İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Algılarının İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 3, 1838 - 1859, 15.09.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1408975

Öz

Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerine ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla incelemektir. Çalışma, nitel betimsel araştırma olarak desenlenmiştir. Çalışmada veriler Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde görev yapan 200 öğretmenden çevrim içi ortamda doldurulabilen bir anket formu aracılığıyla toplanmıştır. Katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde tümdengelimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Analiz çerçevesi olarak 21. yüzyıl becerilerinin anlam, kullanım ve değer boyutlarını ortaya çıkaracak kavramsal bir çerçeveden yararlanılmıştır. 200 öğretmen toplam 179 geçerli metafor üreterek 21. yüzyıl becerilerini tanımlamıştır. Bulgulara göre öğretmenler en sık; “su”, “teknoloji” ve “anahtar” metaforlarını kullandıkları görülmüştür. Metaforlar anlam, kullanım ve değer boyutlarınca incelendiğinde; becerilerin sözel yönünü vurgulayan metaforların anlam kategorisinde, eyleme dönük yönünü vurgulayan metaforların kullanım kategorisinde ve gereklilik yönünü vurgulayan metaforların ise değer kategorisinde ele alındığı saptanmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin en fazla değer boyutu üzerinde durdukları; aynı zamanda 21. yüzyıl becerilerini hayati, vazgeçilmez ve birçok konuda sorun çözücü olarak değerlendirdikleri görülmüştür. Çalışmanın sonunda, 21. yüzyıl becerilerinin eğitim stratejileri ve öğretim programlarına etkin bir şekilde dahil edilmesi için eğitimciler ve politika yapıcılara öneriler sunulmuştur. Ayrıca araştırmacılara da ilgili konunun derinlemesine incelenmesi ve farklı boyutlarının ortaya çıkması için öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Ahonen, A. K. & Kinnunen, P. (2014). How do students value the importance of twenty first century skills? Scandinavian Journal of Educational Research, 59(4), 395-412. https://doi.org/10.1080/00313831.2014.904423
  • Australian Institute for Teaching and School Leadership. (2011). Australian professional standards for teachers. Melbourne: Ministerial Council for Education.
  • Arı, E.S. (2021). Süper akilli toplum: Toplum 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 455-479.
  • Aydın, E. & Sulak, S.E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının “değer” kavramına yönelik metafor algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 482-500. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000148420
  • Ayvaz Can, A. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik oyunu kavramına ilişkin metaforik algıları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 52(Haziran 2020), 482-504. https://doi.org/10.15285/maruaebd.683137
  • Başar, S. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının fende matematiğin kullanımına yönelik özyeterlik inançları, 21. yy becerileri ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. H. Aydın). Eğitim Yayınevi.
  • Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M. & Rumble, M. (2012). Defining twenty-first century skills. Griffin, P., McGaw, B. & Care, E. (Eds) Assessment and Teaching of 21st Century Skills (pp.17–66). Dordrecht, Springer.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. baskı). Pegem Yayıncılık.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112- 3134.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay A. S., Üstündağ, T. M. & Bilasa P. (2019). Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri öz yeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 845-874.
  • Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st century skills and competencies in primary education. International Journal of Instruction, 11(3), 1–16. http://www.e-iji.net/dosyalar/iji_2018_3_1.pdf
  • Coşkun, M. (2010). Lise Öğrencilerinin “iklim” kavramıyla ilgili metaforları (Zihinsel İmgeleri). Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 919-940.
  • Çınar, F.S. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerilerine ilişkin algılarının ve görüşlerinin incelenmesi (Çorum ili örneği). [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Dishon, G. & Gilead, T. (2020). Adaptability and its discontents: 21st-century skills and the preparation for an unpredictable future. British Journal of Educational Studies 69 (4),393-413. https://doi.org/10.1080/00071005.2020.1829545
  • Dishon, G. & Goodman, J. F. (2017). No-excuses for character: a critique of character education in no-excuses charter schools. Theory and Research in Education, 15 (2), 182–201.
  • Dokumacı Sütçü, N. & Sütçü, K. (2022) Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algılarının C&RT analizi ile incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(2), 18-38.
  • Düzgüner, T.T., Karabulut, H. & Kariper, İ.A. (2021). 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılmış olan çalışmaların incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 12(1), 179- 199.
  • Ekici, G., Abide, F., Canbolat, Y. & Öztürk, A. (2017). 21. yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 124-134.
  • Eraslan Çapan, B. (2010). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilere ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 140-154.
  • Eryılmaz, S. & Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında Fatih Projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209- 229.
  • Freire, P. (1993). Pedagogy of the oppressed. Penguin Books.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Goleman, D. (2006). Social intelligence: The new science of human relationships. Bantam Books.
  • Gordon, J., Halász, G., Krawczyk, M., Leney, T., Michel, A., Pepper, D., Putkiewicz E. & Wiśniewski, J. (2009). Key competences in Europe: Opening doors for lifelong learners across the school curriculum and teacher education. CASE Network Reports No. 87 (Warsaw, CASE – Center for Social and Economic Research).
  • Görkaş, B., Otuz, B. & Ekici, G. (2017). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip olmaları gereken 21. yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 421-435.
  • Greenstein, L. (2012). Assesing 21st century skills: Aguide to evaluating mastery and autentic learning. Corwin a SAGE Publications Company.
  • Griffin, P. & Care, E. (2015) Assessment and teaching of 21st-century skills: methods and approach. Springer.
  • Güneş, A. (2017). 21. yüzyıl vatandaşlığının geliştirilmesinde açık ve uzaktan öğrenme: Bir metafor analizi araştırmas. [Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Gürültü, E., Aslan, M. & Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798. doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • Güven,E. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen ve öğretmen adaylarının çevre eğitimine ilişkin metaforik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 26-37.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: metafor analiz örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 97-121.
  • Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. https://avesis.gazi.edu.tr/yayin/0394f43b-e65b-46e1-8a19-dbd80b288879/21-yuzyil-becerileri-odaginda-turkiyenin-egitim-politikalari
  • Jacobson-Lundeberg, V. (2016). Pedagogical ımplementation of 21st century skills. Educational Leadership and Administration: Teaching and Program Development, 27, 82-100.
  • Kalemkuş, F. & Bulut Özek, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (ocak ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
  • Kartovaara, E. (2009). Eğitim sağlayıcıların ve müdürlerin ilköğretimde 2004 müfredat reformuna ilişkin görüşleri ve deneyimleri [Müfredat değişikliğine dayalı deneyimler]. Ulusal Eğitim Kurulu, Finlandiya.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme Yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1).
  • Krippendorff, K. (2004). Content Analysis: An Introduction to its Methodology (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Lai, E.R. & Viering, M. (2012). Assessing 21st century skills: Integrating research findings [Paper Presented]. National Council on Measurement in Education, Vancouver, B.C.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2th ed.). Thousand Oaks,CA: Sage Publications.
  • Mutiani, M. & Faisal, M. (2019). Urgency of the 21st century skills and social capital in social studies. The İnnovation of Social Studies Journal, 1(1), 1-11.
  • OECD (2005). The definition and selection of key competencies. https://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf
  • OECD (2016). Trends Shaping Education 2016. https://www.oecd-ilibrary.org/education/trends-shaping -education-2016_trends_edu-2016-en
  • OECD (2018). The future of education and skills: Education2030. https://www.oecd.org/education/2030-project/
  • Orhan Göksün, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Özdemir, P. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğretmen becerilerinin incelenmesi (Bursa ili örneği) [Yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Partnership for 21st Century Skills (P21). (2009). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks. Cal.: Sage Publications, 4.
  • Rotherham, A. & Willingham, D. (2009). 21st century skills: The challenges ahead. Teaching for the 21st Century, 67(1), 16–21.
  • Saban, A., Koçbekir, B. N. & Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Sandelowski, M. (2010). What's in a name? Qualitative description revisited. Research in Nursing & Health, volume 33, ıssue 1 pages: 77-84. https://doi.org/10.1002/nur.20362
  • Selçuk, G. (2020). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik metaforik algıları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(4); 184-208.
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st century learning. The Phi Delta Kappan, 90(9), 630– 634.
  • Silverman, T. (2001). Interpreting qualitative data: Methods for analysing talk, text and ınteraction. SAGE Publications.
  • Soffel, J. (2016). What are the 21st-century skills every student needs? [Bildiri]. Dünya Ekonomik Forumu.
  • Şahin, M. C., Arslan Namlı, N. & Schreglmann, S. (2016). Kırsal kesimlerde okuyan 21. yüzyıl öğrencilerinin teknolojiden yararlanma düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 311-319.
  • Şentürk, Z. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları metaforların karma yöntem aracılığıyla incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi].
  • Tight, M. (2020). Twenty-first century skills: meaning, usage and value. European Journal of Higher Education, 11(2), 160-174.
  • Topçuoğlu- Ünal, F. & Tekin, M.T. (2013). Eleştirel yazmaya ilişkin türkçe öğretmeni adaylarının metaforik algıları. TurkishStudies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(13), 1595-1606.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. CA: Jossey-Bass.
  • Tuğluk, M. N. & Özkan, B. (2019). MEB 2013 okul öncesi eğitim programının 21. yüzyıl becerileri açısından analizi. Temel Eğitim Dergisi, 1(4), 29-38.
  • Uyar, A. & Çiçek, B. (2021). Farklı branşlardaki öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 2021(9), 1-11.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). SeçkinYayıncılık.
  • Yıldızlı, H., Erdol, T.A., Baştuğ, M. & Bayram, K. (2018). Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 1-43.

Examination of Teachers' Metaphorical Perceptions Regarding 21st Century Skills

Yıl 2024, Cilt: 24 Sayı: 3, 1838 - 1859, 15.09.2024
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1408975

Öz

The purpose of this study is to examine teachers' perceptions of 21st-century skills through the lens of metaphors. The research was designed with a qualitative descriptive research approach. Data were collected through an online questionnaire from 200 teachers working in various regions of Turkey. Deductive content analysis was employed to examine the data, utilizing a conceptual framework that would reveal the dimensions of meaning, usage, and value of 21st-century skills. Out of the 200 teachers, 179 produced valid metaphors to define 21st-century skills. The findings indicate that the most frequently used metaphors by teachers are "water," "technology," and "key." Upon further examination of the metaphors across the three dimensions, it was found that metaphors emphasizing the verbal aspect of skills were categorized under meaning, those highlighting the action-oriented aspect were classified under usage, and metaphors underlining the necessity aspect were considered under value. The results of the study show that teachers place the greatest emphasis on the value dimension, also perceiving 21st-century skills as vital, indispensable, and problem-solving in many respects. In conclusion, the study offers recommendations for educators and policymakers on effectively integrating 21st-century skills into educational strategies and curricula. It also provides suggestions for researchers to conduct in-depth analyses and uncover different dimensions of the topic.

Kaynakça

  • Ahonen, A. K. & Kinnunen, P. (2014). How do students value the importance of twenty first century skills? Scandinavian Journal of Educational Research, 59(4), 395-412. https://doi.org/10.1080/00313831.2014.904423
  • Australian Institute for Teaching and School Leadership. (2011). Australian professional standards for teachers. Melbourne: Ministerial Council for Education.
  • Arı, E.S. (2021). Süper akilli toplum: Toplum 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 455-479.
  • Aydın, E. & Sulak, S.E. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının “değer” kavramına yönelik metafor algıları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 482-500. https://doi.org/10.14686/buefad.v4i2.5000148420
  • Ayvaz Can, A. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik oyunu kavramına ilişkin metaforik algıları. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 52(Haziran 2020), 482-504. https://doi.org/10.15285/maruaebd.683137
  • Başar, S. (2018). Fen bilimleri öğretmen adaylarının fende matematiğin kullanımına yönelik özyeterlik inançları, 21. yy becerileri ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Berg, B. L. & Lune, H. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. H. Aydın). Eğitim Yayınevi.
  • Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M. & Rumble, M. (2012). Defining twenty-first century skills. Griffin, P., McGaw, B. & Care, E. (Eds) Assessment and Teaching of 21st Century Skills (pp.17–66). Dordrecht, Springer.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. baskı). Pegem Yayıncılık.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21. yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112- 3134.
  • Cemaloğlu, N., Arslangilay A. S., Üstündağ, T. M. & Bilasa P. (2019). Meslek lisesi öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri öz yeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 845-874.
  • Chalkiadaki, A. (2018). A systematic literature review of 21st century skills and competencies in primary education. International Journal of Instruction, 11(3), 1–16. http://www.e-iji.net/dosyalar/iji_2018_3_1.pdf
  • Coşkun, M. (2010). Lise Öğrencilerinin “iklim” kavramıyla ilgili metaforları (Zihinsel İmgeleri). Turkish Studies International Periodical For the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 5(3), 919-940.
  • Çınar, F.S. (2019). Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerilerine ilişkin algılarının ve görüşlerinin incelenmesi (Çorum ili örneği). [Yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi]. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezSorguSonucYeni.jsp
  • Dishon, G. & Gilead, T. (2020). Adaptability and its discontents: 21st-century skills and the preparation for an unpredictable future. British Journal of Educational Studies 69 (4),393-413. https://doi.org/10.1080/00071005.2020.1829545
  • Dishon, G. & Goodman, J. F. (2017). No-excuses for character: a critique of character education in no-excuses charter schools. Theory and Research in Education, 15 (2), 182–201.
  • Dokumacı Sütçü, N. & Sütçü, K. (2022) Öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri yeterlik algılarının C&RT analizi ile incelenmesi. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(2), 18-38.
  • Düzgüner, T.T., Karabulut, H. & Kariper, İ.A. (2021). 21. yüzyıl becerileri ile ilgili yapılmış olan çalışmaların incelenmesi. Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD), 12(1), 179- 199.
  • Ekici, G., Abide, F., Canbolat, Y. & Öztürk, A. (2017). 21. yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(1), 124-134.
  • Eraslan Çapan, B. (2010). Öğretmen adaylarının üstün yetenekli öğrencilere ilişkin metaforik algıları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(12), 140-154.
  • Eryılmaz, S. & Uluyol, Ç. (2015). 21. yüzyıl becerileri ışığında Fatih Projesi değerlendirmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(2), 209- 229.
  • Freire, P. (1993). Pedagogy of the oppressed. Penguin Books.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD Uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Goleman, D. (2006). Social intelligence: The new science of human relationships. Bantam Books.
  • Gordon, J., Halász, G., Krawczyk, M., Leney, T., Michel, A., Pepper, D., Putkiewicz E. & Wiśniewski, J. (2009). Key competences in Europe: Opening doors for lifelong learners across the school curriculum and teacher education. CASE Network Reports No. 87 (Warsaw, CASE – Center for Social and Economic Research).
  • Görkaş, B., Otuz, B. & Ekici, G. (2017). İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenenlerin sahip olmaları gereken 21. yüzyıl becerilerine ait veri kaynaklarının analizi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 421-435.
  • Greenstein, L. (2012). Assesing 21st century skills: Aguide to evaluating mastery and autentic learning. Corwin a SAGE Publications Company.
  • Griffin, P. & Care, E. (2015) Assessment and teaching of 21st-century skills: methods and approach. Springer.
  • Güneş, A. (2017). 21. yüzyıl vatandaşlığının geliştirilmesinde açık ve uzaktan öğrenme: Bir metafor analizi araştırmas. [Yüksek lisans tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Gürültü, E., Aslan, M. & Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798. doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • Güven,E. (2014). Fen ve teknoloji öğretmen ve öğretmen adaylarının çevre eğitimine ilişkin metaforik algıları. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 26-37.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş. & Dalgıç, G. (2011). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliğine ilişkin algıları: metafor analiz örneği. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 97-121.
  • Hamarat, E. (2019). 21. Yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. https://avesis.gazi.edu.tr/yayin/0394f43b-e65b-46e1-8a19-dbd80b288879/21-yuzyil-becerileri-odaginda-turkiyenin-egitim-politikalari
  • Jacobson-Lundeberg, V. (2016). Pedagogical ımplementation of 21st century skills. Educational Leadership and Administration: Teaching and Program Development, 27, 82-100.
  • Kalemkuş, F. & Bulut Özek, M. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (ocak ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
  • Kartovaara, E. (2009). Eğitim sağlayıcıların ve müdürlerin ilköğretimde 2004 müfredat reformuna ilişkin görüşleri ve deneyimleri [Müfredat değişikliğine dayalı deneyimler]. Ulusal Eğitim Kurulu, Finlandiya.
  • Kılıç, S. (2013). Örnekleme Yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1).
  • Krippendorff, K. (2004). Content Analysis: An Introduction to its Methodology (2nd Edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Lai, E.R. & Viering, M. (2012). Assessing 21st century skills: Integrating research findings [Paper Presented]. National Council on Measurement in Education, Vancouver, B.C.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis (2th ed.). Thousand Oaks,CA: Sage Publications.
  • Mutiani, M. & Faisal, M. (2019). Urgency of the 21st century skills and social capital in social studies. The İnnovation of Social Studies Journal, 1(1), 1-11.
  • OECD (2005). The definition and selection of key competencies. https://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf
  • OECD (2016). Trends Shaping Education 2016. https://www.oecd-ilibrary.org/education/trends-shaping -education-2016_trends_edu-2016-en
  • OECD (2018). The future of education and skills: Education2030. https://www.oecd.org/education/2030-project/
  • Orhan Göksün, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. [Doktora tezi, Anadolu Üniversitesi].
  • Özdemir, P. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin 21. yüzyıl öğretmen becerilerinin incelenmesi (Bursa ili örneği) [Yüksek lisans tezi, Bursa Uludağ Üniversitesi].
  • Partnership for 21st Century Skills (P21). (2009). Framework for 21st century learning. http://www.p21.org/our-work/p21-framework.
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks. Cal.: Sage Publications, 4.
  • Rotherham, A. & Willingham, D. (2009). 21st century skills: The challenges ahead. Teaching for the 21st Century, 67(1), 16–21.
  • Saban, A., Koçbekir, B. N. & Saban, A. (2006). Öğretmen adaylarının öğretmen kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 6(2), 461-522.
  • Saban, A. (2008). Okula ilişkin metaforlar. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55(55), 459-496.
  • Saban, A. (2009). Öğretmen adaylarının öğrenci kavramına ilişkin sahip oldukları zihinsel imgeler. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2), 281-326.
  • Sandelowski, M. (2010). What's in a name? Qualitative description revisited. Research in Nursing & Health, volume 33, ıssue 1 pages: 77-84. https://doi.org/10.1002/nur.20362
  • Selçuk, G. (2020). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının 21. yüzyıl becerilerine yönelik metaforik algıları. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(4); 184-208.
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st century learning. The Phi Delta Kappan, 90(9), 630– 634.
  • Silverman, T. (2001). Interpreting qualitative data: Methods for analysing talk, text and ınteraction. SAGE Publications.
  • Soffel, J. (2016). What are the 21st-century skills every student needs? [Bildiri]. Dünya Ekonomik Forumu.
  • Şahin, M. C., Arslan Namlı, N. & Schreglmann, S. (2016). Kırsal kesimlerde okuyan 21. yüzyıl öğrencilerinin teknolojiden yararlanma düzeyleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 311-319.
  • Şentürk, Z. (2015). Sınıf öğretmenlerinin öğretimde kullandıkları metaforların karma yöntem aracılığıyla incelenmesi. [Yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi].
  • Tight, M. (2020). Twenty-first century skills: meaning, usage and value. European Journal of Higher Education, 11(2), 160-174.
  • Topçuoğlu- Ünal, F. & Tekin, M.T. (2013). Eleştirel yazmaya ilişkin türkçe öğretmeni adaylarının metaforik algıları. TurkishStudies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(13), 1595-1606.
  • Trilling, B. & Fadel, C. (2009). 21st century skills: Learning for life in our times. CA: Jossey-Bass.
  • Tuğluk, M. N. & Özkan, B. (2019). MEB 2013 okul öncesi eğitim programının 21. yüzyıl becerileri açısından analizi. Temel Eğitim Dergisi, 1(4), 29-38.
  • Uyar, A. & Çiçek, B. (2021). Farklı branşlardaki öğretmenlerin 21. yüzyıl becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 2021(9), 1-11.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (11. Baskı). SeçkinYayıncılık.
  • Yıldızlı, H., Erdol, T.A., Baştuğ, M. & Bayram, K. (2018). Türkiye’de öğretmen kavramı üzerine yapılan metafor araştırmalarına yönelik bir meta-sentez çalışması. Eğitim ve Bilim, 43(193), 1-43.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Baş 0000-0001-5343-5508

Zehra Keser Özmantar 0000-0002-6753-2621

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2024
Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 24 Aralık 2023
Kabul Tarihi 24 Temmuz 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Baş, A., & Keser Özmantar, Z. (2024). Öğretmenlerin 21. Yüzyıl Becerilerine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3), 1838-1859. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2024..-1408975