Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen temalı alan gezisi yapma durumlarını sınıf yönetimi becerileri açısından incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Maltepe, Küçükçekmece, Kartal, Bakırköy, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar ve Sarıyer ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışmakta olan okul öncesi öğretmenleri ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 75 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla; “Fen Temalı Alan Gezisi Uygulama Anketi” ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; eğitim-öğretim dönemi içerisinde alan gezilerine sıkça yer veren okul öncesi öğretmenlerinin “okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi”, “zamanlama yönetimi ve demokratik ortam oluşturma”, “etkinlikleri planlamada yeterlilik”, “fiziksel çevrenin düzenlenmesi” ve “öğretmenin kişisel yeterliliği” alanlarında daha başarılı oldukları gözlemlenmiştir. Alan gezisi çeşitliliğine önem veren ve kişisel yeterliliklerinde ve alan gezilerinde dikkat edilen faktörleri daha çok göz önünde bulunduran öğretmenlerin ise, sorun davranışlarının yönetiminde de daha iyi oldukları görülmektedir. Öğrenim durumu önlisans olanların, “öğretmenin kişisel yeterliliği”; 18 yıl ve üstü hizmet yılına sahip olanların, “zaman yönetimi ve demokratik ortam oluşturma”; sınıfında uygulama öğrencisi sahip olanların, “zaman yönetimi ve demokratik ortam oluşturma”, “etkili planlamada yeterlilik”, “fiziksel çevrenin düzenlenmesi” ve “okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri”nde daha iyi oldukları görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında öneriler getirilmiştir.
fen eğitimi fen temalı alan gezisi okul öncesi eğitim sınıf yönetimi
In this study, it was aimed to examine preschool teachers' classroom management skills in terms of conducting science-themed field trips. For this purpose, the study was conducted with preschool teachers working in public schools affiliated with the Ministry of National Education in Maltepe, Küçükçekmece, Kartal, Bakırköy, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar and Sarıyer districts of Istanbul province in the 2021-2022 academic year. The sample of the study consisted of 75 preschool teachers. "Science Themed Field Trip Implementation Questionnaire" and "Classroom Management Scale for Preschool Teachers" were used to collect data. According to the results of the study, it was observed that preschool teachers who frequently took field trips during the academic year were more successful in the areas of "classroom management skills of preschool teachers", "timing management and creating a democratic environment", "competence in planning activities", "organization of the physical environment" and "personal competence of the teacher". Teachers who attach importance to the diversity of field trips and take into account the factors that are taken into consideration more in their personal competencies and field trips are also better in the management of problem behaviors. Teachers with an associate degree were found to be better in "teacher's competence"; teachers with 18 or more years of service were found to be better in "time management and creating a democratic environment"; and teachers with a practicum student in the classroom were found to be better in "time management and creating a democratic environment", "competence in effective planning", "organization of the physical environment" and "classroom management skills of preschool teachers". Suggestions were made in the light of the results obtained from the research.
science education field trip giving science themed preschool classroom management
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 12 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.