Bu
araştırmanın amacı okul yöneticilerinde otantik liderlik ve çatışma yönetim
stratejileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu doğrultuda İstanbul ili,
Avrupa yakası, Küçükçekmece ilçesindeki devlet okullarında çalışan yönetici ve
öğretmenlerin otantik liderlik algı düzeyleri ile çatışma yönetim
stratejilerine yönelik algı düzeylerinin belirlenmesi hedeflenmiş ve aralarında
bir ilişki olup olmadığı araştırılmıştır. Bu ilişkiyi belirlemede “Spearman
Korelasyonu” kullanılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda okul yöneticilerinin otantik
liderlik düzeyleri ile çatışma yönetim stratejileri arasında pozitif yönde ve
yüksek bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.