Bu çalışmanın amacı
öğretmenlerin eğitim programına yönelik yaklaşımlarını belirlemektir. Bu bağlamda, öğretmenlerin eğitim programına karşı yönelimleri çeşitli
değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmada,
öğretmenlerin program yönelimlerini belirleyebilmek için betimsel tarama deseni
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2016-2017
eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin Batı Karadeniz
Bölgesi’ndeki bir şehir merkezinde görev yapan 203 öğretmenden oluşturmaktadır.
Bu araştırmada, öğretmenlerin eğitim programı tasarım yaklaşımı tercihlerinin
çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla Baş (2013) tarafından geliştirilen “Öğretmenlerin Eğitim Programı
Tasarım Yaklaşımı Tercihleri Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğretmenlerin sorun ve öğrenci merkezli program yaklaşımlarını konu merkezli
tasarıma göre daha çok tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca cinsiyet değişkenine
göre öğretmenlerin program tasarım tercihleri arasında anlamlı bir farklılık
görülürken, mezun olunan fakülte türü, kıdem ve görev yapılan okul türü
değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık görülmediği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 1 |