Eğitim sistemlerin amacı, toplumların ihtiyaç
duyduğu ve o toplumun gereklerine uygun bireyleri yetiştirmektir. Öğrenci,
öğretmen ve eğitim programı eğitim sistemlerin önemli üç öğesidir. Bu öğeler
arasında ise öğretmenin ayrı bir yeri olduğunu söyleyebiliriz. Nitelikli
insanların yetiştirilmesi ancak nitelikli öğretmenlerin yetiştirilmesine
bağlıdır. Bu çalışmada dolayısıyla geleceğin öğretmenleriyle
gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın amaçları, okul öncesi öğretmen
adaylarının yaşadıkları matematik kaygısı ve problem çözme becerileri
arasındaki ilişkiyi belirlemek ve farklı demografik değişkenlerin matematik
kaygısı ve problem çözme becerisi arasındaki ilişki olup olmadığını
incelemektir. İlişkisel araştırma modeline uygun olarak gerçekleştirilen bu
çalışmaya, araştırmaya katılmaya gönüllü 109 ikinci sınıf okul öncesi öğretmen
adayı dâhil olmuştur. Araştırmada katılımcılardan veri toplamak amacıyla Matematik
Kaygı Ölçeği (MKÖ) ve Problem Çözme Becerisi Ölçeği (PÇBÖ) kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda katılımcıların demografik özellikleri (Cinsiyet, yaş, liseden mezun
olunan okul türü) ile matematik kaygısı ve problem çözme becerileri arasında
bir ilişkiye ulaşılmazken, katılımcıların problem çözme becerileri ile
yaşadıkları matematik kaygısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki
söz konusudur. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlar mevcut alan yazında elde
edilen sonuçlarla örtüşmekte olduğunu söyleyebiliriz. Araştırma sonucunda elde
edilen bulgular doğrultusunda; hizmet öncesi dönemde okul öncesi öğretmen
adaylarının yaşadıkları matematik kaygısını azaltacak önlemler alınması ve
problem çözme becerilerini geliştirecek çalışmalara bu dönemde yer verilmesi
önerilmektedir.
Okul Öncesi Öğretmen Adayı Matematik Kaygısı Problem Çözme Becerisi Matematik İlişkisel Araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |