Tüketici ilgilenimi, tüketicinin zamana ve duruma
bağlı olmaksızın bir ürüne ya da hizmete karşı duyduğu ilgi, uyarılma ve
motivasyon hali olarak tanımlanabilir. Bu
çalışmada, otomotiv sektöründe
tüketicilerin ilgilenim düzeylerinin tespit edilmesi ve ilgilenim düzeyi
açısından tüketicilerin cinsiyetleri, eğitim düzeyleri, yaş grupları, gelir
durumları ve meslekleri yönünden aralarında anlamlı bir farklılığın olup
olmadığının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın kapsamını Ankara il
merkezinde yaşayan otomobil sahipleri oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin
elde edilmesinde anket yöntemi kullanılmış ve araştırma 430 kişi üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma,
frekans dağılımı, açımlayıcı faktör analizi, güvenilirlik analizi, doğrulayıcı
faktör analizi, varyans analizi ve post hoc testi kullanılmıştır. Analizler
Lisrel 8.51 ve SPSS 20.0 istatistik programları kullanılarak
gerçekleştirilmiştir. Araştırmada
uygulanan açımlayıcı faktör ve güvenilirlik analizleri sonucunda tüketici
ilgilenimi ölçeğinin ilgi-haz, sembolik değer, risk önemi ve hata olasılığı
şeklinde 4 faktörden oluştuğu ve tüm faktörlerin yeterli güvenilirlik
seviyesine sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca uygulanan varyans analizleri
sonucunda, sembolik değer, risk önemi ve hata olasılığı boyutları açısından
cevaplayıcıların cinsiyetleri ve eğitim düzeyleri yönünden, ilgi-haz, sembolik
değer ve hata olasılığı boyutları açısından yaş grupları ve meslekleri
yönünden, sembolik değer ve risk önemi boyutları açısından ise gelir durumları
yönünden aralarında anlamlı farklılıkların olduğu tespit edilmiştir. Buna
ilaveten genel ilgilenim düzeyi açısından cevaplayıcıların tüm demografik
özellikleri yönünden aralarında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
İlgilenim Tüketici İlgilenimi Otomotiv Sektörü Tüketici Davranışı Pazarlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |