Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerini Kullanma Durumlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 2, 658 - 678, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326591

Öz

Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin yazma
stratejilerini kullanma durumlarına ilişkin görüşlerini belirlemektir.
Araştırma Trabzon ili merkez ilkokullarında çalışan ve amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi ile seçilen 25 sınıf öğretmeni
ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin toplanması, analizi
ve yorumlanmasında nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın
verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Görüşmelerde
öğretmenlerin yazma stratejilerini kullanma düzeylerini belirlemeye yardımcı
olacak toplam 8 açık uçlu soruya yer verilmiştir. Görüşme sonunda elde edilen
veriler betimsel analiz tekniği ile incelenmiştir. Araştırmada elde edilen
sonuçlar ışığında, sınıf öğretmenlerinin günlük hayatlarında yazı yazmaya
yeterince zaman ayırmadıkları ve yazma stratejilerini kullanma düzeylerinin
oldukça düşük olduğu ortaya koyulmuştur.

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özge Erdoğan

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Erdoğan, Ö. (2017). Sınıf Öğretmenlerinin Yazma Stratejilerini Kullanma Durumlarına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 658-678. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326591