Education is a system and a social phenomenon. The variables that generate this phenomenon and bring it into a system must be analyzed properly. The policy of education, the philosophy of education, curriculum, school culture, school administrators, teachers, students and parents can be considered as systems that education is associated. Because of involving different variables and being influenced by all kinds of changes that occur in these systems problems of education stay as a complex process.Problems in one stage of education effect both previous and subsequent steps. While, shortcomings in preschool education effect primary education, quality problems in secondary education, result in pressure on the primary education. Therefore, the problems in elementary education impact both secondary education and higher education hence in turn will be echoed in the community.One of the most important stages of education is elementary education. When issues of elementary education are discussed, many problems come to order resulting from the policy of education, curriculum, the philosophy of education, qualifications of teachers and students, management and financing. One of the most important functions of education is the socialization of individuals through the transmission of culture. Therefore, by ignoring this function of education, not realizing the fact that through education future generations are trained, not seeing today's children and young people as part of society and investment for the future, cause important problems. In this study, problems of education will be identified title by title and sub-problems of these problems will be discussed
Education policy of education curriculum philosophy of education the education manager
Eğitim bir sistem ve toplumsal bir olgudur. Bu olguyu meydana getiren, onu bir sistem haline dönüştüren değişkenler doğru bir şekilde analiz edilmelidir. Eğitim politikası, eğitim felsefesi, eğitim programı, okul kültürü, okul yöneticisi, öğretmen, öğrenci ve veli eğitimin ilişkili olduğu sistemlerinden bazıları olarak sayılabilir. Eğitimin farklı değişkenleri bünyesinde barındırması ve bu sistemlerde meydana gelen her türlü değişimden etkilenmesi sebebiyle, eğitim sorunları karmaşık bir süreç olarak karşımızda durmaktadır.Eğitimin bir basamağındaki sorun hem önceki basamakları hem de sonraki basamakları etkilemektedir. Okul öncesi eğitimdeki yetersizlikler, ilköğretimde eğitimi etkilediği gibi ortaöğretimdeki nitelik sorunları da ilköğretim üzerinde bir baskı meydana getirmektedir. Bu nedenle temel eğitimdeki sorunların etkisi hem ortaöğretim hem de yükseköğretimde dolayısıyla da toplumda yankı bulacaktır.Eğitimin en önemli basamaklarından biri temel eğitimdir. Temel eğitimin sorunları irdelendiğinde eğitim politikasından, eğitim programından, eğitim felsefesinden, öğretmen ve öğrenci niteliklerinden, eğitim yönetiminden ve finansmanından kaynaklanan pek çok sorun gündeme gelmektedir. Eğitimin en önemli işlevlerinden biri kültürün aktarımı yoluyla bireylerin toplumsallaşmasını sağlamaktır. Dolayısıyla eğitimin bu işlevinin göz ardı edilmesi, eğitim yoluyla gelecek nesillerin yetiştirildiğinin farkında olunmaması, bugünün çocuklarının ve gençlerinin toplumun bir parçası ve geleceğe yönelik bir yatırım olarak görülmemesi önemli problemleri de beraberinde getirmektedir. Bu çalışmada eğitim sorunları başlıklar halinde belirlenip, bu sorunların alt problemleri irdelenecektir.
Eğitim eğitim politikası eğitim programı eğitim felsefesi eğitim yöneticisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.