Bu çalışmada Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (MTAL) 12. sınıf
öğrencilerinin meslek yüksekokulu (MYO) algılarının ve bu okulları tercih
durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim
yılının birinci döneminde Çanakkale ilinde merkez ilçede yer almakta olan 5
MTAL’nde yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini bu 5 okulda öğrenimlerine devam
etmekte olan toplam 428 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan Mesleki ve Teknik Eğitime Yönelik
Algı ölçeği kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık için yapılan analizde ölçeğin
tümü için Cronbach alfa güvenilirlik katsayısı 0.82 olarak hesaplanmıştır.
Araştırma betimsel nitelikli tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışmadan elde
edilen veriler Mann Whitney U-testi ve Kruskal-Wallis testi ile analiz
edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre öğrenciler birçok bilgi eksiklikleri
bulunmasına rağmen MYO’larına yönelik olumlu algılar taşımaktadırlar.
Öğrenciler mesleki eğitime yönelik tanıtım ve yönlendirme çalışmalarının yetersizliğini
ve mesleki eğitime gerekli önemin verilmediğini belirtmişlerdir. Öğrencilerin
mesleki teknik eğitime yönelik algıları akraba MYO mezun durumu ve mesleki
eğitim ve ilinde yer alan MYO ve alanlarını tanıma bilgi düzeylerine göre
istatistiksel olarak anlamlı farklılık göstermektedir.
Mesleki teknik eğitim mesleki eğitim algısı meslek yüksekokulu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 15 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1 |