Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Alanı Dışında Eğitim Veren Akademisyenlerin Görev Aldıkları Koroya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 3, 1733 - 1764, 15.09.2025
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1568878

Öz

Bu araştırmada, müzik alanı dışında eğitim veren akademisyenlerin, görev aldıkları koroya ilişkin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; bir devlet üniversitesinde müzik alanı dışında farklı bilim dallarında görev yapan ve üniversitenin Türk Halk Müziği (THM) korosunda görev alan 4’ü kadın 7’si erkek olmak üzere toplam 11 akademisyen tarafından oluşmaktadır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması olarak planlanmıştır. Veriler yüz yüze yürütülen görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış, ardından dikte edilerek yazılı metinlere dönüştürülmüştür. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuş, tablo yorumları doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Araştırma sonucunda, akademisyenlerin zaman içerisinde müziğe ve müzik eğitimine bakış açılarının olumlu anlamda değiştiği sonucuna varılmıştır. Akademisyenler koroda görev almanın kendilerine sosyal anlamda farklı bir ortam oluşturduğunu, zihin ve bedenlerini dinlendirdiğini, türkü repertuvarlarını arttırdığını, sorumluluk duygularını geliştirdiğini, kendilerini ifade edebilme becerilerine olumlu anlamda etkilerinin olduğunu ve öz güvenlerini arttırdığını ifade etmişlerdir. Akademisyenlerin büyük çoğunluğu gençlik yıllarında müzik sanatını meslek olarak seçmekten kaygı duyduklarını belirtirken ebeveyn olarak çocuklarının meslek olarak müzik sanatını tercih etmeleri durumunda çocuklarını her koşulda destekleyeceklerini ifade etmişlerdir.

Kaynakça

  • Akafo, V., & Boateng, P. A. (2015). Impact of reward and recognition on job satisfaction and motivation. European Journal of Business and Management, 7, 112-124.
  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 23-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/pauefd/issue/11123/133023.
  • Akgün, G., & Kıyak, E. (2024). Amatör çok sesli koroların, koro üyelerinin bireysel gelişimlerine katkılarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 137(137), 1-14. https://doi.org/10.17152/gefad.1245420
  • Akkuş, Ü. (2007). Müziğin insan sağlığı üzerindeki yeri ve önemi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 98-103. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gopsbad/issue/48544/616281#article_cite.
  • Arslanhan, E., ve Onuray Eğilmez, H. (2022). Müzik eğitimi anabilim dalı ve diğer eğitim fakültesi öğrencilerinin etkili iletişim becerileri ile duygusal zekâlarının incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 908-933. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-831526
  • Azbağ, D,. Uzun, Y, B,. (2023). Müzik öğretmeni ve öğretmen adaylarının müzik öğretimine yönelik öz yeterliliklerinde lisans programının etkisi. Jia Journal Dergisi, 6(14), 1-13. http://dx.doi.org/10.29228/jiajournal.73557.
  • Bailey, B., & Davidson, J. (2005). Effects of group singing and performance for marginalized and middle-class singers. Psychology of Music, 33, 269 - 303. https://doi.org/10.1177/0305735605053734.
  • Barrett, M., & Vermeulen, D. (2019). Drop Everything and Sing the Music: Choristers’ Perceptions of the Value of Participating in a Multicultural South African University Choir. Muziki, 16, 31 - 60. https://doi.org/10.1080/18125980.2019.1611384.
  • Barrett, M., & Zhukov, K. (2022). Choral Flourishing: Parent and child perspectives on the benefits of participation in an excellent youth choir. Research Studies in Music Education, 45, 525 - 538. https://doi.org/10.1177/1321103X221115080.
  • Boer, D., & Abubakar, A. (2014). Music listening in families and peer groups: benefits for young people's social cohesion and emotional well-being across four cultures. Frontiers in Psychology, 5. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2014.00392.
  • Burbar, Ş. (2023). Şaman ve müzik, Erişim Adresi: https://www.zdergisi.İstanbul/Makale/Saman-Ve-Muzik-325. Erişim Tarihi: 04.05.2024.
  • Clift, S., Hancox, G., Morrison, I., Hess, B., Kreutz, G., & Stewart, D. (2010). Choral singing and psychological wellbeing: quantitative and qualitative findings from english choirs in a cross-national survey. Journal of Applied Arts & Health, 1(1), 19-34. https://doi.org/10.1386/jaah.1.1.19/1.
  • Coşkun, F. (2018). İzmir’deki Türk sanat müziği amatör korolarının insan yaşamındaki yeri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (12), 83-91.
  • Creech, A., Hallam, S., Varvarigou, M., McQueen, H., & Gaunt, H. (2013). Active music making: a route to enhanced subjective well-being among older people. Perspectives in Public health, 133(1), 36-43. https://doi.org/10.1177/1757913912466950.
  • Çevik, S. (1999). Koro eğitimi yönetimi ve teknikleri. Yurt renkleri Yayınevi.
  • Çoban, A. (2005). Müzik terapi: ruh sağlığı için müzikle terapi. Timaş Yayınları
  • Demorest, S., & May, W. (1995). Sight-singing ınstruction in the choral ensemble: factors related to ındividual performance. Journal of Research in Music Education, 43, 156 - 167. https://doi.org/10.2307/3345676.
  • Ekong, G. (2013). Effect of parental musical ınterest background on their children’s choice of music as a course of study. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 14, 19-24. https://doi.org/10.9790/0837-1411924.
  • Fukui, H. ve Toyoshima, K. (2008). Music facilitate the neurogenesis, regeneration and repair of neurons. Medical Hypotheses, 71: 765–769. https://doi.org/10.1016/j.mehy.2008.06.019.
  • Geboloğlu, B. (2025). Koristlerin görüşlerine göre amatör koroda görev almanın yaşam doyumları üzerindeki etkisi (Tokat halk eğitim korosu örneği). Online Journal of Music Sciences, 10(1), 121-134.
  • Gick, M. L. (2011). Singing, health and well-being: a health psychologist’s review. Psychomusicology: Music, Mind and Brain, 21(1-2), 176. https://doi.org/10.1037/h0094011.
  • Göncü, İ. (2018). Thoughts behaviors of parents on motivating their children aged 4-6 for music. Journal of Education and Training Studies. https://doi.org/10.11114/JETS.V6I9.3340.
  • Howe, M. ve Sloboda, J. (1991). Genç müzisyenlerin erken yaşamlarındaki önemli etkilere ilişkin anlatımları. 1. aile ve müzikal geçmiş. British Journal of Music Education, 8, 39 - 52. https://doi.org/10.1017/S0265051700008056.
  • Huron, D. (2005). The plural pleasures of music. In Proceedings of the 2004 music and science conference (pp. 65-78). Stockholm: Kungliga Musikhögskolan.
  • Joseph, D., & Southcott, J. (2015). Singing and companionship in the Hawthorn University of the third-age choir, Australia. International Journal of Lifelong Education, 34(3), 334-347.
  • Koç, H., & Tutuş, Y. (2024). Amatör koroların toplumsal işlevleri: eskişehir örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 25(55), 194-204.
  • Kreutz, G., Bongard, S., Rohrmann, S., Hodapp, V., & Grebe, D. (2004). Effects of choir singing or listening on secretory immunoglobulin a, cortisol, and emotional state. Journal Of Behavioral Medicine, 27, 623-635. https://doi.org/10.1007/s10865-004-0006-9.
  • Liang, J. (2024). Developing emotional intelligence in a static and interactive music learning environment. Frontiers in Psychology, 15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1279530.
  • Malhotra, A., Selvarajan, S., Goyal, U., Garg, A., Grover, M., Sengupta, P., & Mohammed, S. (2024). Exploring the relationship between music learning and student educational performance. Evolutıonary Studıes In Imagınatıve Culture. https://doi.org/10.70082/esiculture.vi.1135.
  • McDermott, J., & Hauser, M. (2005). The origins of music: Innateness, uniqueness, and evolution. Music Perception, 23(1), 29-59. https://doi.org/10.1525/mp.2005.23.1.29.
  • Mert, H., & Gündemir, İ. O. (2024). Müzik ve kardiyovasküler sağlık: müzik dinlemenin ve icra etmenin kalp üzerindeki etkileri. Yegâh Müzikoloji Dergisi, 7(3), 433-454.
  • Moss, H., & O’Donoghue, J. (2020). An evaluation of workplace choir singing amongst Health Service staff in Ireland.. Health Promotion İnternational, 35(3), 527-534. https://doi.org/10.1093/heapro/daz044.
  • Moss, H., Lynch, J., & O’Donoghue, J. (2018). Exploring the perceived health benefits of singing in a choir: an international cross-sectional mixed-methods study. Perspectives in Public Health, 138, 160-168. https://doi.org/10.1177/1757913917739652.
  • Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Öztop, S. (2007). Planlı ve programlı bir özengen koro eğitimiyle bireye kazandırılması hedeflenen eğitsel, toplumsal ve kültürel yeterliklerin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pearce, E., Launay, J., Machin, A., & Dunbar, R. I. (2016). Is Group Singing Special? Health, Well‐Being And Social Bonds İn Community‐Based Adult Education Classes. Journal Of Community & Applied Social Psychology, 26(6), 518-533. https://doi.org/10.1002/casp.2278.
  • Peker, Ö. (2018). Üniversitelerimizde amatör Türk halk müziği korolarının eğitimi (Master's thesis, Necmettin Erbakan University (Turkey).
  • Portowitz, A., Lichtenstein, O., Egorova, L., & Brand, E. (2009). Underlying mechanisms linking music education and cognitive modifiability. Research Studies in Music Education, 31, 107 - 128. https://doi.org/10.1177/1321103X09344378.
  • Ruddock, E., & Leong, S. (2005). ‘I am unmusical!’: the verdict of self-judgement. International Journal of Music Education, 23, 22 - 9. https://doi.org/10.1177/0255761405050927.
  • Saracaloğlu, A. S., Saygı, C., Yenice, N., & Altın, M. (2016). Müzik ve sınıf öğretmeni adaylarının mükemmeliyetçilik ve duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 70-89.
  • Sezer, F. (2011). Öfke ve psikolojik belirtiler üzerine müziğin etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1472-1493. https://arastirmax.com/en/publication/uluslararasi-insan-bilimleri-dergisi/8/1/ofke-psikolojik-belirtiler-uzerine-muzigin-etkisi/arid/4718e08f-34e7-492a-895e-0ed6cea0eee9.
  • Stewart, N. A. J., & Lonsdale, A. J. (2016). It’s better together: The psychological benefits of singing in a choir. Psychology of Music, 44(6), 1240-1254. https://doi.org/10.1177/0305735615624976.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research (Vol. 15). Newbury Park, CA: Sage.
  • Sun, T., & Du, B. (2024). Music Education's Role in Psychological Health and Emotional Development. Applied & Educational Psychology. https://doi.org/10.23977/appep.2024.050416.
  • Szűcs, T., & Juhász, E. (2023). The Role of Music Education in Childhood. Acta Educationis Generalis, 13, 30- 49. https://doi.org/10.2478/atd-2023-0012.
  • Talaka, E. E., & Öktem, M. K. (2021). Sağlıklı Yaşlanma ve Halk Eğitim Süreçlerinde Amatör Korolar İçin Yerel Yönetimlerin Önemi: Şehrin Şarkısı. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 4(12), 1121-1140.
  • Türkmen, E. F. (2024). Koro eğitiminde teori pratik ilişkisi/pedagojik yaklaşımlar ve uygulama önerleri. The Journal of Academic Social Science, 73(73), 68-76.
  • Türkoğlu, D. (2019). Profesyonel çalgı eğitimi alan lisans öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerileri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar - ilkeler - yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Arkadaşlar Yayınları.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitiminin çocuk zekâsına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • Uslu, M. (2013). Müzik eğitimi aracılığıyla aynı yaş gruplarının sosyo-kültürel değişimlerinin ve gelişimlerinin sağlanması. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 3(8). https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/8727/614908.
  • Van Zijl, A. G., & De Bisschop, A. (2024). Layers and dynamics of social impact: Musicians’ perspectives on participatory music activities. Musicae Scientiae, 28(2), 348-364.
  • Váradi, J. (2022). A Review of the Literature on the Relationship of Music Education to the Development of Socio-Emotional Learning. SAGE Open, 12. https://doi.org/10.1177/21582440211068501.
  • Wang, K. (2019). A Debate on the Function of Music. Chinese Culture of Intelligence. https://doi.org/10.1007/978-981-13-3173-2_11.
  • Wang, F., Huang, X., Zeb, S., Liu, D., & Wang, Y. (2022). Impact of music education on mental health of higher education students: moderating role of emotional intelligence. Frontiers in psychology, 13, 938090.
  • Williams, E., Jetten, J., & Dingle, G. (2023). Audiences’ emotional response to choir singing by people living with mental health conditions. Psychology of Music, 51, 1537 - 1552. https://doi.org/10.1177/03057356231153065.
  • Yener, S. (2001, 1–3 Kasım). Türkiye’deki koro çeşitleri ve müzik toplum etkileşiminde koro müziğinin rolü. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Sevda Cenap And Müzik Vakfı.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zahradnikova, Z. (2020). The Choir Festival as an Opportunity to Develop the Music Skills of Secondary School Students. Roczniki Humanistyczne, 68(12), 181-198.
  • Zhukov, K., Barrett, M., & Welch, G. (2021). Developing a child and adolescent chorister engagement survey: probing perceptions of early collective experiences and outcomes. Music & Science, 4. https://doi.org/10.1177/2059204320983215.

Analyzing The Opinions Of Academicians Who Give Education Outside The Field Of Music About The Choir They Work With

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 3, 1733 - 1764, 15.09.2025
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1568878

Öz

The aim of this research is to examine the views of academics who teach in fields other than music regarding the choir they participate in. The study group consists of a total of 11 academics—4 women and 7 men—working in different scientific disciplines outside the field of music at a public university and who are part of the university's Turkish Folk Music (TFM) choir. The study was designed as a case study, which is one of the qualitative research methods. Data were collected through face-to-face interviews, which were recorded using a voice recorder and then transcribed into written texts. The data were analyzed using the content analysis method. The findings are presented in tables, and table interpretations are supported by direct quotations. The research concluded that, over time, the academics’ perspectives on music and music education had changed positively. The academics stated that being part of the choir provided them with a different social environment, helped them relax both mentally and physically, expanded their repertoire of folk songs, developed their sense of responsibility, positively affected their ability to express themselves, and boosted their self-confidence. The majority of the academics indicated that they had concerns about pursuing a career in music during their youth, but as parents, they expressed that they would fully support their children if they chose music as a profession.

Kaynakça

  • Akafo, V., & Boateng, P. A. (2015). Impact of reward and recognition on job satisfaction and motivation. European Journal of Business and Management, 7, 112-124.
  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır? Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(20), 23-28. https://dergipark.org.tr/en/pub/pauefd/issue/11123/133023.
  • Akgün, G., & Kıyak, E. (2024). Amatör çok sesli koroların, koro üyelerinin bireysel gelişimlerine katkılarının incelenmesi. The Journal of Academic Social Science, 137(137), 1-14. https://doi.org/10.17152/gefad.1245420
  • Akkuş, Ü. (2007). Müziğin insan sağlığı üzerindeki yeri ve önemi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2(1), 98-103. https://dergipark.org.tr/tr/pub/gopsbad/issue/48544/616281#article_cite.
  • Arslanhan, E., ve Onuray Eğilmez, H. (2022). Müzik eğitimi anabilim dalı ve diğer eğitim fakültesi öğrencilerinin etkili iletişim becerileri ile duygusal zekâlarının incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(3), 908-933. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022..-831526
  • Azbağ, D,. Uzun, Y, B,. (2023). Müzik öğretmeni ve öğretmen adaylarının müzik öğretimine yönelik öz yeterliliklerinde lisans programının etkisi. Jia Journal Dergisi, 6(14), 1-13. http://dx.doi.org/10.29228/jiajournal.73557.
  • Bailey, B., & Davidson, J. (2005). Effects of group singing and performance for marginalized and middle-class singers. Psychology of Music, 33, 269 - 303. https://doi.org/10.1177/0305735605053734.
  • Barrett, M., & Vermeulen, D. (2019). Drop Everything and Sing the Music: Choristers’ Perceptions of the Value of Participating in a Multicultural South African University Choir. Muziki, 16, 31 - 60. https://doi.org/10.1080/18125980.2019.1611384.
  • Barrett, M., & Zhukov, K. (2022). Choral Flourishing: Parent and child perspectives on the benefits of participation in an excellent youth choir. Research Studies in Music Education, 45, 525 - 538. https://doi.org/10.1177/1321103X221115080.
  • Boer, D., & Abubakar, A. (2014). Music listening in families and peer groups: benefits for young people's social cohesion and emotional well-being across four cultures. Frontiers in Psychology, 5. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2014.00392.
  • Burbar, Ş. (2023). Şaman ve müzik, Erişim Adresi: https://www.zdergisi.İstanbul/Makale/Saman-Ve-Muzik-325. Erişim Tarihi: 04.05.2024.
  • Clift, S., Hancox, G., Morrison, I., Hess, B., Kreutz, G., & Stewart, D. (2010). Choral singing and psychological wellbeing: quantitative and qualitative findings from english choirs in a cross-national survey. Journal of Applied Arts & Health, 1(1), 19-34. https://doi.org/10.1386/jaah.1.1.19/1.
  • Coşkun, F. (2018). İzmir’deki Türk sanat müziği amatör korolarının insan yaşamındaki yeri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (12), 83-91.
  • Creech, A., Hallam, S., Varvarigou, M., McQueen, H., & Gaunt, H. (2013). Active music making: a route to enhanced subjective well-being among older people. Perspectives in Public health, 133(1), 36-43. https://doi.org/10.1177/1757913912466950.
  • Çevik, S. (1999). Koro eğitimi yönetimi ve teknikleri. Yurt renkleri Yayınevi.
  • Çoban, A. (2005). Müzik terapi: ruh sağlığı için müzikle terapi. Timaş Yayınları
  • Demorest, S., & May, W. (1995). Sight-singing ınstruction in the choral ensemble: factors related to ındividual performance. Journal of Research in Music Education, 43, 156 - 167. https://doi.org/10.2307/3345676.
  • Ekong, G. (2013). Effect of parental musical ınterest background on their children’s choice of music as a course of study. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 14, 19-24. https://doi.org/10.9790/0837-1411924.
  • Fukui, H. ve Toyoshima, K. (2008). Music facilitate the neurogenesis, regeneration and repair of neurons. Medical Hypotheses, 71: 765–769. https://doi.org/10.1016/j.mehy.2008.06.019.
  • Geboloğlu, B. (2025). Koristlerin görüşlerine göre amatör koroda görev almanın yaşam doyumları üzerindeki etkisi (Tokat halk eğitim korosu örneği). Online Journal of Music Sciences, 10(1), 121-134.
  • Gick, M. L. (2011). Singing, health and well-being: a health psychologist’s review. Psychomusicology: Music, Mind and Brain, 21(1-2), 176. https://doi.org/10.1037/h0094011.
  • Göncü, İ. (2018). Thoughts behaviors of parents on motivating their children aged 4-6 for music. Journal of Education and Training Studies. https://doi.org/10.11114/JETS.V6I9.3340.
  • Howe, M. ve Sloboda, J. (1991). Genç müzisyenlerin erken yaşamlarındaki önemli etkilere ilişkin anlatımları. 1. aile ve müzikal geçmiş. British Journal of Music Education, 8, 39 - 52. https://doi.org/10.1017/S0265051700008056.
  • Huron, D. (2005). The plural pleasures of music. In Proceedings of the 2004 music and science conference (pp. 65-78). Stockholm: Kungliga Musikhögskolan.
  • Joseph, D., & Southcott, J. (2015). Singing and companionship in the Hawthorn University of the third-age choir, Australia. International Journal of Lifelong Education, 34(3), 334-347.
  • Koç, H., & Tutuş, Y. (2024). Amatör koroların toplumsal işlevleri: eskişehir örneği. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 25(55), 194-204.
  • Kreutz, G., Bongard, S., Rohrmann, S., Hodapp, V., & Grebe, D. (2004). Effects of choir singing or listening on secretory immunoglobulin a, cortisol, and emotional state. Journal Of Behavioral Medicine, 27, 623-635. https://doi.org/10.1007/s10865-004-0006-9.
  • Liang, J. (2024). Developing emotional intelligence in a static and interactive music learning environment. Frontiers in Psychology, 15. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2024.1279530.
  • Malhotra, A., Selvarajan, S., Goyal, U., Garg, A., Grover, M., Sengupta, P., & Mohammed, S. (2024). Exploring the relationship between music learning and student educational performance. Evolutıonary Studıes In Imagınatıve Culture. https://doi.org/10.70082/esiculture.vi.1135.
  • McDermott, J., & Hauser, M. (2005). The origins of music: Innateness, uniqueness, and evolution. Music Perception, 23(1), 29-59. https://doi.org/10.1525/mp.2005.23.1.29.
  • Mert, H., & Gündemir, İ. O. (2024). Müzik ve kardiyovasküler sağlık: müzik dinlemenin ve icra etmenin kalp üzerindeki etkileri. Yegâh Müzikoloji Dergisi, 7(3), 433-454.
  • Moss, H., & O’Donoghue, J. (2020). An evaluation of workplace choir singing amongst Health Service staff in Ireland.. Health Promotion İnternational, 35(3), 527-534. https://doi.org/10.1093/heapro/daz044.
  • Moss, H., Lynch, J., & O’Donoghue, J. (2018). Exploring the perceived health benefits of singing in a choir: an international cross-sectional mixed-methods study. Perspectives in Public Health, 138, 160-168. https://doi.org/10.1177/1757913917739652.
  • Özbek, M. (2000). Dünden bugüne insan (pp. 18-55). İmge Kitabevi Yayınları.
  • Öztop, S. (2007). Planlı ve programlı bir özengen koro eğitimiyle bireye kazandırılması hedeflenen eğitsel, toplumsal ve kültürel yeterliklerin incelenmesi. [Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pearce, E., Launay, J., Machin, A., & Dunbar, R. I. (2016). Is Group Singing Special? Health, Well‐Being And Social Bonds İn Community‐Based Adult Education Classes. Journal Of Community & Applied Social Psychology, 26(6), 518-533. https://doi.org/10.1002/casp.2278.
  • Peker, Ö. (2018). Üniversitelerimizde amatör Türk halk müziği korolarının eğitimi (Master's thesis, Necmettin Erbakan University (Turkey).
  • Portowitz, A., Lichtenstein, O., Egorova, L., & Brand, E. (2009). Underlying mechanisms linking music education and cognitive modifiability. Research Studies in Music Education, 31, 107 - 128. https://doi.org/10.1177/1321103X09344378.
  • Ruddock, E., & Leong, S. (2005). ‘I am unmusical!’: the verdict of self-judgement. International Journal of Music Education, 23, 22 - 9. https://doi.org/10.1177/0255761405050927.
  • Saracaloğlu, A. S., Saygı, C., Yenice, N., & Altın, M. (2016). Müzik ve sınıf öğretmeni adaylarının mükemmeliyetçilik ve duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(38), 70-89.
  • Sezer, F. (2011). Öfke ve psikolojik belirtiler üzerine müziğin etkisi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 8(1), 1472-1493. https://arastirmax.com/en/publication/uluslararasi-insan-bilimleri-dergisi/8/1/ofke-psikolojik-belirtiler-uzerine-muzigin-etkisi/arid/4718e08f-34e7-492a-895e-0ed6cea0eee9.
  • Stewart, N. A. J., & Lonsdale, A. J. (2016). It’s better together: The psychological benefits of singing in a choir. Psychology of Music, 44(6), 1240-1254. https://doi.org/10.1177/0305735615624976.
  • Strauss, A., & Corbin, J. (1990). Basics of qualitative research (Vol. 15). Newbury Park, CA: Sage.
  • Sun, T., & Du, B. (2024). Music Education's Role in Psychological Health and Emotional Development. Applied & Educational Psychology. https://doi.org/10.23977/appep.2024.050416.
  • Szűcs, T., & Juhász, E. (2023). The Role of Music Education in Childhood. Acta Educationis Generalis, 13, 30- 49. https://doi.org/10.2478/atd-2023-0012.
  • Talaka, E. E., & Öktem, M. K. (2021). Sağlıklı Yaşlanma ve Halk Eğitim Süreçlerinde Amatör Korolar İçin Yerel Yönetimlerin Önemi: Şehrin Şarkısı. Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler Dergisi, 4(12), 1121-1140.
  • Türkmen, E. F. (2024). Koro eğitiminde teori pratik ilişkisi/pedagojik yaklaşımlar ve uygulama önerleri. The Journal of Academic Social Science, 73(73), 68-76.
  • Türkoğlu, D. (2019). Profesyonel çalgı eğitimi alan lisans öğrencilerinin duygusal zeka ve iletişim becerileri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi], Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A. (2018). Müzik eğitimi temel kavramlar - ilkeler - yaklaşımlar ve Türkiye’deki durum. Arkadaşlar Yayınları.
  • Uluğbay, S. (2013). Müzik eğitiminin çocuk zekâsına olan etkileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1025-1034.
  • Uslu, M. (2013). Müzik eğitimi aracılığıyla aynı yaş gruplarının sosyo-kültürel değişimlerinin ve gelişimlerinin sağlanması. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 3(8). https://dergipark.org.tr/en/pub/iujad/issue/8727/614908.
  • Van Zijl, A. G., & De Bisschop, A. (2024). Layers and dynamics of social impact: Musicians’ perspectives on participatory music activities. Musicae Scientiae, 28(2), 348-364.
  • Váradi, J. (2022). A Review of the Literature on the Relationship of Music Education to the Development of Socio-Emotional Learning. SAGE Open, 12. https://doi.org/10.1177/21582440211068501.
  • Wang, K. (2019). A Debate on the Function of Music. Chinese Culture of Intelligence. https://doi.org/10.1007/978-981-13-3173-2_11.
  • Wang, F., Huang, X., Zeb, S., Liu, D., & Wang, Y. (2022). Impact of music education on mental health of higher education students: moderating role of emotional intelligence. Frontiers in psychology, 13, 938090.
  • Williams, E., Jetten, J., & Dingle, G. (2023). Audiences’ emotional response to choir singing by people living with mental health conditions. Psychology of Music, 51, 1537 - 1552. https://doi.org/10.1177/03057356231153065.
  • Yener, S. (2001, 1–3 Kasım). Türkiye’deki koro çeşitleri ve müzik toplum etkileşiminde koro müziğinin rolü. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Sevda Cenap And Müzik Vakfı.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Zahradnikova, Z. (2020). The Choir Festival as an Opportunity to Develop the Music Skills of Secondary School Students. Roczniki Humanistyczne, 68(12), 181-198.
  • Zhukov, K., Barrett, M., & Welch, G. (2021). Developing a child and adolescent chorister engagement survey: probing perceptions of early collective experiences and outcomes. Music & Science, 4. https://doi.org/10.1177/2059204320983215.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Diyar Azbağ 0000-0002-2412-613X

Zühal Dinç Altun 0000-0002-3122-5160

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2024
Kabul Tarihi 10 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Azbağ, D., & Dinç Altun, Z. (2025). Müzik Alanı Dışında Eğitim Veren Akademisyenlerin Görev Aldıkları Koroya İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 1733-1764. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1568878