6.sınıf Fen ve Teknoloji dersinde basamaklı öğretim programı uygulamasının,
öğrencilerin biliş ötesi farkındalıklarına etkisini belirlemeye yönelik bu araştırmada, nicel
ve nitel araştırma desenlerinin birlikte ele alındığı karma yöntem kullanılmıştır.
Araştırmanın nicel boyutunda, basamaklı öğretim programı uygulamasının,
öğrencilerin biliş ötesi farkındalıklarına
etkisini belirlemek amacıyla, yarı
deneysel desenlerden biri olan, öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu
desen araştırmanın nitel boyutunda ise, veri çeşitliliğini sağlamak ve nicel
bulguları daha anlaşılır kılmak amacıyla, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Malatya merkezde bulunan, Vakıfbank
İlköğretim Okulunun 6.sınıflarında öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır.
Araştırmanın nicel boyutunda; 1., 2., 3. ve 4. alt problemine cevap bulmak
amacıyla, çalışma grubu 30’u
deney, 30’u kontrol grubunda olmak üzere toplam 60 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada deney ve
kontrol gruplarının oluşturulmasında, olasılığa dayalı örneklem türlerinden “
seçkisiz örnekleme yöntemi” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubuna Yurdakul (2004)
tarafından geliştirilen “Biliş ötesi Farkındalık Ölçeği” uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada uygulama esnasında araştırmacı
ve öğrenci günlüklerinden alıntılar yapılarak ve uygulama sonrasında doküman
incelemesi yapılarak nitel veriler toplanmıştır. Biliş ötesi farkındalık ölçeği
elde edilen puanların normal dağılım gösterip göstermediğini saptamak amacıyla,
Shapiro-Wilks
değerine bakılmıştır. Yapılan analizler
sonucunda, “biliş ötesi farkındalık
ölçeğinin” ön test-son test ile ilgili verilerin analizinde, parametrik testler
ve nitel verilerin analizinde ise, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, basamaklı
öğretim programının öğrencilerin biliş
ötesi farkındalıklarının artmasında etkili olduğu görülmüştür.
Fen ve Teknoloji Öğretim Programı basamaklı öğretim programı biliş ötesi farkındalık
In this study determining the
effect of the application of layered curriculum in the 6th class science and
technology lesson on the metacognition awareness of students, a mixed method in
which quantitative and qualitative research patterns are handled together has
been used.In the quantitative dimension of the study, the
application of the layered curriculum, in order to determine the effects of the
metacognition awareness of students, pretest, posttest matching-only design with control gruop which is one of the
quasi experimental designs; in the qualitative dimension of the study, in order
to make the quantitative findings more understandable and to provide data
variations, the case study which is one of the qualitative survey designs have
been used. The study group of the research is the 6th grade students of
Vakıfbank Elementary School in the center of Malatya. In
the quantitative dimension of the study; in order to find the answers for
the1st, 2nd, 3rd and 4th sub problems, the study group consists of 60 students
and 30 of whom are in the experiment group and 30 of whom are in the control
group. In the study, in forming the experiment and the control groups, of the
purposive sample types, “random sampling method” has been used. The
study group of the research is “Metacognition
Awareness Scale” which is developed by Yurdakul (2004) have been applied. Besides, In the study during
the application, by quoting from the researcher’s and students’ diaries and after the
application, by using semi structured interview forms and examining documents, the qualitative data
have been collected. In order to determine whether the points that are obtained
from the Metacognition Awareness Scale show normal
distribution, Shapiro-Wilks value has been
considered. As a result of the analyses, in the analysis of the
data realeted with the pretest-posttest of
“the scale of metacognition awareness of
students” parametric tests have been
used.In the analysis of qualitative data and the methods of descriptive analysis According
to the conclusion that are subject to the application of layered curriculum, it
is seen that layered curriculum has an effect on the increasing of the
students’s metacognition
awareness
Science and Technology Programme layered curriculum metacognition awareness
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.