Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MÜDÜR YETKİLİ ÖĞRETMENLERİN YAŞADIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: VAN İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 1, 268 - 285, 08.04.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304634

Öz

Bu çalışma ile birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan müdür yetkili öğretmenlerin yaşamış olduğu mesleki sorunlara bakış açıları ve çözüm önerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Çünkü mesleki alanda sorun yaşayan idarecilerin performansı azalmakta, eğitimde kalite ve verimlilik düşmekte ve bu durum okulda çalışan diğer personeli ve öğrencileri de olumsuz yönde etkileyerek örgütün amaçlarına ulaşmasına engel olmaktadır. Bu amaçla Van il merkezine bağlı birleştirilmiş sınıflı okullarda görev yapan 10 müdür yetkili öğretmene görüşme formu aracılığıyla yarı yapılandırılmış sorular sorulmuştur. Nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak elde edilen veriler içerik analizi yoluyla analiz edilerek temalara ayrılmıştır. Öncelikle her bir görüşme sorularından ortaya çıkan ana ve alt temalar belirlenmiş; temalar içerisindeki mevcut paralellik ve çelişkiler not edilmiş ve daha sonra tüm görüşme bulguları karşılaştırılarak benzerlikler ve zıtlıklar aranmıştır. Çalışma sonucunda müdür yetkili öğretmenlerin bu görevi zorunlu sebeplerden dolayı kabul ettiği, müdür yetkili öğretmenlik mesleğini Türk eğitim sistemi için bir sorun olarak gördükleri ve en çok idari ve eğitim-öğretim işlerinde sorun yaşadıkları görülmüştür. Müdür yetkili öğretmenlerin idari işlerde en çok resmi belgelerin hazırlanması sürecinde sorun yaşadığı görülürken, eğitim ve öğretim işlerinde en çok derse hazırlıklı gitme konusunda sorun yaşamaktadırlar. Müdür yetkili öğretmenlerin en az sorun yaşadıkları alan personel işleridir. Merkezi okulların kurulması, mesleki eğitimin artırılması, müdürlük mesleğinin bağımsız bir kişi tarafından yürütülmesi, iş yükünün azaltılması, performansın ödüllendirilmesi müdür yetkili öğretmenlerin yaşamış oldukları sorunlara getirmiş oldukları çözüm önerilerinden bazılarıdır. 

OPINIONS OF TEACHERS’ AUTHORIZED AS PRINCIPALS ON THE PROBLEMS THEY FACED: THE CASE OF VAN

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 1, 268 - 285, 08.04.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304634

Öz

In this study the viewpoints of teachers’ authorized as principal on the problems they faced working in multi grade schools and solutions were tried to be determined. As the performance of this situation negatively affects other staff and students of the school and causes the administrators who face with problems in professional life decreases the quality of education and organization fail in achieving its objectives. Thinking that the problems faced by the teachers authorized as principals are also the base of many problems in multi grade schools, solving these problems will contribute to the solution of many problems that are faced in multi grade schools. To this end, by means of interview forms, semi-structured questions were asked to 10 teachers authorized as principals who work in multi grade schools in VAN. The data were obtained using the interview method which is one of the qualitative research methods, and analyzed through content analysis by separating into themes. First of all, main and sub-themes revealed by each interview question were identified, and parallelism and contradictions existing within these themes were noted and then similarities and contradictions were searched by comparing all interview findings. The study concluded that, teachers authorized as principals are accepting this duty because of the mandatory reasons, they perceive this professional authorization as a problem for Turkish education system and they face problems mostly in administrative and educational tasks. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yasemin Kubanç

Erdoğan Şama

Yayımlanma Tarihi 8 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 23 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kubanç, Y., & Şama, E. (2017). MÜDÜR YETKİLİ ÖĞRETMENLERİN YAŞADIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ: VAN İLİ ÖRNEĞİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 268-285. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304634