Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal Bilgiler Dersinde Algılanan Anne-Baba Ve Öğretmen Akademik Katılımının Öğrencilerin Akademik Benlik Kavramlarına ve Sosyal Bilgiler Dersine Bağlılıklarına Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 2, 608 - 635, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326589

Öz

Bu çalışmada,
sosyal bilgiler dersinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımının
öğrencilerin sosyal bilgiler akademik benlik kavramlarına ve bu derse olan
bağlılıklarına etkisi incelenmiştir. Veriler Edirne’de bulunan üç ilkokul ve üç
ortaokuldan olmak üzere toplam 501 öğrenciden 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sosyal bilgiler dersinde kız
öğrenciler erkeklere göre daha fazla anne-baba akademik desteği algılamakta ve
sosyal bilgiler dersine daha fazla bağlılık göstermektedirler. İlkokul
öğrencileri ortaokul öğrencilerine göre sosyal bilgiler dersinde daha fazla
anne-baba ve öğretmen akademik katılımı algılamaktadırlar, daha olumlu sosyal
bilgiler akademik benlik kavramına sahiptirler ve sosyal bilgiler dersine daha
fazla bağlılık göstermektedirler. Ayrıca, okul düzeyi, sosyal bilgiler dersinde
algılanan anne-baba akademik izleme ve öğretmen akademik destek düzeyi öğrencilerin
sosyal bilgiler akademik benlik kavramlarını anlamlı düzeyde yordamaktadır.
Benzer şekilde, cinsiyet, okul düzeyi, sosyal bilgiler akademik benlik kavramı,
sosyal bilgiler dersinde algılanan anne-baba akademik izleme, öğretmen akademik
izleme ve öğretmen akademik destek düzeyleri öğrencilerin sosyal bilgiler
dersine bağlılık düzeylerini anlamlı düzeyde yordamaktadır.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şahin Dündar

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dündar, Ş. (2017). Sosyal Bilgiler Dersinde Algılanan Anne-Baba Ve Öğretmen Akademik Katılımının Öğrencilerin Akademik Benlik Kavramlarına ve Sosyal Bilgiler Dersine Bağlılıklarına Etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 608-635. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326589