This research analyzes the feedbacks of prospective pre-school teachers, studying at different universities, on the curriculum courses as “School Experience” and “Pre-Service Teacher” in terms
of their practices realized at different pre-school settings. Methodologically, the study draws insights from a survey conducted on 586 volunteered senior students studying at the departments
of Preschool Education at 8 different universities (Abant İzzet Baysal University, Ankara University, Atatürk University, Çanakkale 18 Mart University, Dumlupınar University, İnönü University, Marmara University and Selçuk University). The participants were given the survey through a semi-structured interview. Based on the data collected through the survey, this research ascertains that even though most of the prospective pre-service teachers have high enthusiasm for their future occupation corroborated by the positive experiences at their pre-school internships, they suffer from inefficient advisory services at their individual universities.
Preschool education pre-service teacher school experience teaching practice
Araştırmada, farklı üniversitelerde öğrenim gören okul öncesi öğretmen adaylarının “Okul Deneyimi” ve “Öğretmenlik Uygulaması” dersleri ve bu dersler kapsamında okul öncesi eğitim kurumlarında yaptıkları uygulamalara yönelik görüşleri incelenmiştir. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın çalışma grubu, 8 farklı üniversitenin (Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Ankara Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Dumlupınar Üniversitesi, İnönü Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi) Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dallarında öğrenim gören 4. sınıf öğrencileri arasından araştırmaya gönüllü olarak katılan 586 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun mesleğe yönelik olumlu tutuma sahip oldukları ve eğitim kurumlarındaki uygulamalarını başarı ile yürüttükleri ancak üniversitedeki danışmanlık hizmetlerinin yetersiz olduğu saptanmıştır.
Okul öncesi eğitim öğretmen adayı okul deneyimi öğretmenlik uygulaması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 1 |