Abstract
Dans ve müzik eski zamanlardan beri insanları etkilemiş; şifa, terapi,
hipnoz olarak kullanılmış ve birçok hastalığa dans ve müzik çeşitleriyle
tedavi aranmıştır. Bu çalışmada 3-6 yaş çocuklarda dans eğitiminin
motivasyon, fiziksel ve psikolojik etkilerinin araştırılması hedeflenmiş,
bu doğrultuda çocukların motivasyon, fiziksel ve psikolojik gelişiminin
değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmaya 40 erkek, 47 kız olmak üzere toplam 87 öğrenci katılmıştır.
27 sorudan oluşan kontrol listesi hazırlanarak, ilk 4 maddesi sadece Birinci
Dönem sonunda, diğer 23 maddesi ise hem birinci dönem sonunda (ilk
dersten dört ay sonra) hem de ikinci dönem sonunda (ilk dersten yedi ay
sonra) olmak üzere iki kez uygulanmıştır. Soruların dördünün yanıtları veli
gözlemi yardımıyla, diğerleri ise araştırmacının gözlemiyle toplanmıştır.
Araştırmada elde edilen bulgulara göre; 3-6 yaş arası çocuklarda dans
terapi yöntemlerinin yaş gruplarına göre uyarlanarak işlendiği dans
dersleri, çocukların toplam motivasyon, fiziksel ve psikolojik gelişimlerini
olumlu yönde etkilemektedir. Çocukların toplam motivasyon, fiziksel ve
psikolojik gelişimleri, cinsiyete göre farklılık göstermemekte (p>0,05)
ancak erkek çocuklar kız çocuklara göre ders öncesi girişte sohbete
anlamlı düzeyde daha fazla katılmaktadırlar (p<0,05). Çocukların toplam
motivasyon, fiziksel ve psikolojik gelişimleri, yaş gruplarına göre ise
farklılık göstermektedir (p<0,05).