Bu çalışmada,
sosyal bilgiler dersinde algılanan anne-baba ve öğretmen akademik katılımının
öğrencilerin sosyal bilgiler akademik benlik kavramlarına ve bu derse olan
bağlılıklarına etkisi incelenmiştir. Veriler Edirne’de bulunan üç ilkokul ve üç
ortaokuldan olmak üzere toplam 501 öğrenciden 2015-2016 eğitim-öğretim yılında
toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sosyal bilgiler dersinde kız
öğrenciler erkeklere göre daha fazla anne-baba akademik desteği algılamakta ve
sosyal bilgiler dersine daha fazla bağlılık göstermektedirler. İlkokul
öğrencileri ortaokul öğrencilerine göre sosyal bilgiler dersinde daha fazla
anne-baba ve öğretmen akademik katılımı algılamaktadırlar, daha olumlu sosyal
bilgiler akademik benlik kavramına sahiptirler ve sosyal bilgiler dersine daha
fazla bağlılık göstermektedirler. Ayrıca, okul düzeyi, sosyal bilgiler dersinde
algılanan anne-baba akademik izleme ve öğretmen akademik destek düzeyi öğrencilerin
sosyal bilgiler akademik benlik kavramlarını anlamlı düzeyde yordamaktadır.
Benzer şekilde, cinsiyet, okul düzeyi, sosyal bilgiler akademik benlik kavramı,
sosyal bilgiler dersinde algılanan anne-baba akademik izleme, öğretmen akademik
izleme ve öğretmen akademik destek düzeyleri öğrencilerin sosyal bilgiler
dersine bağlılık düzeylerini anlamlı düzeyde yordamaktadır.
Sosyal bilgiler anne-baba akademik katılımı öğretmen akademik katılımı sosyal bilgiler akademik benlik kavramı
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 |