Bu çalışmanın amacı pedagojik formasyon sertifika programına katılan öğretmen adaylarının pedagojik formasyon sertifika programı öğrencisi kavramına ilişkin metaforik algılarını belirlemektir. Verilerin toplanmasında fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2022-2023 akademik yılında Türkiye'de Batı Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi sertifika programına katılan 417 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve bir nesneye, şekle, hayvana veya canlıya "pedagojik formasyon programı öğrencisinin (1)............/benzer çünkü (2)................" benzetmesini (metafor/zihinsel imge) ve benzetmelerinin nedenini (gerekçe/mantıksal dayanak) belirtmelerini isteyen bir form aracılığıyla toplanmıştır. Dokümanlar içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda pedagojik formasyon sertifika programına katılan öğretmen adaylarının pedagojik formasyon programı öğrencisi kavramına ilişkin geliştirdikleri 52 metafor “hamur, yeni doğan bebek, saklama alanı, savaşçı, kaplumbağa, güdümlü kişi, şanslı balık, anne, ışık, sefiller, işlenmemiş maden, değerli metal, hayalperest, aracı kişi, bilinçsiz kişi, lego” olmak üzere 16 farklı kategoride toplanmıştır.
Pedagojik formasyon sertifika programı öğrencisi öğretmen adayı metafor içerik analizi fenomenoloji deseni
TThis study aimed to determine the metaphorical perceptions of pre-service teachers participating in the pedagogical formation certificate program about the concept of pedagogical formation certificate program student. Phenomenology design was used in the data collection. The study group of the research consisted of 417 pre-service teachers participating in the pedagogical formation training certificate program at the faculty of education of a state university located in the Western Black Sea Region in Türkiye in the 2022-2023 academic year. The data of the study were collected through a form prepared by the researchers asking "pedagogical formation program student is like (1)............/similar because (2)................" to an object, a shape, an animal or a living creature (metaphor/mental image) and to state the reason (justification/logical basis) for their similes. The documents were analyzed by content analysis method. As a result of the research, 52 metaphors developed by pre-service teachers taking part in pedagogical formation certificate program about the concept of pedagogical formation program student were collected in 16 different categories named as “dough, new born baby, storage space, warrior, turtle, guided person, lucky fish, mother, light, miserables, unprocessed mine, precious metal, dreamer, intermediary person, unconscious person, lego”.
Pedagogical formation certificate program student pre-service teacher metaphor content analysis phenomenology design
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 11 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 14 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 4 |