Bu araştırmanın amacı, etkileşimli tahta kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Düzce ili Akçakoca ilçe merkezi ve köylerde etkileşimli tahta kurulumu yapılmış okullarda görev yapan öğretmenler ve bu okullarda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 207 öğretmen ve 1324 öğrenci veri toplama aracını cevaplandırarak katkı sağlamıştır. Araştırmada betimsel model kullanılarak nicel veriler toplanmıştır. Uygulanan ölçme araçlarının normallik testi sonucuna göre elde edilen veriler normal dağılım göstermediği için ikili değişkenin yer aldığı demografik verilerde Mann Whitney U testi; ikiden fazla değişkenin yer aldığı verilerde ise Kruskal Wallis H testi uygulanmıştır. Öğretmenlerden elde edilen sonuçlara göre cinsiyet, hizmet süresi, çalışılan eğitim kurumu, yıl bazında derslerinde etkileşimli tahta kullanım süresi değişkenlerinde anlamlı farklılık bulunmamış; bir ders saatinde etkileşimli tahta kullanım düzeyi değişkenin etkileşimli tahta tutum ölçeği toplam puanı ile etkileşimli tahtanın avantajları alt boyutunda anlamlı farklılık bulunurken diğer boyutlarda bulunmamıştır. Öğrencilerden elde edilen verilerde cinsiyet, teknolojiye yönelik ilgi, okul türü ve düzeyi, ortaöğretim kurumlarına yerleşilen TEOG puanı değişkenine göre etkileşimli tahta görüş ölçeği puanları farklılaşırken okulun bulunduğu yerleşim yeri değişkenine göre farklılaşmamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2 |
Bu Dergide Yayınlanan İçerikler Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) Tarafından Lisanslanmıştır.