İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Investigation Module in Education: Evaluation in the Context of the Views of the Inspection Board Employees

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 3, 1765 - 1786, 15.09.2025
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1570869

Öz

This study aims to examine the purpose of the e-investigation module, who can use it, why this module is needed, its advantages and disadvantages based on the opinions of those working in the inspection board. The study is qualitative and designed in a phenomenological pattern. The study group consists of a total of 12 people working in different positions in the Inspection Board of Turkey. The data were obtained using a semi-structured interview form developed by the researchers. The data were analyzed using the content analysis method. As a result of the study, the participants stated that the e-investigation module has advantages such as data storage, monitoring the inspection process, information and document management, providing time and rapid access to data. It was stated that there may be limitations in the implementation of the module such as difficulty in correcting erroneous data, privacy and security concerns. It is suggested within the scope of the study that other modules should be opened, and processes should be carried out to facilitate stakeholders' access to information in order for the e-investigation module to be efficient.

Kaynakça

  • Ağaoğlu Sevilay, Ağaoğlu Yavuz Selim (2020). Okul müdürlerinin okul denetim sorumlulukları. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 15(1), 219-226.
  • Akpınar, M. (2011). Gün ışığında yönetim açısından Türk kamu yönetiminde açıklık ve şeffaflık sorunu. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 235-261.
  • Altunay, E. (2020). Okul müdürlerinin ders denetimlerine ilişkin müdür ve öğretmen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 55, 95-127.
  • Arabacı, İ.B. (1999). MEB Teftiş Politikası. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(20), 545-575.
  • Ateşoğlu, Y., & Akbaşlı, S. (2020). Okul müdürlerinin ders denetimi görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1-18.
  • Awulor-Hephzibah, B. N. (2020). E-Supervision as tool for quality qssurance in school administration: implications for Nigerian supervisors. International Journal of Educational Management, 18(1), 77-92
  • Ceylan, M., & Ağaoğlu, E. (2010). Eğitim denetçilerinin danışmanlık rolü ve danışmanlık modelleri. İlköğretim Online, 9(2), 541-551.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. (Çev. A. Alpay). Anı Yayıncılık.
  • Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (2018). Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Sayısı: 1
  • Çimen, A., Zöngör., Ö & Cücü, E. (2022). Okul müdürlerinin denetim görevlerini yerine getirme düzeylerinin belirlenmesi, Göbeklitepe Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 46-58.
  • Demirdağ, S., Ecer, E., Aydoğan, K., & Tunç, S. (2017). Öğretmenlerin milli eğitim müfettişlerinin okul yönetimine yönelik rehberlik rollerine ilişkin algıları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 89-101.
  • Demirtaş, H., Akarsu, M. (2016). Öğretmen teftişini müfettiş yerine okul müdürünün yapmasına ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 69-93. https://doi.org/10.17679/iuefd.17251239.
  • Deniz, Ü., & Saylık, N. (2018). Okul müdürleri ve öğretmenlerin perspektifinden öğretimde denetim problemi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1), 67-80.
  • Dursun, A., & Altınışık, S. (2019). Türk eğitim denetim sistemi ile Anglo Sakson ülkelerdeki eğitim denetim sistemlerinin karşılaştırılması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 130-150.
  • Düzgün, H. (2022). Okul müdürlerinin muhakkik olarak görevlendirilmeleri ile ilgili ortaya çıkan sorunlar, Okul Yönetimi 2(2), 107-127.
  • Eranıl, A. K., & Barış, A. E. (2022). An analysis of the education system in Turkey: Supervision policies between the years 1980 – 2021. Journal of Educational Supervision, 5(3). https://doi.org/10.31045/.
  • Gordon, S. (2023). Supervision, teaching, and learning in successful schools: a hall of mirrors. Journal of Educational Supervision, 6 (3). https://doi.org/10.31045/jes.6.3.1
  • Gökçe, F. (1994). Eğitimde Denetimin Amaç ve İlkeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (10), 74-76.
  • Göl, İ. (2021). Okul yöneticilerinin ders denetim sürecinin incelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 59-79.
  • Görgülü, D., & Küçükali, R. (2023). Türkiye’deki denetim uygulamalarına ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 514-538.
  • Gündüz, Y. (2015). Eğitim örgütlerinde denetimin gerekliliği: Kuramsal bir çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 326-331.
  • Haberlin, S., & Burns, R. W. (2024). Conceptualizing ımages of supervisors in teacher Education. Journal of Educational Supervision, 7 (1). https://doi.org/10.31045/jes.7.1.2
  • Han, A. & Demirtaş, H. (2023). The effects of the appointment of school principals as inspectors on the school’s administrative affairs and investigation and investigation procedures, E-International Journal of Educational Research, 14(3), 1-19. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1215004
  • Hazar, S. & Saylık, A. (2021). Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin yordayıcısı olarak okul müdürlerinin denetim rolleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1006-1022. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-914879
  • Kartal, A. (2006). Yeni kamu yönetimi anlayışının Türkiye’ye yansıması olarak kamu yönetimi temel kanunu tasarısı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi.
  • Kayıkçı, K. (2005). Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin denetim sisteminin yapısal sorunlarına ilişkin algıları ve iş doyum düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44, 507-527.
  • Kayıkçı, K., Özdemir, İ., & Özyıldırım, G. (2018). Denetim anlayışı ve uygulamalarındaki değişimler hakkında okul müdürlerinin görüşleri. İlköğretim Online, 17(4), 2170-2187.
  • Kaya, A., Dilekçi, Ü., & Limon, İ. (2023). Öğretmenlerin perspektifinden okul müdürlerinin ders denetimi: bir olgubilim çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 52(238), 1331-1360.
  • Kazak, E. ve Yüksel, M. (2022). Ders denetiminin okul müdürü ve denetmenler tarafından yapılmasına ilişkin okul müdürü ve öğretmenlerin görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 19-37.
  • Kel, M. A. & Akın, U. (2021). Değişim sürecindeki eğitim denetimi: Müfettişler, okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 219-243. https://doi.org/10.37217/tebd.851827
  • Koçak, S., & Memişoğlu, S.P. (2020). Okul müdürlerinin denetiminin öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(2), 806-819. https://doi.org/10.24106/kefdergi.697229
  • Merdah, H. O. (2009). An e-supervision system in education environments. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4489.6169. MSc thesis, Umm Al-Qura University, Saudi Arabia.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2023). Millî Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği. Resmî Gazete Sayısı: 32160
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Milli Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı.
  • Neuman, W.L. (2016). Sosyal araştırma yöntemleri: niteliksel ve niceliksel yaklaşımlar (Ö. Akkay, Çev.) Siyasal Kitabevi.
  • Örenay, H. (2016). Teftiş ve denetim kavramları ve denetiminin yeniden yapılanması. Denetişim 9, 92-95.
  • Özan, M. B., & Nanto, Z. (2018). Okul yöneticilerinin gözünden geçmişten günümüze denetim. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 19-37.
  • Suchyadi, Y., Indriyani, S. R., & Destiana, D. (2023). Basic concepts of educational supervision along with related administrative studies. Journal of Humanities and Social Studies, 6(3), 406-410.
  • Şahin, A. (2022). Türk eğitim sisteminde denetimin tarihsel gelişimi ve denetimin okul yöneticileri ya da müfettişler tarafından yapılmasının güçlü ve zayıf yönleri. Atlas Sosyal Bilimler Dergisi, 1(12), 38-48.
  • Şık, E., & Demirtaş, H. (2022). Okul yöneticilerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(18), 43-64.
  • Taş, H. (2023). Türk eğitim sisteminde denetim alt sisteminin yapılanma sorunsalı ve bir model önerisi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 14(27), 169-196
  • Uğurlu, C. T., & Ertaş, B. (2018). İlköğretim okullarında kurum denetiminin incelenmesi. İlköğretim Online, 17(1), 347-366.
  • Ulutaş, B. ve Günaydın, F. (2022). Okul müdürlerinin gözünden öğretmen denetimleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 56, 259-286. https://doi.org/10.9779.pauefd.1074849.
  • Usta, M. E., & Özyurt, D. (2021). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre okul denetiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 35-61.
  • Terzioğlu Barış, E. & Şahin, M. (2018). Öğretmenlerin Denetim Sistemi İle İlgili Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 6(1), 163-178.
  • Viso, A.M. (2009). Black and white transparency: contradictions of a moral metaphor. Ethics and Information Technology, 11, 155-162
  • Yıldırım, M.C., Beycioğlu, K., Uğurlu, C. T., & Sincar, M. (2012). Eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaştıkları sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-21.
  • Yıldırım, M. (2019). Örneklem ve örnekleme yöntemleri. S. Şen & İ. Yıldırım (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (s. 61-92). Nobel Yayıncılık
  • Yıldırım A, & Şimşek H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık.

Eğitimde E-Soruşma Modülünün Teftiş Kurulu Başkanlığı Çalışanlarının Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi

Yıl 2025, Cilt: 25 Sayı: 3, 1765 - 1786, 15.09.2025
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1570869

Öz

Bu araştırmada teftiş kurulu başkanlığında çalışanların görüşlerine dayalı olarak e-soruşturma modülünün amacını, kimlerin kullanabileceğini, bu modülün kullanımına neden ihtiyaç duyulduğunu, avantajlarını ve dezavantajlarını incelemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel yöntemlerden fenomenolojik desende tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin Teftiş Kurulu Başkanlığında farklı pozisyonlarda çalışan toplam 12 kişi oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Veriler içerik analizi yöntemiyle ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda katılımcılar, e-soruşturma modülünün veri saklama, denetim sürecini takip, bilgi ve belge yönetimi, zaman sağlama ve veriye hızlı ulaşma gibi avantajlarının olduğunu belirtmişlerdir. Modülün uygulanmasında hatalı veriyi düzeltmedeki zorluk, gizlilik ve güvenlik endişeleri gibi sınırlılıklarının olabileceği belirtilmiştir. E-soruşturma modülünün verimli olması bağlamında diğer modüllerin de açılması ve paydaşların bilgiye ulaşımını kolaylaştırıcı işlemlerin yapılması gerektiği araştırma kapsamında önerilmektedir.

Kaynakça

  • Ağaoğlu Sevilay, Ağaoğlu Yavuz Selim (2020). Okul müdürlerinin okul denetim sorumlulukları. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi. 15(1), 219-226.
  • Akpınar, M. (2011). Gün ışığında yönetim açısından Türk kamu yönetiminde açıklık ve şeffaflık sorunu. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 235-261.
  • Altunay, E. (2020). Okul müdürlerinin ders denetimlerine ilişkin müdür ve öğretmen görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 55, 95-127.
  • Arabacı, İ.B. (1999). MEB Teftiş Politikası. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 5(20), 545-575.
  • Ateşoğlu, Y., & Akbaşlı, S. (2020). Okul müdürlerinin ders denetimi görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(3), 1-18.
  • Awulor-Hephzibah, B. N. (2020). E-Supervision as tool for quality qssurance in school administration: implications for Nigerian supervisors. International Journal of Educational Management, 18(1), 77-92
  • Ceylan, M., & Ağaoğlu, E. (2010). Eğitim denetçilerinin danışmanlık rolü ve danışmanlık modelleri. İlköğretim Online, 9(2), 541-551.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Araştırma Yöntemleri: Desen ve Analiz. (Çev. A. Alpay). Anı Yayıncılık.
  • Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (2018). Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Sayısı: 1
  • Çimen, A., Zöngör., Ö & Cücü, E. (2022). Okul müdürlerinin denetim görevlerini yerine getirme düzeylerinin belirlenmesi, Göbeklitepe Eğitim ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 46-58.
  • Demirdağ, S., Ecer, E., Aydoğan, K., & Tunç, S. (2017). Öğretmenlerin milli eğitim müfettişlerinin okul yönetimine yönelik rehberlik rollerine ilişkin algıları. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 89-101.
  • Demirtaş, H., Akarsu, M. (2016). Öğretmen teftişini müfettiş yerine okul müdürünün yapmasına ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 69-93. https://doi.org/10.17679/iuefd.17251239.
  • Deniz, Ü., & Saylık, N. (2018). Okul müdürleri ve öğretmenlerin perspektifinden öğretimde denetim problemi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 1(1), 67-80.
  • Dursun, A., & Altınışık, S. (2019). Türk eğitim denetim sistemi ile Anglo Sakson ülkelerdeki eğitim denetim sistemlerinin karşılaştırılması. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 6(2), 130-150.
  • Düzgün, H. (2022). Okul müdürlerinin muhakkik olarak görevlendirilmeleri ile ilgili ortaya çıkan sorunlar, Okul Yönetimi 2(2), 107-127.
  • Eranıl, A. K., & Barış, A. E. (2022). An analysis of the education system in Turkey: Supervision policies between the years 1980 – 2021. Journal of Educational Supervision, 5(3). https://doi.org/10.31045/.
  • Gordon, S. (2023). Supervision, teaching, and learning in successful schools: a hall of mirrors. Journal of Educational Supervision, 6 (3). https://doi.org/10.31045/jes.6.3.1
  • Gökçe, F. (1994). Eğitimde Denetimin Amaç ve İlkeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (10), 74-76.
  • Göl, İ. (2021). Okul yöneticilerinin ders denetim sürecinin incelenmesi. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 59-79.
  • Görgülü, D., & Küçükali, R. (2023). Türkiye’deki denetim uygulamalarına ilişkin okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(38), 514-538.
  • Gündüz, Y. (2015). Eğitim örgütlerinde denetimin gerekliliği: Kuramsal bir çalışma. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3, 326-331.
  • Haberlin, S., & Burns, R. W. (2024). Conceptualizing ımages of supervisors in teacher Education. Journal of Educational Supervision, 7 (1). https://doi.org/10.31045/jes.7.1.2
  • Han, A. & Demirtaş, H. (2023). The effects of the appointment of school principals as inspectors on the school’s administrative affairs and investigation and investigation procedures, E-International Journal of Educational Research, 14(3), 1-19. https://doi.org/10.19160/e-ijer.1215004
  • Hazar, S. & Saylık, A. (2021). Öğretmenlerin örgütsel sosyalleşmelerinin yordayıcısı olarak okul müdürlerinin denetim rolleri. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 1006-1022. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.64908-914879
  • Kartal, A. (2006). Yeni kamu yönetimi anlayışının Türkiye’ye yansıması olarak kamu yönetimi temel kanunu tasarısı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Kocaeli Üniversitesi.
  • Kayıkçı, K. (2005). Milli Eğitim Bakanlığı müfettişlerinin denetim sisteminin yapısal sorunlarına ilişkin algıları ve iş doyum düzeyleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 44, 507-527.
  • Kayıkçı, K., Özdemir, İ., & Özyıldırım, G. (2018). Denetim anlayışı ve uygulamalarındaki değişimler hakkında okul müdürlerinin görüşleri. İlköğretim Online, 17(4), 2170-2187.
  • Kaya, A., Dilekçi, Ü., & Limon, İ. (2023). Öğretmenlerin perspektifinden okul müdürlerinin ders denetimi: bir olgubilim çalışması. Milli Eğitim Dergisi, 52(238), 1331-1360.
  • Kazak, E. ve Yüksel, M. (2022). Ders denetiminin okul müdürü ve denetmenler tarafından yapılmasına ilişkin okul müdürü ve öğretmenlerin görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 19-37.
  • Kel, M. A. & Akın, U. (2021). Değişim sürecindeki eğitim denetimi: Müfettişler, okul yöneticileri ve öğretmenlerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 19(1), 219-243. https://doi.org/10.37217/tebd.851827
  • Koçak, S., & Memişoğlu, S.P. (2020). Okul müdürlerinin denetiminin öğretmenlerin mesleki gelişimine etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(2), 806-819. https://doi.org/10.24106/kefdergi.697229
  • Merdah, H. O. (2009). An e-supervision system in education environments. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4489.6169. MSc thesis, Umm Al-Qura University, Saudi Arabia.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2023). Millî Eğitim Bakanlığı Teftiş Kurulu Yönetmeliği. Resmî Gazete Sayısı: 32160
  • Milli Eğitim Bakanlığı (2024). Milli Eğitim Bakanlığı 2024-2028 Stratejik Planı.
  • Neuman, W.L. (2016). Sosyal araştırma yöntemleri: niteliksel ve niceliksel yaklaşımlar (Ö. Akkay, Çev.) Siyasal Kitabevi.
  • Örenay, H. (2016). Teftiş ve denetim kavramları ve denetiminin yeniden yapılanması. Denetişim 9, 92-95.
  • Özan, M. B., & Nanto, Z. (2018). Okul yöneticilerinin gözünden geçmişten günümüze denetim. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 19-37.
  • Suchyadi, Y., Indriyani, S. R., & Destiana, D. (2023). Basic concepts of educational supervision along with related administrative studies. Journal of Humanities and Social Studies, 6(3), 406-410.
  • Şahin, A. (2022). Türk eğitim sisteminde denetimin tarihsel gelişimi ve denetimin okul yöneticileri ya da müfettişler tarafından yapılmasının güçlü ve zayıf yönleri. Atlas Sosyal Bilimler Dergisi, 1(12), 38-48.
  • Şık, E., & Demirtaş, H. (2022). Okul yöneticilerinin ders denetimine ilişkin öğretmen görüşleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 9(18), 43-64.
  • Taş, H. (2023). Türk eğitim sisteminde denetim alt sisteminin yapılanma sorunsalı ve bir model önerisi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 14(27), 169-196
  • Uğurlu, C. T., & Ertaş, B. (2018). İlköğretim okullarında kurum denetiminin incelenmesi. İlköğretim Online, 17(1), 347-366.
  • Ulutaş, B. ve Günaydın, F. (2022). Okul müdürlerinin gözünden öğretmen denetimleri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 56, 259-286. https://doi.org/10.9779.pauefd.1074849.
  • Usta, M. E., & Özyurt, D. (2021). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre okul denetiminde yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(7), 35-61.
  • Terzioğlu Barış, E. & Şahin, M. (2018). Öğretmenlerin Denetim Sistemi İle İlgili Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Researcher: Social Science Studies, 6(1), 163-178.
  • Viso, A.M. (2009). Black and white transparency: contradictions of a moral metaphor. Ethics and Information Technology, 11, 155-162
  • Yıldırım, M.C., Beycioğlu, K., Uğurlu, C. T., & Sincar, M. (2012). Eğitim müfettişlerinin görev alanları açısından karşılaştıkları sorunlar. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 1-21.
  • Yıldırım, M. (2019). Örneklem ve örnekleme yöntemleri. S. Şen & İ. Yıldırım (Ed.). Eğitimde araştırma yöntemleri içinde (s. 61-92). Nobel Yayıncılık
  • Yıldırım A, & Şimşek H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Yönetimi, Eğitimde Denetim
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ümran Aslan 0009-0006-1562-5988

Fatih Bozbayındır 0000-0001-5393-0955

Rasim Tösten 0000-0001-5135-7286

Erken Görünüm Tarihi 3 Eylül 2025
Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2024
Kabul Tarihi 10 Haziran 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 25 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aslan, Ü., Bozbayındır, F., & Tösten, R. (2025). Eğitimde E-Soruşma Modülünün Teftiş Kurulu Başkanlığı Çalışanlarının Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(3), 1765-1786. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2025..-1570869