Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

From ‘Good’ to ‘Excellent’ Company Ways to Achieve Lasting Success

Yıl 2024, , 173 - 184, 30.04.2024
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1286969

Öz

Globalization, technological advances, easy access to information, and new contemporary management styles increase the success of the business and ensure that it is among the good companies, but does not ensure that it is among the perfect companies. Transforming businesses from good companies into excellent companies and continuing this for many years depends on their managers and employees. When all businesses that have transformed from good to excellent are examined, it is seen that the managers of all of them are Level 5 managers. Jim Collins states that the most important factor in turning good companies into great companies is managers. In excellent companies, it does not matter whether their managers are famous or very popular, whether they are the best CEOs, whether they apply the latest technology or catch up with the changes required by the age. The important thing is to implement a culture of discipline by focusing on the right target with the right people. In this book, Jim Collins reveals how a mediocre company can permanently transform into a great company. As can be understood from here, it is emphasized that the most important resource of the business is the right people and that these right people must be managed by Level 5 leaders to achieve the goals of the business. The book "How to achieve permanent success from "Good" to "Excellent" Company is a sourcebook for all businesses and management science. It is also recommended as a textbook for all business management students.

Proje Numarası

YOK

Kaynakça

  • Bartlett, C. A., & Ghoshal, S. (1995). Rebuilding behavioral context: Turn process reengineering into people rejuvenation. MIT Sloan Management Review. Cambridge; 37(1), 11-23. https://www.proquest.com/openview/cfde99dfe879377c7328976704f0470b/1?pq-origsite Erişim Tarihi; 1.04.2023
  • Ceylan, A., & Korkmaz, T. (2018). İşletmelerde finansal yönetim (16. Baskı). Ekin Kitabevi.
  • Colins, J. (2002). ‘İyiden’ ‘mükemmel’ şirkete kalıcı başarıya ulaşmanın yolları (Çev. Levent Cinemre). Boyner Yayınları.
  • Galbraith, J. R., & Lawler, E. E. (1993). Organizing for the future: The new logic for managing complex organizations. San Francisco: Jossey-Bass
  • Hamel, G. (2000), Leading the revolution. Harvard University Press.
  • Hamel, G., & Prahalad, C. K. (1991). Corporate imagination and expeditionary marketing. Harvard Business Review, 69(4), 81-92. https://europepmc.org/article/med/10112922 Erişim Tarihi; 2.04.2023
  • Kılıçarslan, A., & Sucu, M. Ç. (2022). Lojistik regresyon yöntemi ile firmaların başarılı ve başarısız olma durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bist 100 endeksinde bir uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (43), 252-274 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1802413. Erişim Tarihi; 10.04.2023
  • Koç, S. E. (2023). Hizmet sektöründeki yönetici kadınların liderlik algısı. Artikel International Journal of Social Science, 1(1), 27-52. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7706218. Erişim Tarihi; 11.04.2023
  • Özşahin, M., & Zehir, C. (2011). Yüksek performanslı işletmelerde liderlik, girişim odaklılık ve örgütsel performans ilişkisi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 115-140. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/705490. Erişim Tarihi; 09.04.2023
  • Peters, T., & Waterman, Jr. R. (1982). In search of excellence: lessons from America’s best run companies. Harper & Row Publishers
  • Porter, M. (1996). What is strategy?, Harvard Business Review, 74(6), 61-78. https://www.uniba.it/it/docenti/sommaernesto/whatisstrategy_porter_96.pdf. Erişim Tarihi; 10.04.2023
  • Senge, P.M. (1990), The fifth discipline: The art and practice of learning organization. Doubleday Currency
  • TKD https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi; 10.04.202

‘İYİ’DEN ‘MÜKEMMEL’ ŞİRKETE KALICI BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI

Yıl 2024, , 173 - 184, 30.04.2024
https://doi.org/10.31463/aicusbed.1286969

Öz

Küreselleşme, teknolojik ilerlemeler, bilgiye kolay erişim, yeni çağdaş yönetim şekilleri işletmenin başarısını artırmakta ve iyi işletmeler içinde olmasını sağlamakta, fakat mükemmel şirketler arasında olmasını sağlamamaktadır. İşletmelerin iyi şirketlerden mükemmel şirketlere dönüşmeleri ve bunu uzun yıllar devam ettirmeleri yöneticilerine ve çalışanlarına bağlıdır. İyiden mükemmele dönüşmüş tüm işletmeler incelendiğinde tümünün yöneticilerinin 5. düzey yöneticiler olduğu görülmektedir. Jim Colins, iyi şirketlerin mükemmel şirketlere dönüşmesinde en önemli etkenin yöneticiler olduğunu belirtiyor. Mükemmel şirketlerde yöneticilerinin ünlü veya çok popüler olması, en iyi CEO olması, en son teknolojiyi uygulamaları ve çağın gerektiği değişimleri yakalamaları önemli değildir. Önemli olan doğru insanlarla doğru hedefe yönelerek disiplin kültürünü uygulanmasıdır. Jim Colins bu kitapta vasat bir şirketin kalıcı olarak nasıl mükemmel bir şirkete dönüşebileceğini gözler önüne sermektedir. Buradan da anlaşıldığı gibi işletmenin en önemli kaynağının doğru insanlar olduğu ve bu doğru insanların işletmenin hedeflerine ulaşması için 5. düzey liderler tarafından yönetilmesi gerektiği vurgulanmaktadır. İyiden’ ‘Mükemmel’ Şirkete Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları kitabı tüm işletmeler ve yönetim bilimi için kaynak kitap niteliğinde bir eserdir. Ayrıca tüm işletme yönetimi öğrencileri için ders kitabı olarak önerilmektedir.

Destekleyen Kurum

YOK

Proje Numarası

YOK

Teşekkür

Teşekkür ederim

Kaynakça

  • Bartlett, C. A., & Ghoshal, S. (1995). Rebuilding behavioral context: Turn process reengineering into people rejuvenation. MIT Sloan Management Review. Cambridge; 37(1), 11-23. https://www.proquest.com/openview/cfde99dfe879377c7328976704f0470b/1?pq-origsite Erişim Tarihi; 1.04.2023
  • Ceylan, A., & Korkmaz, T. (2018). İşletmelerde finansal yönetim (16. Baskı). Ekin Kitabevi.
  • Colins, J. (2002). ‘İyiden’ ‘mükemmel’ şirkete kalıcı başarıya ulaşmanın yolları (Çev. Levent Cinemre). Boyner Yayınları.
  • Galbraith, J. R., & Lawler, E. E. (1993). Organizing for the future: The new logic for managing complex organizations. San Francisco: Jossey-Bass
  • Hamel, G. (2000), Leading the revolution. Harvard University Press.
  • Hamel, G., & Prahalad, C. K. (1991). Corporate imagination and expeditionary marketing. Harvard Business Review, 69(4), 81-92. https://europepmc.org/article/med/10112922 Erişim Tarihi; 2.04.2023
  • Kılıçarslan, A., & Sucu, M. Ç. (2022). Lojistik regresyon yöntemi ile firmaların başarılı ve başarısız olma durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Bist 100 endeksinde bir uygulama. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (43), 252-274 https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1802413. Erişim Tarihi; 10.04.2023
  • Koç, S. E. (2023). Hizmet sektöründeki yönetici kadınların liderlik algısı. Artikel International Journal of Social Science, 1(1), 27-52. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7706218. Erişim Tarihi; 11.04.2023
  • Özşahin, M., & Zehir, C. (2011). Yüksek performanslı işletmelerde liderlik, girişim odaklılık ve örgütsel performans ilişkisi. Yönetim Bilimleri Dergisi, 9(2), 115-140. https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/705490. Erişim Tarihi; 09.04.2023
  • Peters, T., & Waterman, Jr. R. (1982). In search of excellence: lessons from America’s best run companies. Harper & Row Publishers
  • Porter, M. (1996). What is strategy?, Harvard Business Review, 74(6), 61-78. https://www.uniba.it/it/docenti/sommaernesto/whatisstrategy_porter_96.pdf. Erişim Tarihi; 10.04.2023
  • Senge, P.M. (1990), The fifth discipline: The art and practice of learning organization. Doubleday Currency
  • TKD https://sozluk.gov.tr/ Erişim Tarihi; 10.04.202
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi, İktisat Sosyolojisi
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Nurgül Erdal 0000-0002-2961-3906

Proje Numarası YOK
Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 24 Nisan 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Erdal, N. (2024). ‘İYİ’DEN ‘MÜKEMMEL’ ŞİRKETE KALICI BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 173-184. https://doi.org/10.31463/aicusbed.1286969