Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ (ÇANAKKALE ÖRNEĞİ)

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 163 - 182, 24.03.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182916

Öz

Araştırmada ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri düzeylerinin belirlenmesi ve bilimsel süreç becerilerinin bazı değişkenler (sınıf derecesi, anaokulu veya kreşe gidip gitmeme durumu, cinsiyet, kardeş sayısı, anne ve baba mesleği, doğal alanları ziyaret etme sıklığı) açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modeli içinde yürütülmüştür. Aydoğdu, Buldur, Tatar ve Yıldız (2012) tarafından geliştirilmiş “Bilimsel Süreç Becerileri” testi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veri toplama aracı Çanakkale ili Merkez ilçesinde bulunan 7 ortaokulun 5, 6, 7 ve 8. sınıflarında öğrenim gören 553 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, yüzde, ANOVA ve t testi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre öğrencilerin bilimsel süreç becerileri düzeyi orta düzeyde olduğu tespit edilirken, cinsiyetlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Kreşe giden öğrencilerin bilimsel süreç becerileri düzeyi kreşe gitmeyen öğrencilerin bilimsel süreç becerilerine göre daha düşüktür. 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri düzeyi diğer sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin bilimsel süreç becerileri düzeyine göre daha düşüktür. Annesi özel sektörde çalışan öğrencilerin bilimsel süreç becerileri düzeyi diğer öğrencilere göre daha yüksektir. Babası özel sektörde çalışan öğrencilerin bilimsel süreç becerileri düzeyinin diğer öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 

EXAMINING SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ COGNİTİVE PROCESS SKILLS (ÇANAKKALE SAMPLE)

Yıl 2016, Cilt: 16 Sayı: 1, 163 - 182, 24.03.2016
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182916

Öz

The aim of this research is to determine how the students’ cognitive development is influenced by their gender, education level and occupation of their parents. This research was realized with
descriptive scanning model. “Cognitive Process Skill Test”, developed by Aydoğdu, Buldur, Tatar and Yıldız (2012) was used as data collection tool. Data collection tool was applied to 553 students
educated in the 5th, 6th, 7th and 8th grades in the chosen seven schools located in the centre of Çanakkale. In the analysis of the data ANOVA and t test were used. According to statistical results, there is no significant consistency with their cognitive development level in terms of their gender. Cognitive development level of students who did not go to nursery school is higher. The cognitive
development level of 7th grade students is lower than others. The cognitive levels of students’ whose mothers are working at private sector, are higher than other students. The levels of cognitive skills of students whose fathers’ work at private sector are higher than others

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cansu Güden

Betül Timur

Yayımlanma Tarihi 24 Mart 2016
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güden, C., & Timur, B. (2016). ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİNİN İNCELENMESİ (ÇANAKKALE ÖRNEĞİ). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 163-182. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2016.16.1-5000182916