teachers having different learning styles are considered as a sub-problem. The participants are 26 students attending to Modern Physics II course in DokuzEylul University, Education Faculty, inBuca. In the study, the electronic laboratory guides prepared by the researchers were used. The e-guidesthat are used to support modern physics laboratory experimentsinclude information about four different experiments. At the end of the research it was found that before the application, the visual learners have significantly high attitude scores than auditory and kinesthetic ones. These differences were fixed by the tablet PC supported activities.Moreover, at the end of the study it was found that pre-service physics teachers’ attitudes towards computer-supported instruction are significantly increased in comparison to preinstruction level.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Fatih Önder

İlhan Sılay

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2016
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Önder, F., & Sılay, İ. (2016). ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ E-KİTAPLA DESTEKLENEN LABORATUVAR ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM YAPMAYA YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3), 945-960.