Bu çalışmanın amacı, Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenlerinin Bilimsel Süreç Becerileri ne ilişkin görüşleri ve bu öğretmenlerin
sınıf içi bilimsel süreç uygulamalarına ilişkin yaptıklarını belirlemektir.
Çalışmanın örneklemi;
Araştırmada hem nicel, hem nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanıldığı
için, araştırmanın amacına uygun olarak araştırma yöntemi Karma Yöntem olarak
belirlenmiştir. Karma Yöntemin kullanıldığı bu çalışmada veriler; ölçek, anket,
mülakat yolu ile araştırma kapsamına giren öğretmenlerden elde edilmiştir.
Çalışma grubu amaçlı örneklem yöntemi ile belirlenmeye çalışılmıştır Bunun için
araştırma, Kütahya il merkezinde görev yapan 81 okul öncesi eğitim öğretmen
üzerinde ölçek ve anket çalışmaları yürütülmüş, ayrıca bu öğretmenlerin
içindeki 10 öğretmenle de mülakat yapılmıştır.
Araştırmadan elde
edilen veriler üzerinde betimleyici istatistiksel analizler yapılarak yüzde,
frekans, ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış ve tablolar halinde
gösterilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin bilimsel süreç becerilerini kullanma
düzeyleri ise görüşme analizleri ile saptanmıştır.
Bilimsel Süreç Becerileri Okul Öncesi Eğitim Okul Öncesi Eğitimi Öğretmeni
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |