Research Article
BibTex RIS Cite

3-6 Yaş Çocuklarda Müzik ve Dans Eğitiminin Motivasyonel, Fiziksel ve Psikolojik Gelişim Açısından İncelenmesi

Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 13 - 32, 25.06.2018

Abstract

Dans ve müzik eski zamanlardan beri insanları etkilemiş; şifa, terapi,
hipnoz olarak kullanılmış ve birçok hastalığa dans ve müzik çeşitleriyle
tedavi aranmıştır. Bu çalışmada 3-6 yaş çocuklarda dans eğitiminin
motivasyon, fiziksel ve psikolojik etkilerinin araştırılması hedeflenmiş,
bu doğrultuda çocukların motivasyon, fiziksel ve psikolojik gelişiminin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmaya 40 erkek, 47 kız olmak üzere toplam 87 öğrenci katılmıştır.
27 sorudan oluşan kontrol listesi hazırlanarak, ilk 4 maddesi sadece Birinci
Dönem sonunda, diğer 23 maddesi ise hem birinci dönem sonunda (ilk
dersten dört ay sonra) hem de ikinci dönem sonunda (ilk dersten yedi ay
sonra) olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Soruların dördünün yanıtları veli
gözlemi yardımıyla, diğerleri ise araştırmacının gözlemiyle toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre; 3-6 yaş arası çocuklarda dans
terapi yöntemlerinin yaş gruplarına göre uyarlanarak işlendiği dans
dersleri, çocukların toplam motivasyon, fiziksel ve psikolojik gelişimlerini
olumlu yönde etkilemektedir. Çocukların toplam motivasyon, fiziksel ve
psikolojik gelişimleri, cinsiyete göre farklılık göstermemekte (p>0,05)
ancak erkek çocuklar kız çocuklara göre ders öncesi girişte sohbete
anlamlı düzeyde daha fazla katılmaktadırlar (p<0,05). Çocukların toplam
motivasyon, fiziksel ve psikolojik gelişimleri, yaş gruplarına göre ise
farklılık göstermektedir (p<0,05).

References

  • Abrams B. (2012). A relationship-based theory of music therapy: Understanding processes and goals as being-together-musically. In Bruscia K. (Ed.), Readings on music therapy theory (58–76). Gilsum, NH: Barcelona Publishers. Akbaba, S. (2006). Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13): 343–361. Alley, J. M. (1979). Music in the IEP: Therapy/Education. Journal of Music Therapy, 16(3): 111–127. Bentley, J. (2003). İnsanlan Motive Etme (Çev. Onur Yıldırım). İstanbul: Hayat Yayınevi. Buck, M. (2010). Two - Factor Theory of Learning: Application to Maladaptive Behavior. School and Health, 21: 333-338. Chodorow, J. (1991). Dance Therapy and Depth Psychology: The Moving Imagination. London: Routledge. Çatay, Z. (2013). Beden ve Ben Arasında Dokunan Ağ: Dans/Hareket Terapisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, 1-15. Çoban, A. (2005). Müzikterapi: Ruh Sağlığı Için Müzikle Tedavi. İstanbul: Timaş Yayınları. Doksat, M.K. & Doksat, N.G. (2013). Sigmund Freud’un Vak’alarının Gerçek Yüzü. New/Yeni Symposium Journal, 51(3): 158–165. Erol, M. (2004). Çocuk gelişiminde müziğin önemi. Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu (02-03 Aralık 2004), ss.301-307. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Güler, E. (2005). Liselerde Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Güney, S. S. (2013, 25 Mart). Dans ve Hareket Terapisi. http://www. sanatpsikoterapileridernegi.org/dans-ve-hareket-terapisi.html Moreno, J. (1988). Multicultural music therapy: The world music connection. Journal of music therapy, 25(1), 17–27. Piaget, J. (1932). The Moral Judgment of the Child. Routledge and Kegan Paul. Sudak, D. M. (2012). Klinik Uygulamada Psikoterapi: Klinisyenler İçin Bilişsel Davranışçıl Terapi. (Çev. Ed. Hakan Türkçapar). İstanbul: Güneş Tıp Kitabevi. Uluğ Ormanlıoğlu, M. (2013). Niçin Oyun? İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
Year 2018, Volume: 4 Issue: 1, 13 - 32, 25.06.2018

Abstract

References

  • Abrams B. (2012). A relationship-based theory of music therapy: Understanding processes and goals as being-together-musically. In Bruscia K. (Ed.), Readings on music therapy theory (58–76). Gilsum, NH: Barcelona Publishers. Akbaba, S. (2006). Eğitimde Motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (13): 343–361. Alley, J. M. (1979). Music in the IEP: Therapy/Education. Journal of Music Therapy, 16(3): 111–127. Bentley, J. (2003). İnsanlan Motive Etme (Çev. Onur Yıldırım). İstanbul: Hayat Yayınevi. Buck, M. (2010). Two - Factor Theory of Learning: Application to Maladaptive Behavior. School and Health, 21: 333-338. Chodorow, J. (1991). Dance Therapy and Depth Psychology: The Moving Imagination. London: Routledge. Çatay, Z. (2013). Beden ve Ben Arasında Dokunan Ağ: Dans/Hareket Terapisi. İstanbul Bilgi Üniversitesi, 1-15. Çoban, A. (2005). Müzikterapi: Ruh Sağlığı Için Müzikle Tedavi. İstanbul: Timaş Yayınları. Doksat, M.K. & Doksat, N.G. (2013). Sigmund Freud’un Vak’alarının Gerçek Yüzü. New/Yeni Symposium Journal, 51(3): 158–165. Erol, M. (2004). Çocuk gelişiminde müziğin önemi. Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu (02-03 Aralık 2004), ss.301-307. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Güler, E. (2005). Liselerde Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Kültür Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul. Güney, S. S. (2013, 25 Mart). Dans ve Hareket Terapisi. http://www. sanatpsikoterapileridernegi.org/dans-ve-hareket-terapisi.html Moreno, J. (1988). Multicultural music therapy: The world music connection. Journal of music therapy, 25(1), 17–27. Piaget, J. (1932). The Moral Judgment of the Child. Routledge and Kegan Paul. Sudak, D. M. (2012). Klinik Uygulamada Psikoterapi: Klinisyenler İçin Bilişsel Davranışçıl Terapi. (Çev. Ed. Hakan Türkçapar). İstanbul: Güneş Tıp Kitabevi. Uluğ Ormanlıoğlu, M. (2013). Niçin Oyun? İstanbul: İdeal Kültür Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ş. Güliz Kolburan

Publication Date June 25, 2018
Submission Date March 12, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Kolburan, Ş. G. (2018). 3-6 Yaş Çocuklarda Müzik ve Dans Eğitiminin Motivasyonel, Fiziksel ve Psikolojik Gelişim Açısından İncelenmesi. Aydın İnsan Ve Toplum Dergisi, 4(1), 13-32.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)