Bu araştırmanın
amacı, Karabük Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda öğrenim
gören öğrencilerin kopya çekme tutumlarını öğrencilerin cinsiyetlerine, bölüme
sınavsız geçiş hakkıyla gelip gelmemelerine ve öğretimin etkililiği, sınavların
dersle ilişkisi ve sınavların mesleki gelişime katkısıyla ilişkili görüşlerine
göre incelemektir. Araştırmada Ay ve Çakmak (2015) tarafından geliştirilen
Kopya Çekmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 269
kadın, 104 erkek olmak üzere toplam 373 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada elde
edilen sonuçlara göre; kız öğrencilerin ahlaki tutum puan ortalamaları erkek
öğrencilerin puan ortalamalarından daha yüksek çıkmıştır, ancak kız ve erkek
öğrencilerin çevresel şartlar ve fırsat-beceri alt faktörlerine ilişkin
puanları farklılaşmamıştır. Ayrıca etkili öğretimin gerçekleştiği derslerde,
sınav sorularının ders içeriğiyle örtüştüğü durumlarda ve sınav sorularının
mesleki gelişime katkısı olduğuna inandıkları durumlarda öğrencilerin fırsatlar
oluşsa da kopya çekme tutumlarının değiştiği sonucuna ulaşılmıştır.
Kopya çekme kopya çekmeye ilişkin tutum ölçme ve değerlendirme
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 3 |