Bu
araştırmada sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik görüşlerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde
fenomenolojik (olgubilim) yöntem benimsenerek yürütülmüştür. Kolay ulaşılabilir
örnekleme tekniğiyle oluşturulan çalışma grubunda toplam 10 sınıf öğretmeni
bulunmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış
mülakat tekniği kullanılmıştır. Mülakatlar ses kayıt cihazı kullanılarak kayıt
edilmiş, daha sonra bu kayıtlar yazıya dökülmüştür. Mülakatlar sonucunda elde
edilen veriler içerik analizine tabi tutularak, sürekli karşılaştırmalı analiz
tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tematik olarak
kategorize edilmiş, tablolar halinde sunulmuş ve öğretmenlerin görüşleriyle
desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin üniversitede
aldıkları müzik eğitiminin yeterli olmadığı ve müzik öğretimi sürecinde sınıf
öğretmenlerinin bir takım sorunlar yaşadığı ortaya çıkmıştır. Araştırma
sonuçları bağlamında sınıf öğretmenlerinin müzik öğretimine yönelik hizmet içi
eğitim almaları gerektiği, üniversite müzik eğitimi kapsamında flütten başka
bir müzik enstrümanının çalınmasının öğretilmesi gerektiği ve ilkokulda müzik
dersine müzik öğretmenlerinin girmesi gerektiği sunulan öneriler arasındadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 3 |