Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Cem Esen’s “Op.64 Violin -Piano Sonatin” in terms of Violin Technique and Determining Its Level

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 1, 170 - 186, 15.03.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1326146

Öz

In the historical development of the violin, virtuoso composers have contributed to the development of violin technique. They showed the basic and advanced right and left hand techniques that make up the violin technique on the violin methods, etudes and works they wrote, and in this way they had a significant impact on the violin performance. Contrary to high performance techniques, some composers have written works for education only in line with certain goals. O.Rieding, F.Seitz, F.Küchler are some of these composers. Composers with this and this mentality have written works aimed at dividing the bow equally into 2, 4 and 8, as well as techniques such as detache, leagto, position shifting and double stops. Some composers such as I. Khandoshkin, in addition to writing works in line with the same goals, also made use of local elements to enable students to start playing the instrument with known melodies. When we make this review for Turkish violin literature, it is seen that there are intermediate and advanced level works, but the works written for the beginner level are almost non-existent. Due to the need arising from this deficiency, beginner level works were ordered by the researcher within the scope of Akdeniz University Scientific Research Project. In this research, Cem Esen's "Op. 34 Sonatin for Violin-Piano" is aimed to examine technically and to determine its level. In this descriptive study, open-ended questions were asked to violin educators and the answers were tried to be analyzed through content analysis.

Kaynakça

  • Auer, L. (2019). Violin Playing as I Teach It. New York: Dover Publication.
  • Antep, E. (2006). Türk Bestecileri Eser Kataloğu. Ankara: Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Arney, K.M. (2006). A Comparison of the Violin Pedagogy of Auer, Flesch and Galamian: Improving Accessibility and Use Through Characterization and Indexing. Master of Music in Music Education.The University of Texas, Arlington
  • F. Mazas (1989). Seventy-five Melodious and Progressive Studies For The Violin. New York: G. Shirmer
  • Galamian, I. (1962). Principles of Violin Playing & Teaching. Prentice-Hall Englewood Cliffs.
  • İlyasoğlu, E. (2007). 71 Türk Bestecisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Kreutzer, R. (1889). 42 Study For the Violin. New York: G. Shirmer
  • Kutluk, Ö., Kurtaslan, Z. (2012). Keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elemanı görüşleri. [Sözlü bildiri]. III. Uluslararası Hisarlı Hamet Sempozyumu, Kütahya.
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan Çağdaş Türk Müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi. 0 (15). 19-24.
  • Ulucan, S. (2005). Kemanda yay tekniğinin temel bilgileri ve gelişimi. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Cem Esen’in “Op. 34 Keman-Piyano İçin Sonatin” Eserinin Keman Tekniği Açısından İncelenmesi ve Düzeyinin Belirlenmesi

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 1, 170 - 186, 15.03.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1326146

Öz

Kemanın tarihsel gelişimi içerisinde virtüoz besteciler keman tekniğinin gelişimine katkı sağlamışlardır. Keman tekniğini oluşturan temel ve gelişmiş sağ ve sol el tekniklerini yazdıkları keman metotları, etütler ve eserler üzerinde göstermişler ve bu şekilde keman icrasına önemli ölçüde etki etmişlerdir. Yüksek icra tekniklerinin aksine kimi besteciler de eğitim için, yalnızca belirli hedefler doğrultusunda eserler yazmışlardır. O. Rieding, F. Seitz, F. Küchler bu bestecilerden bazılarıdır. Bu ve bu düşünce yapısına sahip olan besteciler detache, leagto, pozisyon değiştirme ve çift ses gibi tekniklerinin yanı sıra yayın eşit şekilde 2, 4 ve 8’e bölünmesini amaçlayan eserler yazmışlardır. I. Khandoshkin gibi kimi besteciler ise aynı hedefler doğrultusunda eserler yazmanın yanı sıra yerel unsurları da kullanarak öğrencilerin bilinen ezgilerle çalgıya başlamalarını sağlamışlardır. Türk keman edebiyatı için bu incelemeyi yaptığımızda orta ve ileri seviye eserlerin var olduğunu, ancak başlangıç seviyesi için yazılan eserlerin yok denecek kadar az olduğunu görülmektedir. Bu eksikliğin yarattığı ihtiyaç sebebiyle Akdeniz Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi kapsamında araştırmacı tarafından başlangıç seviyesi eserler sipariş edilmiştir. Bu araştırmada keman eğitiminin ilk yıllarında hedeflenen sağ ve sol el davranışları için yazılmış olan Cem Esen’in “Op. 34 Keman-Piyano İçin Sonatin” adlı eserinin teknik açıdan incelenmesi ve seviyesinin tespiti yapılması amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada keman eğitimcilerine açık uçlu sorular sorulmuş ve verilen cevaplar içerik analizi yoluyla çözümlenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Auer, L. (2019). Violin Playing as I Teach It. New York: Dover Publication.
  • Antep, E. (2006). Türk Bestecileri Eser Kataloğu. Ankara: Sevda Cenap And Müzik Vakfı Yayınları.
  • Arney, K.M. (2006). A Comparison of the Violin Pedagogy of Auer, Flesch and Galamian: Improving Accessibility and Use Through Characterization and Indexing. Master of Music in Music Education.The University of Texas, Arlington
  • F. Mazas (1989). Seventy-five Melodious and Progressive Studies For The Violin. New York: G. Shirmer
  • Galamian, I. (1962). Principles of Violin Playing & Teaching. Prentice-Hall Englewood Cliffs.
  • İlyasoğlu, E. (2007). 71 Türk Bestecisi. İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayıncılık.
  • Kreutzer, R. (1889). 42 Study For the Violin. New York: G. Shirmer
  • Kutluk, Ö., Kurtaslan, Z. (2012). Keman eğitiminde çağdaş Türk keman eserlerinin kullanılma durumuna ilişkin öğretim elemanı görüşleri. [Sözlü bildiri]. III. Uluslararası Hisarlı Hamet Sempozyumu, Kütahya.
  • Parasız, G. (2009). Eğitim müziği eksenli keman öğretiminde kullanılmakta olan Çağdaş Türk Müziği eserlerinin tespitine yönelik bir çalışma. Sanat Dergisi. 0 (15). 19-24.
  • Ulucan, S. (2005). Kemanda yay tekniğinin temel bilgileri ve gelişimi. [Yüksek lisans tezi]. İstanbul Üniversitesi
  • Yıldırım, A. Ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sonat Coskuner 0000-0003-3252-7803

Yayımlanma Tarihi 15 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coskuner, S. (2024). Cem Esen’in “Op. 34 Keman-Piyano İçin Sonatin” Eserinin Keman Tekniği Açısından İncelenmesi ve Düzeyinin Belirlenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 170-186. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1326146