Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MIDDLE SCHOOL MATHEMATICS TEACHERS' PERCEPTIONS ABOUT REFORM CURRICULUM

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 3, 833 - 847, 15.09.2021
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-882886

Öz

In this phenomenology study, it was aimed to define and explain the perceptions of middle school mathematics teachers regarding the phenomenon of curriculum and the new mathematics curriculum being implemented in Turkey in the field of mathematics education in recent years. Twelve middle school mathematics teachers working in the state schools of a province in Turkey were included in the study. The data were obtained through semi-structured interviews. The data obtained from the interviews were analyzed by content analysis method. The findings indicate that the awareness of the middle school mathematics teachers regarding the role and importance of the curriculum phenomenon in their professional life and development is low. On the other hand, it has been determined that their perceptions of the ideal mathematics curriculum are compatible with the innovations introduced in the reform programs. Therefore, this study concluded that middle school mathematics teachers believed in the necessity and importance of the reform programs. However, they revealed negative feelings and evaluations about the implementation of the mathematics reform programs. They labeled the mathematics reform programs as worthless, unreliable and worrying for various reasons such as being incompatible with the assessment and evaluation system focused on test success and changing frequently. These contradictory findings point to the lack of curriculum knowledge of middle school mathematics teachers.

Kaynakça

  • Akbaş, E. E. (2020). Öğretmenlerin matematik eğitim teorileri ve etkinlik tasarımı kriterlerine ilişkin paylaşımlarının değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(2), 959-972.
  • Aslan, M. & Erden, R. Z. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Aykaç, N. & Çelik, Ö. (2014). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin metaforik algılarının karşılaştırılması. Egitim ve Bilim, 39(173), 328-340.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407. https://doi.org/10.1177/0022487108324554
  • Bobbitt, J. F. (2017). Eğitim programı (Çev. M. E. Rüzgar). Pegem Akademi.
  • Bozkurt, E. (2015). Ders araştırması modeli bağlamında ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim faaliyetlerine yönelik grup temelli öz-düzenlemelerinin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Budak, M. & Okur, M. (2012). 2005 ilköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1(4), 8-22.
  • Cemalettin, I. & Tuğrul, K. (2012). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-24.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and psychological measurement, 20(1), 37-46. https://doi.org/10.1177/001316446002000104
  • Çelen, Y. (2011). Öğretmenlerin ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin görüşlerinin ve matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Çırak-Kurt, S. (2017). Ortaokul öğretmenlerinin" öğretim programı" kavramına İlişkin metaforik algıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 631-641. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.654
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme (6. baskı). Edge Akademi.
  • Goodlad, J. I. (1979). Curriculum inquiry: The study of curriculum practice. McGraw-Hill Book Company.
  • Gökkurt, B. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Güneş, G. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının öğretme öğrenme ortamına yansımaları [Yayımlanmamış doktora tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Gürsoy, P. (2019). Bir matematik öğretmeninin cebir öğretim sürecinden yansımalar: Fark etme becerisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Hall, T. J., & Smith, M. A. (2006). Teacher planning, instruction and reflection: What we know about teacher cognitive processes. Quest, 58(4), 424-442. https://doi.org/10.1080/00336297.2006.10491892
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69.
  • İzci, E. & Göktaş, Ö. (2014). Matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 317-328.
  • Karagöz, E. (2010). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Üniversitesi.
  • Karakoç, G. (2019). 2018 yılında yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri: Sakarya İli örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programinda yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşimlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 457-488.
  • Karakuş, M. & Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalışması. Pegem Journal of Education and Instruction, 3(1), 35-54.
  • Keskin, A. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlık düzeylerine yönelik algılarının belirlenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Keskin, İ. & Yazar, T. (2019). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish Journal of Social Research, 23, 1-28.
  • Kiraz, K.-Ş. & Cemalettin, I. (2020). Tam sayıların öğretim sürecinin öğretmenlerin model kullanımları üzerinden analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(29), 81-108. https://doi.org/10.35675/befdergi.519552
  • Kutlu, D. (2018). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Kyriakides, L. (1997). Primary teachers' perceptions of policy for curriculum reform in mathematics. Educational Research and Evaluation, 3(3), 214-242.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim matematik dersi (6-8. sınıflar) öğretim programı. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2013). Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) matematik dersi öğretim programı. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB.
  • Önel, F., Dalkılınç, F., Özel, N., Deniz, Ş., Balkaya, T. & Birel, G. K. (2020). Ortaokul matematik öğretmenleri ölçme-değerlendirmeyi nasıl yapıyor? Bir durum çalışması. Kastamonu Education Journal, 18(3), 1448-1459. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4113
  • Özdal, S. & Karatas, H. (2015). Beşinci sınıf matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 226-236.
  • Öztürk, F. & Işık, A. (2020). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına yönelik algılarının incelenmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 18(1), 47-63. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.522307
  • Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill Humanities Social.
  • Ramazan, A. & Haser, Ç. (2020). Matematik öğretmenlerinin çözümlü örneklerinin ve yazılı sınav sorularının öğretim programında yer alan kazanımlarla uyumunun belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 20-41. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-505016
  • Remillard, J. T. (2005). Examining key concepts in research on teachers’ use of mathematics curricula. Review of Educational Research, 75(2), 211-246.
  • Sargın, S. (2017). Yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Schunk, D. H. (1990). Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning. Educational Psychologist, 25(1), 71-86.
  • Semerci, Ç. (2007). "Program geliştirrme" kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi/Journal of Social Sciences, 31(2), 125-140.
  • Shriner, M., Schlee, B. M., & Libler, R. (2010). Teachers’ perceptions, attitudes and beliefs regarding curriculum integration. The Australian Educational Researcher, 37(1), 51-62.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-23.
  • Taşdemir, M., & Taşdemir, A. (2011). Teachers’ metaphors on K-8 curriculum in Turkey. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • Temizöz, Y. & Koca, S. A. Ö. (2010). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Egitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri (Çev. M. E. Rüzgar & B. Aslan). Pegem Akademi.
  • Uçar, Z. T. & Demirsoy, N. H. (2010). Eski-yeni ikilemi: Matematik öğretmenlerinin matematiksel inançları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 321-332.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Yates, S. M. (2006, July 16-21). Elementary teachers’ mathematics beliefs and teaching practices after a curriculum reform. The 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Prague.
  • Yetkin-Özdemir, İ. E., Yıldız, P., Bozkurt, E. & Gürel, R. (2015). Göreve yeni başlayan ilköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim faaliyetlerine ilişkin öz düzenleme süreçleri (TUBİTAK 1001-113K316). https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path=CrnWZGRsXTjRjLjWxD978OSUAL2jXitizhVYmCxNvH6W7fjbrqBZsgevlwdGnjq58tkNYuNN1P48TRCXOcW-PcoFFwErXpieaSetz2SACRJWO_cy9czR2QX34WONuDLXNNFUGAn9LtDQmRSaYZmogkXaFUcfxsczUEKoOxSIk1cOOOBKoBooBQMt2m8HsnsWWGCcdevK7H47t9QLwInAvR4YhQ7wsgIMdajEndoRALU=&contentType=application/pdf
  • Yurdakul, B. (2015). Perceptions of elementary school teachers concerning the concept of curriculum. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1), 125-139.

ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN REFORM PROGRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARI

Yıl 2021, Cilt: 21 Sayı: 3, 833 - 847, 15.09.2021
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-882886

Öz

Bu fenomenoloji araştırmasında, ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim programı olgusuna ve Türkiye’de matematik eğitimi alanında son yıllarda uygulanmakta olan yeni öğretim programlarına ilişkin algılarının tanımlanması amaçlanmıştır. Araştırmaya Türkiye’deki bir ilin devlet okullarında görev yapmakta olan 12 ortaokul matematik öğretmeni dâhil edilmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ortaokul matematik öğretmenlerinin genel anlamda öğretim programı olgusunun mesleki yaşamlarındaki rolü ve önemine ilişkin farkındalıklarının düşük olduğuna işaret etmektedir. Buna karşın ideal matematik öğretim programı algılarının reform programlarında ortaya konulan yeniliklerle uyumlu olduğu tespit edilmiştir. Dolayısıyla öğretmenlerin reform programlarının gerekliliğine ve önemine inandıkları söylenebilir. Ancak bu araştırmada öğretmenler matematik reform programlarının uygulanabilirliğine yönelik olumsuz duygu ve değerlendirmeler ortaya koymuşlardır. Matematik reform programlarını, test başarısı odaklı ölçme-değerlendirme sistemiyle uyumsuz olması ve sık değişmesi gibi çeşitli nedenlerle değersiz, güvenilmez ve kaygı verici olarak nitelendirmişlerdir. Bu çelişkili bulgular, ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim programı bilgilerindeki eksikliğe işaret etmektedir.

Kaynakça

  • Akbaş, E. E. (2020). Öğretmenlerin matematik eğitim teorileri ve etkinlik tasarımı kriterlerine ilişkin paylaşımlarının değerlendirilmesi. Electronic Turkish Studies, 15(2), 959-972.
  • Aslan, M. & Erden, R. Z. (2020). Ortaokul öğretmenlerinin öğretim programına bağlılıklarının incelenmesi. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 175-199.
  • Aykaç, N. & Çelik, Ö. (2014). Öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının eğitim programına ilişkin metaforik algılarının karşılaştırılması. Egitim ve Bilim, 39(173), 328-340.
  • Bal, A. P. (2008). Yeni ilköğretim matematik öğretim programının öğretmen görüşleri açısından değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 53-68.
  • Ball, D. L., Thames, M. H., & Phelps, G. (2008). Content knowledge for teaching: What makes it special? Journal of Teacher Education, 59(5), 389-407. https://doi.org/10.1177/0022487108324554
  • Bobbitt, J. F. (2017). Eğitim programı (Çev. M. E. Rüzgar). Pegem Akademi.
  • Bozkurt, E. (2015). Ders araştırması modeli bağlamında ortaokul matematik öğretmenlerinin öğretim faaliyetlerine yönelik grup temelli öz-düzenlemelerinin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Budak, M. & Okur, M. (2012). 2005 ilköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education, 1(4), 8-22.
  • Cemalettin, I. & Tuğrul, K. (2012). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-24.
  • Cohen, J. (1960). A coefficient of agreement for nominal scales. Educational and psychological measurement, 20(1), 37-46. https://doi.org/10.1177/001316446002000104
  • Çelen, Y. (2011). Öğretmenlerin ilköğretim matematik öğretim programına ilişkin görüşlerinin ve matematiğe yönelik tutumlarının incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Çırak-Kurt, S. (2017). Ortaokul öğretmenlerinin" öğretim programı" kavramına İlişkin metaforik algıları. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 631-641. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.654
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde program geliştirme (6. baskı). Edge Akademi.
  • Goodlad, J. I. (1979). Curriculum inquiry: The study of curriculum practice. McGraw-Hill Book Company.
  • Gökkurt, B. (2014). Ortaokul matematik öğretmenlerinin geometrik cisimler konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Güneş, G. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının öğretme öğrenme ortamına yansımaları [Yayımlanmamış doktora tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Gürsoy, P. (2019). Bir matematik öğretmeninin cebir öğretim sürecinden yansımalar: Fark etme becerisi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Trabzon Üniversitesi.
  • Hall, T. J., & Smith, M. A. (2006). Teacher planning, instruction and reflection: What we know about teacher cognitive processes. Quest, 58(4), 424-442. https://doi.org/10.1080/00336297.2006.10491892
  • Handal, B., & Herrington, A. (2003). Mathematics teachers’ beliefs and curriculum reform. Mathematics Education Research Journal, 15(1), 59-69.
  • İzci, E. & Göktaş, Ö. (2014). Matematik öğretmenlerinin 5. sınıf matematik dersi öğretim programına ilişkin görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 317-328.
  • Karagöz, E. (2010). İlköğretim II. kademe matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Üniversitesi.
  • Karakoç, G. (2019). 2018 yılında yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri: Sakarya İli örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Karakuş, F. (2010). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programinda yer alan alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşimlarına yönelik öğretmen görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 457-488.
  • Karakuş, M. & Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalışması. Pegem Journal of Education and Instruction, 3(1), 35-54.
  • Keskin, A. (2020). Öğretmenlerin öğretim programı okuryazarlık düzeylerine yönelik algılarının belirlenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Hacettepe Üniversitesi.
  • Keskin, İ. & Yazar, T. (2019). Ortaöğretim matematik dersi öğretim programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Turkish Journal of Social Research, 23, 1-28.
  • Kiraz, K.-Ş. & Cemalettin, I. (2020). Tam sayıların öğretim sürecinin öğretmenlerin model kullanımları üzerinden analizi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(29), 81-108. https://doi.org/10.35675/befdergi.519552
  • Kutlu, D. (2018). Göreve yeni başlayan ortaokul matematik öğretmenlerinin pedagojik alan bilgisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Kyriakides, L. (1997). Primary teachers' perceptions of policy for curriculum reform in mathematics. Educational Research and Evaluation, 3(3), 214-242.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and implementation. Jossey-Bass.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim matematik dersi (6-8. sınıflar) öğretim programı. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2013). Ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) matematik dersi öğretim programı. MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2017). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). MEB.
  • Önel, F., Dalkılınç, F., Özel, N., Deniz, Ş., Balkaya, T. & Birel, G. K. (2020). Ortaokul matematik öğretmenleri ölçme-değerlendirmeyi nasıl yapıyor? Bir durum çalışması. Kastamonu Education Journal, 18(3), 1448-1459. https://doi.org/10.24106/kefdergi.4113
  • Özdal, S. & Karatas, H. (2015). Beşinci sınıf matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(3), 226-236.
  • Öztürk, F. & Işık, A. (2020). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının etkinlik kavramına yönelik algılarının incelenmesi. Celal Bayar University Journal of Social Sciences, 18(1), 47-63. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.522307
  • Posner, G. J. (1995). Analyzing the curriculum. McGraw-Hill Humanities Social.
  • Ramazan, A. & Haser, Ç. (2020). Matematik öğretmenlerinin çözümlü örneklerinin ve yazılı sınav sorularının öğretim programında yer alan kazanımlarla uyumunun belirlenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 20-41. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2020.20.52925-505016
  • Remillard, J. T. (2005). Examining key concepts in research on teachers’ use of mathematics curricula. Review of Educational Research, 75(2), 211-246.
  • Sargın, S. (2017). Yenilenen ortaokul matematik dersi öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Schunk, D. H. (1990). Goal setting and self-efficacy during self-regulated learning. Educational Psychologist, 25(1), 71-86.
  • Semerci, Ç. (2007). "Program geliştirrme" kavramına ilişkin metaforlarla yeni ilköğretim programlarına farklı bir bakış. Sosyal Bilimler Dergisi/Journal of Social Sciences, 31(2), 125-140.
  • Shriner, M., Schlee, B. M., & Libler, R. (2010). Teachers’ perceptions, attitudes and beliefs regarding curriculum integration. The Australian Educational Researcher, 37(1), 51-62.
  • Shulman, L. S. (1987). Knowledge and teaching: Foundations of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-23.
  • Taşdemir, M., & Taşdemir, A. (2011). Teachers’ metaphors on K-8 curriculum in Turkey. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Turkey.
  • Temizöz, Y. & Koca, S. A. Ö. (2010). Matematik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim yöntemleri ve buluş yoluyla öğrenme yaklaşımı konusundaki görüşleri. Egitim ve Bilim, 33(149), 89-103.
  • Tyler, R. W. (2014). Eğitim programlarının ve öğretimin temel ilkeleri (Çev. M. E. Rüzgar & B. Aslan). Pegem Akademi.
  • Uçar, Z. T. & Demirsoy, N. H. (2010). Eski-yeni ikilemi: Matematik öğretmenlerinin matematiksel inançları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(39), 321-332.
  • Varış, F. (1988). Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Yates, S. M. (2006, July 16-21). Elementary teachers’ mathematics beliefs and teaching practices after a curriculum reform. The 30th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME), Prague.
  • Yetkin-Özdemir, İ. E., Yıldız, P., Bozkurt, E. & Gürel, R. (2015). Göreve yeni başlayan ilköğretim matematik öğretmenlerinin öğretim faaliyetlerine ilişkin öz düzenleme süreçleri (TUBİTAK 1001-113K316). https://app.trdizin.gov.tr/dokuman-goruntule?ext=pdf&path=CrnWZGRsXTjRjLjWxD978OSUAL2jXitizhVYmCxNvH6W7fjbrqBZsgevlwdGnjq58tkNYuNN1P48TRCXOcW-PcoFFwErXpieaSetz2SACRJWO_cy9czR2QX34WONuDLXNNFUGAn9LtDQmRSaYZmogkXaFUcfxsczUEKoOxSIk1cOOOBKoBooBQMt2m8HsnsWWGCcdevK7H47t9QLwInAvR4YhQ7wsgIMdajEndoRALU=&contentType=application/pdf
  • Yurdakul, B. (2015). Perceptions of elementary school teachers concerning the concept of curriculum. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1), 125-139.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Bozkurt 0000-0002-5524-6994

Gonca Küçükakın 0000-0003-1908-9052

Hava Öksüz 0000-0003-2201-4027

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bozkurt, E., Küçükakın, G., & Öksüz, H. (2021). ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN REFORM PROGRAMLARINA İLİŞKİN ALGILARI. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 833-847. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-882886