Bu araştırma ile sınıf öğretmenlerinin ilkokula başlama yaşına yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma Samsun ilinin farklı ilçelerinde görev yapmakta olan 25 sınıf öğretmeniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tercih edilmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmış olup, verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, ilkokula başlamanın sadece yaşa bakılarak belirlenmesinin uygun olamayacağı, bunun yanında olgunlaşmanın da dikkate alınması gerektiğini belirtmişlerdir. Bununla birlikte 72 ay ve daha alt yaş gruplarındaki çocuklarda okula başlama yaşının; öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor alanlarda sorunlar yaşamasına neden olduğu ortaya çıkmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin küçük kas becerilerini kullanma, kesme-boyama, oyun ve fiziki etkinliklere katılımda zorlandıkları; dikkat sorunları yaşadıkları; bazı öğrencilerin akademik başarılarının düşük olması nedeniyle okula ve derse karşı olumsuz tutum geliştirdikleri belirtilmiştir. Diğer taraftan, okula başlama yaşının velinin kararına bırakılmasının uygun olmadığı, ilkokula başlamak için ilgililerin bir araya gelerek ortak kriterler belirlenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Öğretmenler, ilkokula başlamanın anasınıfı öğretmeni, ilkokul birinci sınıfı okutacak öğretmenler, psikolojik danışma ve rehberlik uzmanı, okul idaresi ve velinin ortak kararıyla belirlenmesini önermişlerdir.
Çalışmanın bütün aşamalarında etik ilkelere uyulmuştur.
Yok
Makalenin bütün süreçlerinde katkısı olan kişilere (Yazar, editör, editör yardımcısı, alan editörü, hakem) teşekkür ederiz.
The aim of this study was to determine the views of classroom teachers on the age of starting primary school. The research was conducted with 25 classroom teachers working in different districts of Samsun province. Case study, one of the qualitative research designs, was used in the study. Criterion sampling, one of the purposeful sampling methods, was preferred in determining the study group. The research data were collected through semi-structured interviews and content analysis was used to analyze the data. As a result of the research, teachers stated that it would not be appropriate to determine the start of primary school based only on age, and that maturation should also be taken into consideration In addition, it was revealed that the school starting age of children aged 72 months and below caused students to experience problems in cognitive, affective and psychomotor areas. In this context, it was stated that students had difficulty in using small muscle skills, cutting and coloring, participating in games and physical activities; they had attention problems; and some students developed negative attitudes towards school and lessons due to their low academic achievement. On the other hand, it was emphasized that it is not appropriate to leave the age of starting school to the decision of the parents, and that the relevant parties should come together to determine common criteria for starting primary school. Teachers suggested that starting primary school should be determined jointly by the kindergarten teacher, first grade teachers, psychological counseling and guidance specialist, school administration and parents.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğrenme, Motivasyon ve Duygu |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |