Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 4, 1526 - 1537, 31.12.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518405

Öz

Kaynakça

  • Baran, B., & Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Eğitim ve Bilim, 38(169).
  • Biel, J.-I., Aran, O., & Gatica-Perez, D. (2011). You Are Known by How You Vlog: Personality Impressions and Nonverbal Behavior in YouTube. Paper presented at the ICWSM.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrim içi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Kahveci, Ö., & Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri.
  • Byrne, J., & Humble, A. (2007). An introduction to mixed method research. Atlantic research centre for family-work issues, 1-4.
  • Cakir, H. (2013). Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement. Computers & Education, 68, 244-252.
  • Cavanagh, M., Bower, M., Moloney, R., & Sweller, N. (2014). The effect over time of a video-based reflection system on preservice teachers' oral presentations. Australian Journal of Teacher Education (Online), 39(6), 1.
  • Cennamo, K. S., Ross, J. D., & Rogers, C. S. (2002). Evolution of a web-enhanced course: Incorporating strategies for self-regulation. Educause Quarterly, 25(1), 28-33.
  • Deng, L., & Yuen, A. H. (2009). Blogs in higher education: Implementation and issues. TechTrends, 53(3), 95.
  • Deperlioğlu, Ö., & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10-12.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri-bloglar ve gazeteciliğe yansımaları.
  • Ertmer, P. A., & Newby, T. J. (1996). The expert learner: Strategic, self-regulated, and reflective. Instructional science, 24(1), 1-24. Fidan, M., & Debbağ, M. (2018). The Usage of Video Blog (vlog) in the “School Experience” Course: The Opinions of the Pre-service Teachers. JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE(13), 161-177.
  • Griffith, M., & Papacharissi, Z. (2010). Looking for you: An analysis of video blogs. First Monday, 15(1).
  • Hung, S. T. (2011). Pedagogical applications of Vlogs: An investigation into ESP learners' perceptions. British Journal of Educational Technology, 42(5), 736-746.
  • Kaye, B. K. (2005). It's a blog, blog, blog world: Users and uses of weblogs. Atlantic Journal of communication, 13(2), 73-95.
  • Kim, H. N. (2008). The phenomenon of blogs and theoretical model of blog use in educational contexts. Computers & Education, 51(3), 1342-1352.
  • Lee, J., & Bonk, C. J. (2016). Social network analysis of peer relationships and online interactions in a blended class using blogs. The Internet and Higher Education, 28, 35-44.
  • Liu, M.-h. (2016). Blending a class video blog to optimize student learning outcomes in higher education. The Internet and Higher Education, 30, 44-53.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, MyEducationLab Series. Pearson.
  • Mutlu, B., & Bazarcı, S. (2017). Marka İşbirlikleri İçin Yeni Bir Alan: Youtube İçerik Üreticileri ve Kanal Toplulukları Üzerine Netnografik Bir Araştırma. Akdeniz Iletisim(27).
  • Özdel, G. (2018). Yeni Reklam Ortamı Olarak Vlog’Larda Ürün Tanıtımı ve Anlam Üretimi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2(1), 1-15. Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (2012). Motivation and self-regulated learning: Theory, research, and applications: Routledge.
  • Shih, R.-C. (2010). Blended learning using video-based blogs: Public speaking for English as a second language students. Australasian Journal of Educational Technology, 26(6).
  • Snelson, C. (2015). Vlogging about school on YouTube: An exploratory study. New Media & Society, 17(3), 321-339.
  • Sukiman, S. L. (2016). The use of video-based blogs to enhance ESL students’ oral presentation skills. Universiti Teknologi Mara.
  • Sun, Y.-C. (2012). Examining the effectiveness of extensive speaking practice via voice blogs in a foreign language learning context. CALICO journal, 29(3), 494.
  • Van Someren, M., Barnard, Y., & Sandberg, J. (1994). The think aloud method: a practical approach to modelling cognitive.
  • Yang, H.-I., Martin, P., Satterfield, D., Babbitt, R., Wong, J., Shelley, M., & Chang, C. K. (2011). A novel interdisciplinary course in gerontechnology for disseminating computational thinking.
  • Yıldız, A. K. (2012). Sosyal paylaşım sitelerinin dijital yerlilerin bilgi edinme ve mahremiyet anlayışına etkisi. Bilgi Dünyası, 13(2), 529-542.

VİDEO-BLOG KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 19 Sayı: 4, 1526 - 1537, 31.12.2019
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518405

Öz

Video-bloglar, video paylaşım sitelerinin kullanım sıklığının
artmasıyla günden güne daha popüler hale gelmiştir. Bu sayede video-bloglar,
eğitim de dâhil olmak üzere pek çok alanda kullanılmaya başlanmıştır. Bu
çalışmanın amacı, video-blogların, öğrencilerin öz düzenlemeli öğrenme
stratejilerine olan etkisini incelemektir. Çalışmanın araştırma yöntemi nitel
ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı, çoklu metottur. Çalışmanın nicel
kısmını deneysel desenden, nitel kısmını ise sesli düşünme protokolünden elde
edilen veriler oluşturmuştur. Araştırmanın katılımcıları, bir devlet
üniversitesi eğitim fakültesindeki 40, 4.sınıf öğrencisidir. Bu öğrenciler iki
gruba ayrılmışlardır. Deney grubu bir ders kapsamında video-blog kullanmış, diğer
grup ise video-blog kullanmamıştır. Daha sonra bu öğrencilerin bir ölçek
yardımıyla ölçülen öz düzenlemeli öğrenme stratejileri karşılaştırılmıştır.
Ayrıca deney grubunda yer alan öğrencilerden 10 tanesi ile sesli düşünme
protokolü kullanılarak, video-blogların bu öğrencilerin öz düzenlemeli
öğrenmeleri üzerine yaptığı katkılara yönelik yorumlar da incelenmiştir. Sonuç
olarak; ölçekten elde edilen verilere göre deney ve kontrol grupları arasında
fark olmadığı ortaya çıkmıştır. Sesli düşünmeden elde edilen verilerden ise, video-blogların
öğrenmeyi kolaylaştırdığı, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırdığı sonuçları
elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Baran, B., & Ata, F. (2013). Üniversite öğrencilerinin web 2.0 teknolojileri kullanma durumları, beceri düzeyleri ve eğitsel olarak faydalanma durumları. Eğitim ve Bilim, 38(169).
  • Biel, J.-I., Aran, O., & Gatica-Perez, D. (2011). You Are Known by How You Vlog: Personality Impressions and Nonverbal Behavior in YouTube. Paper presented at the ICWSM.
  • Bilgiç, H. G., Duman, D., & Seferoğlu, S. S. (2011). Dijital yerlilerin özellikleri ve çevrim içi ortamların tasarlanmasındaki etkileri. Akademik Bilişim, 2(4), 1-7.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö. E., Kahveci, Ö., & Demirel, F. (2004). Güdülenme ve öğrenme stratejileri ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 4(2), 207-239.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri.
  • Byrne, J., & Humble, A. (2007). An introduction to mixed method research. Atlantic research centre for family-work issues, 1-4.
  • Cakir, H. (2013). Use of blogs in pre-service teacher education to improve student engagement. Computers & Education, 68, 244-252.
  • Cavanagh, M., Bower, M., Moloney, R., & Sweller, N. (2014). The effect over time of a video-based reflection system on preservice teachers' oral presentations. Australian Journal of Teacher Education (Online), 39(6), 1.
  • Cennamo, K. S., Ross, J. D., & Rogers, C. S. (2002). Evolution of a web-enhanced course: Incorporating strategies for self-regulation. Educause Quarterly, 25(1), 28-33.
  • Deng, L., & Yuen, A. H. (2009). Blogs in higher education: Implementation and issues. TechTrends, 53(3), 95.
  • Deperlioğlu, Ö., & Köse, U. (2010). Web 2.0 teknolojilerinin eğitim üzerindeki etkileri ve örnek bir öğrenme yaşantısı. Akademik Bilişim, 10-12.
  • Dilmen, N. E. (2007). Yeni medya kavramı çerçevesinde internet günlükleri-bloglar ve gazeteciliğe yansımaları.
  • Ertmer, P. A., & Newby, T. J. (1996). The expert learner: Strategic, self-regulated, and reflective. Instructional science, 24(1), 1-24. Fidan, M., & Debbağ, M. (2018). The Usage of Video Blog (vlog) in the “School Experience” Course: The Opinions of the Pre-service Teachers. JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE(13), 161-177.
  • Griffith, M., & Papacharissi, Z. (2010). Looking for you: An analysis of video blogs. First Monday, 15(1).
  • Hung, S. T. (2011). Pedagogical applications of Vlogs: An investigation into ESP learners' perceptions. British Journal of Educational Technology, 42(5), 736-746.
  • Kaye, B. K. (2005). It's a blog, blog, blog world: Users and uses of weblogs. Atlantic Journal of communication, 13(2), 73-95.
  • Kim, H. N. (2008). The phenomenon of blogs and theoretical model of blog use in educational contexts. Computers & Education, 51(3), 1342-1352.
  • Lee, J., & Bonk, C. J. (2016). Social network analysis of peer relationships and online interactions in a blended class using blogs. The Internet and Higher Education, 28, 35-44.
  • Liu, M.-h. (2016). Blending a class video blog to optimize student learning outcomes in higher education. The Internet and Higher Education, 30, 44-53.
  • McMillan, J. H., & Schumacher, S. (2010). Research in Education: Evidence-Based Inquiry, MyEducationLab Series. Pearson.
  • Mutlu, B., & Bazarcı, S. (2017). Marka İşbirlikleri İçin Yeni Bir Alan: Youtube İçerik Üreticileri ve Kanal Toplulukları Üzerine Netnografik Bir Araştırma. Akdeniz Iletisim(27).
  • Özdel, G. (2018). Yeni Reklam Ortamı Olarak Vlog’Larda Ürün Tanıtımı ve Anlam Üretimi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2(1), 1-15. Prensky, M. (2001). Digital natives, digital immigrants part 1. On the horizon, 9(5), 1-6.
  • Schunk, D. H., & Zimmerman, B. J. (2012). Motivation and self-regulated learning: Theory, research, and applications: Routledge.
  • Shih, R.-C. (2010). Blended learning using video-based blogs: Public speaking for English as a second language students. Australasian Journal of Educational Technology, 26(6).
  • Snelson, C. (2015). Vlogging about school on YouTube: An exploratory study. New Media & Society, 17(3), 321-339.
  • Sukiman, S. L. (2016). The use of video-based blogs to enhance ESL students’ oral presentation skills. Universiti Teknologi Mara.
  • Sun, Y.-C. (2012). Examining the effectiveness of extensive speaking practice via voice blogs in a foreign language learning context. CALICO journal, 29(3), 494.
  • Van Someren, M., Barnard, Y., & Sandberg, J. (1994). The think aloud method: a practical approach to modelling cognitive.
  • Yang, H.-I., Martin, P., Satterfield, D., Babbitt, R., Wong, J., Shelley, M., & Chang, C. K. (2011). A novel interdisciplinary course in gerontechnology for disseminating computational thinking.
  • Yıldız, A. K. (2012). Sosyal paylaşım sitelerinin dijital yerlilerin bilgi edinme ve mahremiyet anlayışına etkisi. Bilgi Dünyası, 13(2), 529-542.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Elif Taşlıbeyaz

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Taşlıbeyaz, E. (2019). VİDEO-BLOG KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN ÖZ DÜZENLEMELİ ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1526-1537. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518405