Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA LİSANSÜSTÜ DEĞERLER EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2023, , 35 - 68, 30.04.2023
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1272282

Öz

Bu çalışma ile bir devlet üniversitesinin Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı doktora programına kayıtlı lisansüstü öğrencilerin görüşlerine göre Değerler Eğitimi Araştırmaları dersinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışmaya gönüllük esasına dayalı olarak ilgili dersi alan beş doktora öğrencisi katılmıştır. Örneklem, amaçlı örnekleme dayalı ölçüt örneklem kullanılarak oluşturulmuştur. Veri çeşitlemesinin sağlanabilmesi için veriler görüşme, gözlem ve dokümanlar aracılığıyla elde edilmiştir. Veriler içerik analizine tabi tutularak araştırma bulgularına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda Değerler Eğitimi Araştırmaları dersine yönelik öğrencilerin daha derinlemesine bilgi edinme ve edindiği kazanımları meslek yaşantısında kullanma beklentisi içinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca dersin içeriğinin öğrenci beklentileri ve ders izlencesiyle örtüştüğü sonucuna ulaşılmıştır. Ek olarak dersin uygulama sürecinde işe koşulan yöntem ve tekniklerin lisansüstü düzeyde ve acil uzaktan öğretim sürecinde işlenen derse uygun olduğu belirtilmiştir. Son olarak, dersin ölçme-değerlendirme boyutunda gerek süreç, gerekse ürün değerlendirme yapıldığı ve bunun katılımcılarca olumlu karşılandığı söylenebilir.

Kaynakça

  • Ada, E. (2016). Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama yönteminin değerler eğitimine olan etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Akbaba, A., & Soycan, F. (2016). İlkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin okullarını örgütsel ve toplumsal değerlere göre yönetmesi ve bu değerleri kazandırması ile ilgili öğretmen görüşleri. Artuklu Human and Social Science Journal, 1(1), 23-45.
  • Aksoy, E. (2017). İlkokullarda değerler eğitiminde etkili olan faktörlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Aktepe, V., & Yalçınkaya, E. (2016). Okul ortamında değerler eğitiminin öğrenci görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 113-131.
  • Akto, S. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitiminde kullandıkları yöntem ve tekniklerin uygunluğunun incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Aladağ, S., & Kuzgun, M. P. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının “değer” kavramına ilişkin metaforik algıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 163-193.
  • Altıntaş, M. E. (2014) Öğretmenlerine göre ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde değer öğretimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Altman, B. H., & Cashin, W. E. (1992). Writing a syllabus. Center for faculty evaluation and development (Idea Paper No: 27), Kansas State University, USA. Retrieved from http://www. theideacenter.org/sites/default/files/Idea_Paper_27.pdf
  • Arpacı, M. (2014). Öğretmen ve velilerin DKAB dersinde değerler ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri. Marife Dini Araştırmalar Dergisi, 14(2), 107-121.
  • Aydemir, S., & Çam, Ş. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Aydın, M. Z., & Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Yöntemler etkinlikler kaynaklar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Aytekin, M. (2015). Ortaokul Türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ateş, F. (2013). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Balcı, F. A., & Yanpar Yelken, T. (2013). İlköğretim sosyal bilgiler programında yer alan değerler ve değer eğitimi uygulamaları konusunda öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 195-213.
  • Barış, D. A., & Ece, A. S. (2015). Kültürel değerlerin aktarılmasında çocuk tekerlemeleri; “Tekerlemelerimizi biliyor muyuz?” Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 343-368.
  • Başcı, Z. (2012). Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum örneği). Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Batmaca, M. K. (2016). Sınıf öğretmenlerinin 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan değerlerin öğretimine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Bayır, G. Ö., Köse, Ç. T., & Deveci, H. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarına göre ilkokullarda değer eğitimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 317-339.
  • Baysal, N. (2013). Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenler yönüyle değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education (5. Baskı). Boston: Pearson Education Inc.
  • Bulut, S. (2011). Atasözlerinin değerler eğitimindeki yeri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Bulut, K. (2021) Ayla Kutlu’nun ‘Merhaba Sevgi’ adlı çocuk romanının değerler eğitimi ve on kök değer açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 248-272.
  • Can, Ö. (2008). Dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Canoğlu, S. N. (2014). Türkçe ve matematik öğretim programlarının değer tabanlı program değerlendirme modeline göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Canpolat, E., Kaya, M., & Küçüktağ, İ. (2010). Öğretmen adaylarının değer algısı. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elâzığ, s. 1123-1126.
  • Çankırılı, A. (2015). Ailede ve okulda değerler eğitimi. İstanbul: Zafer Yayınları.
  • Çapoğlu, E., & Okur, A. (2015). Ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerde yer alan değerler. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 90-104
  • Çelik, Ç. (2020). İlkokul kademesinde uygulanan değerler eğitimi programının sınıf öğretmenleri, okul psikolojik danışmanları ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi: tek durumlu bir örnek olay çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Davey, L. (2009). The application of case study evaluations. Elementary Education Online, 8(2), 1-3.
  • Demirbolat, A. O. (2005). Yüksek lisans öğrencilerinin program ve öğretim elemanlarından beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 47-64.
  • Dinçer, B., & Gözel, Ü. (2019). İlkokul programlarında (1-4) yer alan ve kazandırılması hedeflenen değerlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin ve öğrenci velilerinin görüşlerinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 207-234.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (Ed. C. Öztürk ve D. Dilek) içinde (256-287). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Er, A., & Bayındır, N. (2015). Sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin tarih konularının öğretimine ilişkin değer kazanımı ile öğretim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 357-379.
  • Eret Orhan, E., Çapa Aydın, Y., & Yerin Güneri, O. (2017). Yükseköğretimde öğretimi geliştirmek amacıyla ders izlencesi hazırlama: öğretim elemanları için öneriler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 611-616.
  • Eyre, L., & Eyre, R. (1993). Teaching your children values. New York: Rockefeller Center.
  • Fırat, H., & Mogan, A. (2014). Türkçe ders kitaplarındaki hikâyelerde yer alan değerler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 183(183), 25-49.
  • Gerekten, H. (2018). 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki atasözlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Gözel, Ü. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programının değerler eğitimi açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Gülmüş, R. (2015). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi tarih konularında değer öğretimine ilişkin sınıf öğretmeni görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Gündoğdu, K., Dönmez, B., Güven, H., & Payza, T. (2018). Bir durum çalışması: Kim korkar hain istatistikten. III. Uluslararası Doğu Batı Konferansı içinde (ss.152-173). Ohrid, Makedonya.
  • Gürkan, E. (2017). İlkokullarda uygulanan değerler eğitimi uygulamalarının yönetici ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Halstead, J. M., & Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2) 169-202.
  • Hatch, J. A. (2002). Doing qualitative research in education settings. State University of New York Press.
  • Izgar, G. (2014). İlköğretim 8. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan değerler eğitimi programının incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 75-89.
  • Izgar, G., & Beyhan, Ö. (2015). Değerler eğitimi programının ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerinin demokratik tutum ve davranışlarına etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 439-470.
  • İpekçi, S. (2018). Altıncı sınıf matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi program tasarısının etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kahriman, M. (2014). İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersi benim eşsiz yuvam temasındaki konuların drama yöntemine dayalı öğretiminin öğrencilerin iletişim, empati becerileri ve değer algıları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kanad, H. F. (1951). Deneysel pedagoji II. Ankara: Örnek Matbaası.
  • Kapkın, B. (2018). Etkinlik temelli değerler eğitimi programının 5-6 yaş çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kaplan Özalp, N. (2014). İlkokullarda değer eğitiminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kara, B. (2017). İlköğretim okullarında değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Uşak.
  • Kaşkaya, A., & Duran, T. (2017). İlkokul Türkçe ders kitaplarının değer aktarımı açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 417-441.
  • Keskin, Y. (2014). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerine göre değer eğitimi ve DKAB derslerinin zorunluluğu (Samsun Örneği). Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 225-249.
  • Kırmızı Susar, F. (2014). 4. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 217-259.
  • Kimonen, E., & Nevalainen, R. (2000). Active learning in the process of educational change. Teach Teach Educ, 21, 623-635.
  • Kirschenbaum, H. (1994). 100 Ways to enhance values and morality in schools and youth settings. Allyn and Bacon, Old Tappan, New Jersey.
  • Kurtulmuş, M., Tösten, R., & Gündaş, A. (2014). İlköğretim 1. kademe öğretmenlerinin değerler eğitimi sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 281-305.
  • Kuru, H. (2016). Ayşe Yamaç’ın çocuk romanlarının değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Lickona, T. (1991). The educating for character (How our school can teach respect and responsibility). New York: Bantam Books.
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer. Boston: Pearson / A and B. MEB. (2010). 18. Milli Eğitim Şurası bölge çalışmaları. Spor, sanat, beceri ve değerler eğitimi komisyonu sonuç raporu. Samsun.
  • Memiş, A., Sever, E., & Bozkurt, M. (2016). Yaratıcı yazma ve yaratıcı drama yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine ve yardımseverlik tutumlarına etkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 1685-1702.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and ınterpretation. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Meydan, H. (2012). İlköğretim okullarında değerler ve karakter eğitimi. Yayımlanmamış doktora tezi, Sakarya Üniversitesi. Sakarya.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nded). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Millis, B. (2009). The syllabus toolbox: a handbook for constructing a learning-centered syllabus. Teaching and learning center, University of Texas: San Antonia. Retrieved from http://utsa. edu/tlc/Resources/Docs/Syllabus_Toolbox_UTSA_%20BJM. pdf
  • Ogelman, H. G., & Sarıkaya, H. E. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 81-100.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Oran, G. (2015). Yalvaç Ural’ın çocuk kitaplarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Öztürk Samur, A. (2011). Değerler eğitimi programının 6 yaş çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Öztürk, T., & Özkan, Z. S. (2018). Hayat bilgisi ders kitaplarındaki metin ve görsellerin değerler açısından incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 172-204.
  • Özyurt, M., Demir, S., & Bay, E. (2015). Okul temelli yaklaşımla geliştirilen değer eğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 16(2), 274-296.
  • Patton, M. Q. (1990). How to use qualitative methods in evaluation. London: Sage Pub.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research. John Wiley and Sons, Ltd.
  • Pilav, S., Demir, H.A., & Demir, H. (2015). İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinlerinin değer iletimi açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 45(206), 16-29.
  • Reigeluth, C. M. (1999). Instructional-design theories and models/ A new paradigm of instructional theory. New York: Lavrence Erlbaum Associates.
  • Serbes, Y., & Cengiz, Y. (2015). Sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 101-114.
  • Sidekli, S., & Aydın, Y. (2016). İlkokul eğitiminde etik iklim: Olumlu /olumsuz örnekler. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 16-26.
  • Sözer, M.A., Bozkurt, E., & Bozkurt, H. (2016). 4. sınıf sosyal bilgiler dersi programında yer alan değerlerin öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları öğretim araç gereç ve materyalleri üzerine bir çalışma. Qualitative Studies, 11(4), 78-89.
  • Şahin, D. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının toplumsal değer tercihleri: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi örneği. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elâzığ, 545-548.
  • Şahin, F. (2005). Çocuğun gelişimi ve eğitiminde babanın rolü. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (Ed. M. Sevinç) içinde (). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Şahin, Y., Uysal, S., Saraç, L., & Gündoğdu, K. (2019). Nitel araştırma dersinin lisansüstü öğrenciler ve öğretim elemanlarınca bütüncül olarak değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1408-1429.
  • Şentürk, L., & Aktaş, E. (2015). Türkiye'de ve Romanya'da okutulan ana dili Türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından karşılaştırılması. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 215-243.
  • Tay, B., & Yıldırım, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1499-1542
  • Tonga, D., & Uslu, S. (2015). Sosyal bilgiler dersinde kazanım-değer ilişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 91-110.
  • Tozlu, N., & Topsakal, C. (2007). Avrupa birliğine uyum çerçevesinde değerler eğitimi. Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu (Ed. R. Kaymakcan, H. Hökelekli, Ş. Arslan, M. Zengin) içinde (172-202). İstanbul: Dem Yayınları.
  • Turan, C., & Arslan, S. (2016). İlkokul öğrencilerinde evrensel ve insani değerlerin kazandırılma sürecinin, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education, 5(1), 26-41.
  • Turan, R., & Ulusoy, K. (2019). Farklı yönleriyle değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçuş, S., & Demirbaş, İ. (2017). Okul öncesi eğitim programı ile ilkokul hayat bilgisi öğretim programının sarmallığının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1084-1105.
  • Ulusoy, K., & Tay, B. (2011). Sosyal Bilgiler öğretiminde değer eğitimi. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar- II (Ed. Refik Turan) içinde (60-71). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Uzun, M., & Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338.
  • Welton, D. A., & Mallan, J. T. (1999). Children and their world. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Yaman, E. (2012). Değerler eğitimi eğitimde yeni ufuklar. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yaşaroğlu, C. (2018). Öğretim programlarında değerler: Hayat bilgisi dersi örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5) 725–733.
  • Yavuzer, H. (1990). Yaygın anne-baba tutumları. Ana baba okulu. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yazar, T., & Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499-522.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğittir, S., & Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergi̇si, 13(20), 117-124.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods. Los Angeles, Calif.: Sage Publications.
  • Yükrük, S., & Akarsu, S. (2015). İlkokul (1-4) müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların değerler bakımından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(4), 1684-1707.
  • Yürük, A. (2015). Yüksek din öğretimi öğrencilerinin değer tercih sıralamaları: Çukurova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 15(1), 1-18.
  • Zavalsız, Y. S. (2014). Değer eğitimi. İstanbul: Ensar Yayınları.
  • Zengin, E. E., & Yalçınkaya, E. (2016). Yöntem olarak yaratıcı drama kullanımının ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler programındaki değerlere etkisi. Mediterranean Journal of Humanities, 1(2), 221-236.
  • İnternet Kaynakları
  • URL 1: https://egitim.sakarya.edu.tr/tr/icerik/17395/90290/degerler-egitimi (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 2: https://sbe.beun.edu.tr/yukseklisans-programlari/disiplinlerarasi-degerler-egitimi-tezli-yuksek-lisans.html (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 3: https://ebil.erciyes.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 4: https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/degerler-egitimi/tdeo7035-37996-3721 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 5: http://ataidem.atauni.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 6: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=7076&lang=en%20 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 7: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/izlence/?id=698249&bid=10669&birim=cocuk_gelisimi__lisans_programi__(acikogretim) (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 8: https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2015-016/tr/bolum_1152_tr.html (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 9: https://www.hacettepe.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 10: http://egitim.akdeniz.edu.tr/ders-katalogu/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 11: https://www.anadolu.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL-12: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/DersProgramiRapor/DersIcerikRapor/846534?Dil=0 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 13: https://ebs.omu.edu.tr/312747/134645/2649 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)

Evaluation of the Graduate Level Researches in Values Education Course in Line with Student Opinions

Yıl 2023, , 35 - 68, 30.04.2023
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1272282

Öz

This study aims to evaluate the Values Education Research course according to the views of graduate students enrolled in the doctoral program of Curriculum and Instruction at a state university. Case study design, one of the qualitative research methods, was used in the study. Five doctoral students who took the course voluntarily participated in the study. The sample was formed using criterion sampling based on purposeful sampling. In order to ensure data triangulation, data were obtained through interviews, observations and documents. The data were subjected to content analysis and research findings were obtained. As a result of the research, it was determined that students expected to gain more in-depth knowledge about the Values Education Research course and to use the gains in their professional life. It was also concluded that the content of the course coincided with student expectations and the course syllabus. In addition, it was stated that the methods and techniques used in the implementation process of the course were appropriate for the course taught at the graduate level and in the emergency distant instructional process. Finally, it can be said that both process and product evaluation were made in the measurement and evaluation dimension of the course and this was positively received by the participants.

Kaynakça

  • Ada, E. (2016). Erken çocukluk döneminde yaratıcı drama yönteminin değerler eğitimine olan etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kastamonu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kastamonu.
  • Akbaba, A., & Soycan, F. (2016). İlkokullarda görev yapan okul yöneticilerinin okullarını örgütsel ve toplumsal değerlere göre yönetmesi ve bu değerleri kazandırması ile ilgili öğretmen görüşleri. Artuklu Human and Social Science Journal, 1(1), 23-45.
  • Aksoy, E. (2017). İlkokullarda değerler eğitiminde etkili olan faktörlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Aktepe, V., & Yalçınkaya, E. (2016). Okul ortamında değerler eğitiminin öğrenci görüşlerine göre çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(2), 113-131.
  • Akto, S. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitiminde kullandıkları yöntem ve tekniklerin uygunluğunun incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Van.
  • Aladağ, S., & Kuzgun, M. P. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının “değer” kavramına ilişkin metaforik algıları. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 163-193.
  • Altıntaş, M. E. (2014) Öğretmenlerine göre ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde değer öğretimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri.
  • Altman, B. H., & Cashin, W. E. (1992). Writing a syllabus. Center for faculty evaluation and development (Idea Paper No: 27), Kansas State University, USA. Retrieved from http://www. theideacenter.org/sites/default/files/Idea_Paper_27.pdf
  • Arpacı, M. (2014). Öğretmen ve velilerin DKAB dersinde değerler ve değerler eğitimi hakkındaki görüşleri. Marife Dini Araştırmalar Dergisi, 14(2), 107-121.
  • Aydemir, S., & Çam, Ş. (2015). Lisansüstü öğrencilerinin lisansüstü eğitimi almaya ilişkin görüşleri. Turkish Journal of Education, 4(4), 4-16.
  • Aydın, M. Z., & Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Yöntemler etkinlikler kaynaklar. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Aytekin, M. (2015). Ortaokul Türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ateş, F. (2013). İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına yönelik görüşleri üzerine nitel bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Balcı, F. A., & Yanpar Yelken, T. (2013). İlköğretim sosyal bilgiler programında yer alan değerler ve değer eğitimi uygulamaları konusunda öğretmen görüşleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 195-213.
  • Barış, D. A., & Ece, A. S. (2015). Kültürel değerlerin aktarılmasında çocuk tekerlemeleri; “Tekerlemelerimizi biliyor muyuz?” Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 343-368.
  • Başcı, Z. (2012). Beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değer eğitiminin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum örneği). Yayımlanmamış doktora tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Batmaca, M. K. (2016). Sınıf öğretmenlerinin 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde yer alan değerlerin öğretimine ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kars.
  • Bayır, G. Ö., Köse, Ç. T., & Deveci, H. (2016). Sınıf öğretmeni adaylarına göre ilkokullarda değer eğitimi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 17(3), 317-339.
  • Baysal, N. (2013). Ortaokul sosyal bilgiler derslerinde değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenler yönüyle değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Bogdan, R. C., & Biklen, S. K. (2007). Qualitative research for education (5. Baskı). Boston: Pearson Education Inc.
  • Bulut, S. (2011). Atasözlerinin değerler eğitimindeki yeri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Bulut, K. (2021) Ayla Kutlu’nun ‘Merhaba Sevgi’ adlı çocuk romanının değerler eğitimi ve on kök değer açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 57, 248-272.
  • Can, Ö. (2008). Dördüncü ve beşinci sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Canoğlu, S. N. (2014). Türkçe ve matematik öğretim programlarının değer tabanlı program değerlendirme modeline göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Canpolat, E., Kaya, M., & Küçüktağ, İ. (2010). Öğretmen adaylarının değer algısı. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elâzığ, s. 1123-1126.
  • Çankırılı, A. (2015). Ailede ve okulda değerler eğitimi. İstanbul: Zafer Yayınları.
  • Çapoğlu, E., & Okur, A. (2015). Ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerde yer alan değerler. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 90-104
  • Çelik, Ç. (2020). İlkokul kademesinde uygulanan değerler eğitimi programının sınıf öğretmenleri, okul psikolojik danışmanları ve okul yöneticilerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi: tek durumlu bir örnek olay çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Davey, L. (2009). The application of case study evaluations. Elementary Education Online, 8(2), 1-3.
  • Demirbolat, A. O. (2005). Yüksek lisans öğrencilerinin program ve öğretim elemanlarından beklentileri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(1), 47-64.
  • Dinçer, B., & Gözel, Ü. (2019). İlkokul programlarında (1-4) yer alan ve kazandırılması hedeflenen değerlere ilişkin sınıf öğretmenlerinin ve öğrenci velilerinin görüşlerinin incelenmesi. Değerler Eğitimi Dergisi, 17(38), 207-234.
  • Doğanay, A. (2006). Değerler eğitimi. Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (Ed. C. Öztürk ve D. Dilek) içinde (256-287). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Er, A., & Bayındır, N. (2015). Sosyal bilgiler dersi öğretmenlerinin tarih konularının öğretimine ilişkin değer kazanımı ile öğretim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(4), 357-379.
  • Eret Orhan, E., Çapa Aydın, Y., & Yerin Güneri, O. (2017). Yükseköğretimde öğretimi geliştirmek amacıyla ders izlencesi hazırlama: öğretim elemanları için öneriler. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(3), 611-616.
  • Eyre, L., & Eyre, R. (1993). Teaching your children values. New York: Rockefeller Center.
  • Fırat, H., & Mogan, A. (2014). Türkçe ders kitaplarındaki hikâyelerde yer alan değerler. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 183(183), 25-49.
  • Gerekten, H. (2018). 5. sınıf Türkçe ders kitabındaki atasözlerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Gözel, Ü. (2018). Hayat bilgisi dersi öğretim programının değerler eğitimi açısından öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Gülmüş, R. (2015). İlkokul 4. sınıf sosyal bilgiler dersi tarih konularında değer öğretimine ilişkin sınıf öğretmeni görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Gündoğdu, K., Dönmez, B., Güven, H., & Payza, T. (2018). Bir durum çalışması: Kim korkar hain istatistikten. III. Uluslararası Doğu Batı Konferansı içinde (ss.152-173). Ohrid, Makedonya.
  • Gürkan, E. (2017). İlkokullarda uygulanan değerler eğitimi uygulamalarının yönetici ve sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Konya.
  • Halstead, J. M., & Taylor, M. J. (2000). Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 30(2) 169-202.
  • Hatch, J. A. (2002). Doing qualitative research in education settings. State University of New York Press.
  • Izgar, G. (2014). İlköğretim 8. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan değerler eğitimi programının incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 75-89.
  • Izgar, G., & Beyhan, Ö. (2015). Değerler eğitimi programının ilköğretim okulu 8. sınıf öğrencilerinin demokratik tutum ve davranışlarına etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 439-470.
  • İpekçi, S. (2018). Altıncı sınıf matematik öğretim programı ile bütünleştirilmiş değerler eğitimi program tasarısının etkililiğinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kahriman, M. (2014). İlkokul 3. sınıf hayat bilgisi dersi benim eşsiz yuvam temasındaki konuların drama yöntemine dayalı öğretiminin öğrencilerin iletişim, empati becerileri ve değer algıları üzerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kanad, H. F. (1951). Deneysel pedagoji II. Ankara: Örnek Matbaası.
  • Kapkın, B. (2018). Etkinlik temelli değerler eğitimi programının 5-6 yaş çocukların sosyal becerilerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İnönü Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kaplan Özalp, N. (2014). İlkokullarda değer eğitiminin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Hatay.
  • Kara, B. (2017). İlköğretim okullarında değerler eğitimi uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Uşak.
  • Kaşkaya, A., & Duran, T. (2017). İlkokul Türkçe ders kitaplarının değer aktarımı açısından incelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 417-441.
  • Keskin, Y. (2014). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerine göre değer eğitimi ve DKAB derslerinin zorunluluğu (Samsun Örneği). Milli Eğitim Dergisi, 44(203), 225-249.
  • Kırmızı Susar, F. (2014). 4. sınıf Türkçe ders kitabı metinlerinde yer alan değerler. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 217-259.
  • Kimonen, E., & Nevalainen, R. (2000). Active learning in the process of educational change. Teach Teach Educ, 21, 623-635.
  • Kirschenbaum, H. (1994). 100 Ways to enhance values and morality in schools and youth settings. Allyn and Bacon, Old Tappan, New Jersey.
  • Kurtulmuş, M., Tösten, R., & Gündaş, A. (2014). İlköğretim 1. kademe öğretmenlerinin değerler eğitimi sürecinde karşılaştıkları sorunlar. Değerler Eğitimi Dergisi, 12(27), 281-305.
  • Kuru, H. (2016). Ayşe Yamaç’ın çocuk romanlarının değerler eğitimi ve dil zenginliği açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Lickona, T. (1991). The educating for character (How our school can teach respect and responsibility). New York: Bantam Books.
  • McMillan, J. H. (2004). Educational research: Fundamentals for the consumer. Boston: Pearson / A and B. MEB. (2010). 18. Milli Eğitim Şurası bölge çalışmaları. Spor, sanat, beceri ve değerler eğitimi komisyonu sonuç raporu. Samsun.
  • Memiş, A., Sever, E., & Bozkurt, M. (2016). Yaratıcı yazma ve yaratıcı drama yaklaşımının ilkokul öğrencilerinin yaratıcı yazma becerilerine ve yardımseverlik tutumlarına etkisi. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 11(3), 1685-1702.
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research: A guide to design and ınterpretation. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Meydan, H. (2012). İlköğretim okullarında değerler ve karakter eğitimi. Yayımlanmamış doktora tezi, Sakarya Üniversitesi. Sakarya.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. (2nded). Thousand Oaks, CA: Sage
  • Millis, B. (2009). The syllabus toolbox: a handbook for constructing a learning-centered syllabus. Teaching and learning center, University of Texas: San Antonia. Retrieved from http://utsa. edu/tlc/Resources/Docs/Syllabus_Toolbox_UTSA_%20BJM. pdf
  • Ogelman, H. G., & Sarıkaya, H. E. (2015). Okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin değerler eğitimi konusundaki görüşleri: Denizli ili örneği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 81-100.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın sihirli yılları. İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Oran, G. (2015). Yalvaç Ural’ın çocuk kitaplarında değer eğitimi ve bu eserlerin Türkçe öğretimine katkısı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Öztürk Samur, A. (2011). Değerler eğitimi programının 6 yaş çocuklarının sosyal ve duygusal gelişimlerine etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Öztürk, T., & Özkan, Z. S. (2018). Hayat bilgisi ders kitaplarındaki metin ve görsellerin değerler açısından incelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 6(1), 172-204.
  • Özyurt, M., Demir, S., & Bay, E. (2015). Okul temelli yaklaşımla geliştirilen değer eğitim programının etkililiğinin değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 16(2), 274-296.
  • Patton, M. Q. (1990). How to use qualitative methods in evaluation. London: Sage Pub.
  • Patton, M. Q. (2014). Qualitative research. John Wiley and Sons, Ltd.
  • Pilav, S., Demir, H.A., & Demir, H. (2015). İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki okuma metinlerinin değer iletimi açısından incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 45(206), 16-29.
  • Reigeluth, C. M. (1999). Instructional-design theories and models/ A new paradigm of instructional theory. New York: Lavrence Erlbaum Associates.
  • Serbes, Y., & Cengiz, Y. (2015). Sınıf öğretmeni ve beden eğitimi öğretmeni adaylarının tercih ettikleri öğretim stilleri ve stillere ilişkin değer algıları. Bartın University Journal of Faculty of Education, 4(1), 101-114.
  • Sidekli, S., & Aydın, Y. (2016). İlkokul eğitiminde etik iklim: Olumlu /olumsuz örnekler. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 16-26.
  • Sözer, M.A., Bozkurt, E., & Bozkurt, H. (2016). 4. sınıf sosyal bilgiler dersi programında yer alan değerlerin öğretiminde öğretmenlerin kullandıkları öğretim araç gereç ve materyalleri üzerine bir çalışma. Qualitative Studies, 11(4), 78-89.
  • Şahin, D. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının toplumsal değer tercihleri: Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi örneği. 9. Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 20-22 Mayıs 2010, Elâzığ, 545-548.
  • Şahin, F. (2005). Çocuğun gelişimi ve eğitiminde babanın rolü. Erken Çocuklukta Gelişim ve Eğitimde Yeni Yaklaşımlar (Ed. M. Sevinç) içinde (). İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Şahin, Y., Uysal, S., Saraç, L., & Gündoğdu, K. (2019). Nitel araştırma dersinin lisansüstü öğrenciler ve öğretim elemanlarınca bütüncül olarak değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(4), 1408-1429.
  • Şentürk, L., & Aktaş, E. (2015). Türkiye'de ve Romanya'da okutulan ana dili Türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından karşılaştırılması. Değerler Eğitimi Dergisi, 13(29), 215-243.
  • Tay, B., & Yıldırım, K. (2009). Sosyal bilgiler dersinde kazandırılması amaçlanan değerlere ilişkin veli görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 1499-1542
  • Tonga, D., & Uslu, S. (2015). Sosyal bilgiler dersinde kazanım-değer ilişkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 91-110.
  • Tozlu, N., & Topsakal, C. (2007). Avrupa birliğine uyum çerçevesinde değerler eğitimi. Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu (Ed. R. Kaymakcan, H. Hökelekli, Ş. Arslan, M. Zengin) içinde (172-202). İstanbul: Dem Yayınları.
  • Turan, C., & Arslan, S. (2016). İlkokul öğrencilerinde evrensel ve insani değerlerin kazandırılma sürecinin, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports ve Science Education, 5(1), 26-41.
  • Turan, R., & Ulusoy, K. (2019). Farklı yönleriyle değerler eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Uçuş, S., & Demirbaş, İ. (2017). Okul öncesi eğitim programı ile ilkokul hayat bilgisi öğretim programının sarmallığının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1084-1105.
  • Ulusoy, K., & Tay, B. (2011). Sosyal Bilgiler öğretiminde değer eğitimi. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar- II (Ed. Refik Turan) içinde (60-71). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Uzun, M., & Köse, A. (2017). Okul öncesi eğitimde değerler eğitiminin uygulanmasına yönelik öğretmen görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(23), 305-338.
  • Welton, D. A., & Mallan, J. T. (1999). Children and their world. Boston: Houghton Mifflin Company.
  • Yaman, E. (2012). Değerler eğitimi eğitimde yeni ufuklar. Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yaşaroğlu, C. (2018). Öğretim programlarında değerler: Hayat bilgisi dersi örneği. Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(5) 725–733.
  • Yavuzer, H. (1990). Yaygın anne-baba tutumları. Ana baba okulu. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yazar, T., & Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211.
  • Yazıcı, K. (2006). Değerler eğitimine genel bir bakış. Türklük Bilimi Araştırmaları, 19, 499-522.
  • Yıldırım A., & Şimşek H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğittir, S., & Öcal, A. (2011). Lise tarih öğretmenlerinin değerler ve değerler eğitimi konusundaki görüşleri. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergi̇si, 13(20), 117-124.
  • Yin, R. K. (2003). Case study research: Design and methods (3. Baskı). London: Sage Publications.
  • Yin, R. K. (2009). Case study research: Design and methods. Los Angeles, Calif.: Sage Publications.
  • Yükrük, S., & Akarsu, S. (2015). İlkokul (1-4) müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların değerler bakımından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 4(4), 1684-1707.
  • Yürük, A. (2015). Yüksek din öğretimi öğrencilerinin değer tercih sıralamaları: Çukurova Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 15(1), 1-18.
  • Zavalsız, Y. S. (2014). Değer eğitimi. İstanbul: Ensar Yayınları.
  • Zengin, E. E., & Yalçınkaya, E. (2016). Yöntem olarak yaratıcı drama kullanımının ilkokul 4. sınıf sosyal bilgiler programındaki değerlere etkisi. Mediterranean Journal of Humanities, 1(2), 221-236.
  • İnternet Kaynakları
  • URL 1: https://egitim.sakarya.edu.tr/tr/icerik/17395/90290/degerler-egitimi (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 2: https://sbe.beun.edu.tr/yukseklisans-programlari/disiplinlerarasi-degerler-egitimi-tezli-yuksek-lisans.html (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 3: https://ebil.erciyes.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 4: https://meobs.marmara.edu.tr/Ders/degerler-egitimi/tdeo7035-37996-3721 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 5: http://ataidem.atauni.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 6: https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=7076&lang=en%20 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 7: https://ebs.istanbul.edu.tr/home/izlence/?id=698249&bid=10669&birim=cocuk_gelisimi__lisans_programi__(acikogretim) (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 8: https://debis.deu.edu.tr/ders-katalog/2015-016/tr/bolum_1152_tr.html (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 9: https://www.hacettepe.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 10: http://egitim.akdeniz.edu.tr/ders-katalogu/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 11: https://www.anadolu.edu.tr/ (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL-12: http://bilgipaketi.uludag.edu.tr/DersProgramiRapor/DersIcerikRapor/846534?Dil=0 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
  • URL 13: https://ebs.omu.edu.tr/312747/134645/2649 (Erişim Tarihi: 24.05.2021)
Toplam 118 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Çiğdem Çelik Bu kişi benim 0000-0002-5882-8156

Kerim Gundogdu 0000-0003-4809-3405

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2023
Gönderilme Tarihi 28 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Çelik, Ç., & Gundogdu, K. (2023). ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA LİSANSÜSTÜ DEĞERLER EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI DERSİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(1), 35-68. https://doi.org/10.31463/aicusbed.1272282