Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid-19 Pandemisinde Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklara Yönelik Çevrim İçi Özengen Piyano Eğitimi ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 1, 130 - 151, 15.03.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1325557

Öz

Covid-19 tüm dünyada insan yaşamını olumsuz etkileyen, 11 Mart 2020 tarihinde de Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) tarafından pandemi olarak ilan edilen bir virüstür. Bu çalışma, pandemi sürecinde okul öncesi dönemdeki çocuklara yönelik çevrim içi özengen piyano eğitiminde kullanılan materyallere, ders süresine, eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesini amaçlamaktadır. Nitel yöntemlerden durum çalışması ile yürütülmüş olan bu çalışmada, pandemi sürecinde okul öncesi dönemdeki çocuklarla çevrim içi özengen piyano eğitimi gerçekleştirmiş öğretmenlerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Verilerin analizinde NVivo12 paket programı kullanılarak konuyla ilgili belirli kod, kategori ve temalara ulaşılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında çevrim içi özengen piyano eğitiminin ekonomik açıdan tasarruf sağladığı görülmüştür. Ayrıca zamanın verimli kullanılması, derslerin aksamadan gerçekleştirilmesi ve teknolojik farkındalık yaratması bakımından çevrim içi eğitimin avantajlı olduğu ifade edilmiştir. Buna karşın bağlantı ve iletişim problemleri, teknik ve müzikal uygulamalarda güçlük, ev ortamındaki dikkat dağıtıcı unsurlar gibi açılardan dezavantajlı olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca çalışma grubundaki öğretmenlerin çoğu özengen piyano eğitiminde dersleri yüz yüze gerçekleştirmeyi tercih ederken, bir öğretmen öğrencilerin bireysel farklılıkları dikkate alınarak eğitim sürecinin çevrim içi şekilde de yürütülebileceğini ifade etmiştir. Verilerden yola çıkarak, okul öncesi çocuklara yönelik çevrim içi özengen piyano eğitiminde kullanılan materyallerin, yüz yüze eğitim modelinde kullanılan materyallerle benzerlik gösterdiği fakat ders süresi bakımından iki model arasında farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada çevrim içi eğitimin çeşitli açılardan avantajları olduğu ifade edilse de okul öncesi dönemdeki bazı öğrencilerin hazır bulunuşluk bakımından çevrim içi eğitime uygun olmamaları ve teknik problemler sebebi ile yüz yüze eğitim modelinin daha sık tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, Ü. C. (2020). İzolasyon sürecinde uzaktan piyano eğitimine yönelik veli değerlendirme sonuçları ve öğrenci not karşılaştırması. İdil Sanat ve Dil Dergisi, (9)76, 1832-1840. https://doi.org/10.7816/idil-09-76-06
  • Akbulut, A. A., Çiprut, A., Akdeniz, E., & Batman, Ç. (2021). Translation and validation of the music‐related quality of life questionnaire for adults with cochlear implant in Turkish language. European Archives of Oto-Rhino-Laryngology, 279(2), 685-693. https://dx.doi.org/10.1007/s00405-021-06693-w
  • Aksoy, Y., Güçlü, O., & Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 947-967.
  • Artaç, A. (2018). Konservatuvar düzeyinde enstrüman eğitiminde uzaktan eğitim metodu. 1st International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies, 2, 302-304.
  • Balta, Y. (2014). Türkiye’de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bekan, T. (2019). Okul öncesi dönemde piyano eğitiminde karşılaşılan problemler ile ilgili öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Brändström, S., Wiklund, C., & Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.703173
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (Yirmi dokuzuncu baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cayari, C. (2011). The Youtube effect: how youtube has provided new ways to consume, create, and share music. International Journal of Education & the Arts, 12(6).
  • Cennimo, D. J. (2021). Coronavirus disease 2019. Medscape. https://emedicine.medscape.com/article/2500114-overview#a1 11.05.202
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Gözden geçirilmiş altıncı baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Çağla, F. (2021). Çevrim içi piyano eğitiminin öğrenci ve öğretmen motivasyonu açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Yedinci baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S. (2021). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Dokuzuncu baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Dereli, B. (2013). Yeni medya olarak çevrimiçi video portalları ve video portallarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • DeWitt, D., Alias, N., Siraj, S., Yaakub, M. Y., Ayob, J., & Ishak, R. (2013). The potential of Youtube for teaching and learning in the performing arts. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 103, 1118-1126. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.439
  • Güneş, Y. (2022). Pandemi sürecinde özengen müzik eğitimi kurumlarında uzaktan yürütülen çalgı eğitiminin işlevselliği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Halvaşı, B. (1989). Okulöncesi çocuklarda piyano eğitimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ilgaz, H., & Aşkar, P. (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 27-34.
  • Işıkdemir, B. (2017). 6-11 yaş çocuklara yönelik başlangıç piyano metotlarının incelenmesi ve piyano eğitimcilerinin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kaptanoğlu, E. (2023). Erken öğrenme yıllarında piyano eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 16(95), 215-226. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.66473
  • Karahan, A. S. (2016). The evaluation of synchronic distance piano teaching in comprasion with the traditional piano teaching. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(21), 211-228. doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244
  • Karan, M. (2011). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda çalgı eğitimi alan öğrencilerin mesleki yönelimlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). Okul öncesi eğitimi programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • OECD. (2020). Education disrupted – education rebuilt: Some insights from PISA on the availability and use of digital tools for learning- OECD Education and Skills Today. https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/
  • Özerdem, D. M., & Yıldız, G. (2018). Milli eğitim bakanlığına bağlı sanat kursu merkezlerinde piyano eğitimi veren müzik öğretmenlerinin 5-6 yaş grubu çocukların piyano eğitimine ilişkin görüşleri. 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi. Tam metin bildiri kitabından. https://www.researchgate.net/publication/336702650_Milli_Egitim_Bakanligina_Bagli_Sanat_Kursu_Merkezlerinde_Piyano_Egitimi_Veren_Muzik_Ogretmenlerinin_5- 6_Yas_Grubu_Cocuklarin_Piyano_Egitimine_Iliskin_Gorusleri adresinden alınmıştır.
  • Rudolph, T., & Frankel, J. (2009). YouTube in music education. Hal Leonard. Sağlık Bakanlığı (2020). Genel koronavirüs tablosu. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66935/genel-koronavirus-tablosu.html
  • Say, A. (2009). Müzik sözlüğü (Üçüncü baskı). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2019). Müziğin kitabı (Dördüncü baskı). Islık Yayınları.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 27-41. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (Gözden geçirilmiş yedinci baskı). Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş onuncu baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Tarkum, G. (2019). Okul öncesi ve okul çağındaki öğrencilerin ilk aşama piyano eğitimi sürecinin incelenmesi. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 77-84. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bmsd/issue/51728/623878 adresinden alınmıştır.
  • Tekeli Yiğit, B., Gülüm, B., & Çağlar, E. (2020) Özengen (amatör) çalgı eğitiminin 9-16 yaş aralığındaki bireylerin benlik kavramı düzeylerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1-15. https://doi.org/10.7822/omuefd.742482
  • Tomris, G., & Çelik, S. (2022). Erken çocukluk özel eğitimi: Kuramsal ve yasal temeller, Dünya’daki ve Türkiye’deki son eğilimler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 23(1), 243-269. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.748893
  • Töral, D. A., & Albuz, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde 4-13 yaş grubu öğrencilerine yönelik uzaktan çalgı öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 21-43.
  • Turhan, B., & Özbay, Y. (2016). Erken çocukluk eğitimi ve nöroplastisite. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 54-63. http://ijeces.hku.edu.tr/tr/pub/issue/22946/355300
  • Uçan, A. (1994). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi (Genişletilmiş dördüncü baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Velavan, T. P., & Meyer, C. G. (2020). The COVID-19 epidemic. Tropical Medicine and International Health, 25(3), 278-280. https://doi.org/10.1111/tmi.13383
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.

Investigation of Teacher Opinions on Online Amateur Piano Education for Pre-School Children During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 1, 130 - 151, 15.03.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1325557

Öz

The COVID-19 epidemic has had a devastating impact on human life across the world, and the World Health Organization (WHO) declared it a pandemic on March 11, 2020. This study aims to reveal teachers' opinions regarding online amateur piano education with preschool children during the pandemic and solutions to the problems encountered during the education process. This study is a case study, which is one of the qualitative research methods. The data in the study were obtained from semi-structured interviews with six teachers who conducted online amateur piano education to preschool children. NVivo 12 package program was used for the analysis of the obtained data. As a result of the analysis, codes, categories, and themes related to the subject were reached. Based on the study's results, it was determined that amateur piano education offered online can result in financial savings. In addition, it was stated that online education is advantageous in terms of efficient use of time and conducting lessons without interruption. On the other hand, it was determined that online education for preschool children is disadvantageous regarding connection and communication issues, difficulties in technical and musical practices, and distractions in the home environment. Additionally, while the majority of the study group's teachers preferred to conduct amateur piano lessons in-person, a single teacher stated that, while considering the students' unique peculiarities, the educational process could also be conducted online. The information obtained led to the conclusion that the course materials used in the face-to-face education model and the online amateur piano education for preschoolers were comparable. However, it was discovered that the two models differed in terms of lesson duration. Moreover, although it was stated in the research that online education has advantages in various aspects, it was concluded that the face-to-face education model is preferred more frequently because some students in the preschool period are not suitable for online education in terms of readiness.

Kaynakça

  • Akbulut, Ü. C. (2020). İzolasyon sürecinde uzaktan piyano eğitimine yönelik veli değerlendirme sonuçları ve öğrenci not karşılaştırması. İdil Sanat ve Dil Dergisi, (9)76, 1832-1840. https://doi.org/10.7816/idil-09-76-06
  • Akbulut, A. A., Çiprut, A., Akdeniz, E., & Batman, Ç. (2021). Translation and validation of the music‐related quality of life questionnaire for adults with cochlear implant in Turkish language. European Archives of Oto-Rhino-Laryngology, 279(2), 685-693. https://dx.doi.org/10.1007/s00405-021-06693-w
  • Aksoy, Y., Güçlü, O., & Nayir, A. E. (2020). Özel müzik kurslarının pandemi sürecindeki uzaktan eğitim durumları. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 947-967.
  • Artaç, A. (2018). Konservatuvar düzeyinde enstrüman eğitiminde uzaktan eğitim metodu. 1st International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies, 2, 302-304.
  • Balta, Y. (2014). Türkiye’de çevrimiçi eğitimde ders veren öğretim elemanlarının çevrimiçi ölçme değerlendirme yöntemlerine ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bekan, T. (2019). Okul öncesi dönemde piyano eğitiminde karşılaşılan problemler ile ilgili öğretmen görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Brändström, S., Wiklund, C., & Lundström, E. (2012). Developing distance music education in Arctic Scandinavia: electric guitar teaching and master classes. Music Education Research, 14(4), 448–456. https://doi.org/10.1080/14613808.2012.703173
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2020). Eğitimde bilimsel araştırma yöntemleri (Yirmi dokuzuncu baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cayari, C. (2011). The Youtube effect: how youtube has provided new ways to consume, create, and share music. International Journal of Education & the Arts, 12(6).
  • Cennimo, D. J. (2021). Coronavirus disease 2019. Medscape. https://emedicine.medscape.com/article/2500114-overview#a1 11.05.202
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri, beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Gözden geçirilmiş altıncı baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Çağla, F. (2021). Çevrim içi piyano eğitiminin öğrenci ve öğretmen motivasyonu açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Bursa Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Yedinci baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Çepni, S. (2021). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (Dokuzuncu baskı). Celepler Matbaacılık.
  • Dereli, B. (2013). Yeni medya olarak çevrimiçi video portalları ve video portallarının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Kültür Üniversitesi, İstanbul.
  • DeWitt, D., Alias, N., Siraj, S., Yaakub, M. Y., Ayob, J., & Ishak, R. (2013). The potential of Youtube for teaching and learning in the performing arts. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 103, 1118-1126. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.10.439
  • Güneş, Y. (2022). Pandemi sürecinde özengen müzik eğitimi kurumlarında uzaktan yürütülen çalgı eğitiminin işlevselliği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Halvaşı, B. (1989). Okulöncesi çocuklarda piyano eğitimi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ilgaz, H., & Aşkar, P. (2009). Çevrimiçi uzaktan eğitim ortamında topluluk hissi ölçeği geliştirme çalışması. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 1(1), 27-34.
  • Işıkdemir, B. (2017). 6-11 yaş çocuklara yönelik başlangıç piyano metotlarının incelenmesi ve piyano eğitimcilerinin görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 yaş çocukların piyano eğitiminde karşılaşılan sorunlar ve eğitimci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kaptanoğlu, E. (2023). Erken öğrenme yıllarında piyano eğitimi. The Journal of Academic Social Science Studies, 16(95), 215-226. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.66473
  • Karahan, A. S. (2016). The evaluation of synchronic distance piano teaching in comprasion with the traditional piano teaching. Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(21), 211-228. doi: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11244
  • Karan, M. (2011). Özengen müzik eğitimi veren kurumlarda çalgı eğitimi alan öğrencilerin mesleki yönelimlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kırık, A. M. (2014). Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi ve Türkiye’deki durumu. Marmara İletişim Dergisi, (21), 73-94.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2013). Okul öncesi eğitimi programı. https://tegm.meb.gov.tr/dosya/okuloncesi/ooproram.pdf
  • OECD. (2020). Education disrupted – education rebuilt: Some insights from PISA on the availability and use of digital tools for learning- OECD Education and Skills Today. https://oecdedutoday.com/coronavirus-education-digital-tools-for-learning/
  • Özerdem, D. M., & Yıldız, G. (2018). Milli eğitim bakanlığına bağlı sanat kursu merkezlerinde piyano eğitimi veren müzik öğretmenlerinin 5-6 yaş grubu çocukların piyano eğitimine ilişkin görüşleri. 2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi. Tam metin bildiri kitabından. https://www.researchgate.net/publication/336702650_Milli_Egitim_Bakanligina_Bagli_Sanat_Kursu_Merkezlerinde_Piyano_Egitimi_Veren_Muzik_Ogretmenlerinin_5- 6_Yas_Grubu_Cocuklarin_Piyano_Egitimine_Iliskin_Gorusleri adresinden alınmıştır.
  • Rudolph, T., & Frankel, J. (2009). YouTube in music education. Hal Leonard. Sağlık Bakanlığı (2020). Genel koronavirüs tablosu. https://covid19.saglik.gov.tr/TR-66935/genel-koronavirus-tablosu.html
  • Say, A. (2009). Müzik sözlüğü (Üçüncü baskı). Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2019). Müziğin kitabı (Dördüncü baskı). Islık Yayınları.
  • Sever, G. (2014). Bireysel çalgı keman derslerinde çevrilmiş öğrenme modelinin uygulanması. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 2(2), 27-41. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.3s2m
  • Sönmez, V., & Alacapınar, F. G. (2019). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (Gözden geçirilmiş yedinci baskı). Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (Genişletilmiş onuncu baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Tarkum, G. (2019). Okul öncesi ve okul çağındaki öğrencilerin ilk aşama piyano eğitimi sürecinin incelenmesi. Balkan Müzik ve Sanat Dergisi, 1(2), 77-84. https://dergipark.org.tr/tr/pub/bmsd/issue/51728/623878 adresinden alınmıştır.
  • Tekeli Yiğit, B., Gülüm, B., & Çağlar, E. (2020) Özengen (amatör) çalgı eğitiminin 9-16 yaş aralığındaki bireylerin benlik kavramı düzeylerine etkisi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(3), 1-15. https://doi.org/10.7822/omuefd.742482
  • Tomris, G., & Çelik, S. (2022). Erken çocukluk özel eğitimi: Kuramsal ve yasal temeller, Dünya’daki ve Türkiye’deki son eğilimler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 23(1), 243-269. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.748893
  • Töral, D. A., & Albuz, A. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde 4-13 yaş grubu öğrencilerine yönelik uzaktan çalgı öğretimine ilişkin öğretmen görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 21-43.
  • Turhan, B., & Özbay, Y. (2016). Erken çocukluk eğitimi ve nöroplastisite. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 1(2), 54-63. http://ijeces.hku.edu.tr/tr/pub/issue/22946/355300
  • Uçan, A. (1994). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi (Genişletilmiş dördüncü baskı). Arkadaş Yayınevi.
  • Velavan, T. P., & Meyer, C. G. (2020). The COVID-19 epidemic. Tropical Medicine and International Health, 25(3), 278-280. https://doi.org/10.1111/tmi.13383
  • Yungul, O. (2018). Müzik eğitiminde web tabanlı uzaktan eğitim. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(2), 1333-1348.
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Okul Öncesi Eğitim, Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hamza Serdar Turan 0000-0003-3573-9617

Şirin Akbulut Demirci 0000-0001-8904-4920

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 10 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, H. S., & Akbulut Demirci, Ş. (2024). Covid-19 Pandemisinde Okul Öncesi Dönemdeki Çocuklara Yönelik Çevrim İçi Özengen Piyano Eğitimi ile İlgili Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 130-151. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1325557