Bu araştırmada, müzik alanı dışında eğitim veren akademisyenlerin, görev aldıkları koroya ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; bir devlet üniversitesinde müzik alanı dışında farklı bilim dallarında görev yapan ve üniversitenin Türk Halk Müziği (THM) korosunda görev alan 4’ü kadın 7’si erkek olmak üzere toplam 11 akademisyen tarafından oluşmaktadır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması olarak planlanmıştır. Veriler yüz yüze yürütülen görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, ardından dikte edilerek yazılı metinlere dönüştürülmüştür. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuş, tablo yorumları doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Araştırma sonucunda, akademisyenlerin zaman içerisinde müziğe ve müzik eğitimine bakış açılarının olumlu anlamda değiştiği sonucuna varılmıştır. Akademisyenler koroda görev almanın kendilerine sosyal anlamda farklı bir ortam oluşturduğunu, zihin ve bedenlerini dinlendirdiğini, türkü repertuvarlarını arttırdığını, sorumluluk duygularını geliştirdiğini, kendilerini ifade edebilme becerilerine olumlu anlamda etkilerinin olduğunu ve öz güvenlerini arttırdığını ifade etmişlerdir. Akademisyenlerin büyük çoğunluğu gençlik yıllarında müzik sanatını meslek olarak seçmekten kaygı duyduklarını belirtirken ebeveyn olarak çocuklarının meslek olarak müzik sanatını tercih etmeleri durumunda çocuklarını her koşulda destekleyeceklerini ifade etmişlerdir.
The aim of this research is to examine the views of academics who teach in fields other than music regarding the choir they participate in. The study group consists of a total of 11 academics—4 women and 7 men—working in different scientific disciplines outside the field of music at a public university and who are part of the university's Turkish Folk Music (TFM) choir. The study was designed as a case study, which is one of the qualitative research methods. Data were collected through face-to-face interviews, which were recorded using a voice recorder and then transcribed into written texts. The data were analyzed using the content analysis method. The findings are presented in tables, and table interpretations are supported by direct quotations. The research concluded that, over time, the academics’ perspectives on music and music education had changed positively. The academics stated that being part of the choir provided them with a different social environment, helped them relax both mentally and physically, expanded their repertoire of folk songs, developed their sense of responsibility, positively affected their ability to express themselves, and boosted their self-confidence. The majority of the academics indicated that they had concerns about pursuing a career in music during their youth, but as parents, they expressed that they would fully support their children if they chose music as a profession.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 3 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3 |