Öğrencilerin
öğrendikleri bilgileri hayata geçirmelerinde üst biliş farkındalığı ve bilimsel
süreç becerileri etkin birer faktördür. Üst biliş farkındalığı öğrenme ve
problem çözümünde etkin bir faktörken; bilimsel süreç becerileri öğrencilerin
aktif birer öğrenen olmalarında önemli bir faktördür. Bu doğrultuda çalışmanın
amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin temel ve üst düzey bilimsel süreç
becerileri ile ilgili farklı güçlükteki soruları çözme süreçlerinde, üst biliş
farkındalıklarını tespit etmektir. Araştırma, sekizinci sınıf öğrencilerinin
bilimsel süreç becerilerine ilişkin üst biliş farkındalıklarını belirlemeye
yönelik, tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara
ve Kahramanmaraş’ta, üç devlet okulunda yer alan 122, sekizinci sınıf öğrencisi
oluşturmaktadır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin üst biliş
farkındalıklarının ortalamanın üzerinde olduğu, cinsiyet açısından ise kadınlar
ve erkeklerin üst biliş farkındalıkları arasında manidar farklılık olmadığı
görülmüştür. Öğrencilerin üst biliş farkındalıkları ortalamanın üzerinde
olmasına karşın, soru düzeyinde değerlendirmeler yapıldığında üst biliş
becerilerini etkin bir şekilde kullanamadıkları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 2 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 4 |