Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi

Yıl 2024, , 705 - 728, 30.07.2024
https://doi.org/10.18039/ajesi.1296073

Öz

Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin fen temalı alan gezisi yapma durumlarını sınıf yönetimi becerileri açısından incelemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Maltepe, Küçükçekmece, Kartal, Bakırköy, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar ve Sarıyer ilçelerindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında çalışmakta olan okul öncesi öğretmenleri ile yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini 75 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla; “Fen Temalı Alan Gezisi Uygulama Anketi” ve “Okul Öncesi Öğretmenleri için Sınıf Yönetimi Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; eğitim-öğretim dönemi içerisinde alan gezilerine sıkça yer veren okul öncesi öğretmenlerinin “okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerisi”, “zamanlama yönetimi ve demokratik ortam oluşturma”, “etkinlikleri planlamada yeterlilik”, “fiziksel çevrenin düzenlenmesi” ve “öğretmenin kişisel yeterliliği” alanlarında daha başarılı oldukları gözlemlenmiştir. Alan gezisi çeşitliliğine önem veren ve kişisel yeterliliklerinde ve alan gezilerinde dikkat edilen faktörleri daha çok göz önünde bulunduran öğretmenlerin ise, sorun davranışlarının yönetiminde de daha iyi oldukları görülmektedir. Öğrenim durumu önlisans olanların, “öğretmenin kişisel yeterliliği”; 18 yıl ve üstü hizmet yılına sahip olanların, “zaman yönetimi ve demokratik ortam oluşturma”; sınıfında uygulama öğrencisi sahip olanların, “zaman yönetimi ve demokratik ortam oluşturma”, “etkili planlamada yeterlilik”, “fiziksel çevrenin düzenlenmesi” ve “okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri”nde daha iyi oldukları görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında öneriler getirilmiştir.

Kaynakça

  • Anderson, D. (1999). The development of science concepts emergent from science muse¬um and post-visit activity experiences: Students’ construction of knowledge. (Unpub¬lished Doctor of Philosophy Thesis). Queensland University of Technology, Brisbane.
  • Anderson, D., Kısıel, J. & Storksdieck, M. (2006). Understanding teachers’ perspectives on field trips: Discovering common ground in three countries. Corator the Museum Journal, 49(3), 365-386. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.2006.tb00229.x
  • Anderson, D., Lawson, B. & Mayer Smith, J. (2006). Investigating the impact of a practicum experience in an aquarium on pre-service teachers. Teaching Education, 17(4), 341-353. https://doi.org/10.1080/10476210601017527
  • Aydoğan, Y., Özyürek, A. ve Gültekin Akduman, G. (2015). Erken çocukluk döneminde gelişim. Vize Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, Prentice Hall.
  • Behrendt, M. & Franklin, T. (2014). A review of research on school field trips and their value in education. International Journal of Environmental & Science Education, 9, 235-245. 10.12973/ijese.2014.213a
  • Berger, J. L., Girardet, C., Vaudroz, C. & Crahay, M. (2018). Teaching experience, teachers’ beliefs, and self-reported classroom management practices: a coherent network. SAGE Journals, 8(1), 1-12. https://doi.org/10.1177/2158244017754119
  • Bronfenbrenner, U. (1976). The experimantal ecology of education. Educational Researcher, 5(9), 5-15. https://doi.org/10.3102/0013189X005009005
  • Budunç, A. B. (2007). Okul öncesi öğretmenlerinin bakış açısıyla çalışma ortamlarının değerlendirilmesi, (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Canel, N. (2011). Yeni bir döneme başlangıç, M. Gürsel (Ed.), Sınıf yönetimi içinde (s. 2-15). Eğitim Akademi Yayıncılık.
  • Çetinkaya, E. (2021). Farklı coğrafi bölgelerde görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 298-331. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.876107
  • Çevik Karatekin, K. N. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güven, D. E. ve Cevher, F. N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(18), 1-22.
  • DeWitt, J. & Storksdieck, M. (2008). A short review of school field trips: Key findings from the past and implications fort he future. Visitor Studies, 11(2), 181-197. https://doi.org/10.1080/10645570802355562
  • Ekici, G. (2008). Sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik tutum ve inanç kazanma düzeyine etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 167–182.
  • Erata, F. (2018). Okul öncesi eğitimde alan gezilerinin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Evertson, C. M. & Weinstein, C. S. (2006). Handbook of classroom managetment research, practice and contemporary issues. Routledge Press.
  • Falk, J. H. & Dierking L. D. (2000). Learning from museums: Visitor experience and the making of meaning. AltaMira Press.
  • Ferry, B. (1993). Science centers and outdoor education centers provide valuable experience for pre-service teachers. Journal of Science Teacher Education, 4(3), 85-88.
  • Garrett, T. (2014). Effective classroom managment the essentials. Teacher College Press.
  • Gravil, M. (2019). The field trip project: Using environmental education to bridge science learning across formal and informal kindergarten settings, Theses and Dissertations-Early Childhood, Special Education and Rehabilitation Counseling, 78.
  • Gültekin Akduman, G. (2016). Okul öncesi eğitimin tanımı ve önemi, G. Uyanık Balat (Ed.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s. 1-15). Nobel Yayıncılık.
  • Hutchings, J., Forbes, P. M., Daley, D. & Williams, M. E. (2013). A randomized controlled trial of the impact of a teacher classroom management program on the classroom behavior of children with and without behavior problems. Journal of School Psychology 51, 571–585. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2013.08.001
  • Kandır, A., Yurt, Ö. & Cevher Kalburan, N. (2012). Comparison of teachers and teacher candidates in terms of their environmental attitudes. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 323-327.
  • Kaplan, Z. (2018). Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karbeyaz, A., Karslı, G. ve Kurt, M. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında karşılaştığı sorunlar ve çözüm yolları. International Social Sciences Studies Journal, 9(11), 9327-9339. http://dx.doi.org/10.29228/sssj.73462
  • Koç, F. ve Sak, R. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 43-71. https://doi.org/10.19171/uefad.323381
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara.
  • Martin, N. K., Yin, Z. & Mayall, H. (2006). Classroom Management Training, Teaching Experience and Gender: Do These Variables Impact Teachers' Attitudes and Beliefs toward Classroom Management Style?, Paper presented at the Annual Conference of the Southwest Educational Research Association, Austin.
  • Meiers, N. J. (2010). Designing effective field trips at zoos and aquariums. Middlebury College.
  • Morris et. all. (2013). Using classroom managment to improve preschoolers’ social and emotional skills. MDRC Press.
  • Moseley, C., Reinke, K. & Bookout, V. (2002). The effect of teaching outdoor environmantal education on preservice teachers’ attitudies toward self-efficacy and outcome expectancy. The Journal of Environmental Education, 34(1), 9-15. https://doi.org/10.1080/00958960209603476
  • Oliver, R. M. & Reschly, D. J. (2007). Effective classroom managment: Teacher preparation and professional development. Washington: National Comprehensive Center for Teacher Quality.
  • Orion, N. & Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trip in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching, 29(8), 1097–1119. https://doi.org/10.1002/tea.3660311005
  • Orion, N., Hofstein, A., Tamir, P. & Giddings, G. J. (1997). Development and validation of an instrument for assessing the learning environment of outdoor science activities. Science Education, 81(2), 161-171. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(199704)81:2%3C161::AID-SCE3%3E3.0.CO;2-D
  • Piaget, J. (1952). The origins of intelligence in children. New York: International Universities Press.
  • Raver, C. C., Jones, S. M., Li-Grining, C., Zhai, F., Bub, K. & Pressler, E. (2011). CSRP’s impact on low-income preschoolers’ preacademic skills: Self regulation as a mediating mechanism. Child Development, 82(1), 362-378. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2010.01561.x
  • Rebar, B. M. (2012). Teachers’ sources of knowledge for field trip practices. Learning Environ Res, 15, 81-102.
  • Reinke, W. M., Herman, K. C. & Newcomer, L. L. (2011). The incredible years teacher classroom management training: The methods and principles that support fidelity of training delivery. School Psychology Review, 40(4), 509–529. https://doi.org/10.1080/02796015.2011.12087527
  • Saelens, B. E., Sallis, J. F. & Frank, L. D. (2003). Environmental correlates of walking and cycling: Findings from the transportation, urban, design, and planining literatures. Environment and Physical Activity, 25(2), 80-91. https://doi.org/10.1207/S15324796ABM2502_03
  • Semerci, D. ve Uyanık Balat, G. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 494-519. https://doi.org/10.17679/inuefd.394585
  • Simmons, D. (1998). Using natural settings for environmental education: Perceived benefits and barriers. The Journal of environmental education, 29(3), 23-31. https://doi.org/10.1080/00958969809599115
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). B.G. Tabachnick, L.S. Fidell using multivariate statistics (sixth ed.). Pearson Press.
  • Tal, C. (2010). Case studies to deepen understanding and enhance classroom management skills in preschool teacher training. Early Childhood Education Journal, 38, 143-152.
  • Tal, R. (2004). Using a field trip to a wetland as a guide for conceptual understanding in environmantal education-a case study of a pre-service teacher’s research. Chemistry Education: Research and Practice, 5(2), 127-142.
  • Tal, R., Bamberger, Y. & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ roles. Science Learnin in Everyday Life, 89, 920-935. https://doi.org/10.1002/sce.20070
  • Toprakçı, E. ve Altunay, E. (2017). Okulun insan kaynağının bir öğesi olarak okul yardımcı personellerinin anılarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 13(1), 363-391. https://doi.org/10.17860/mersinefd.306029
  • Toran, M. ve Gençgel Akkuş, H. (2016). Okul öncesi Öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: KKTC örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 2041-2056.
  • Uyanık Balat, G., Bilgin, H. ve Sezer, T. (2012) Okul öncesi öğretmenlerine yönelik sınıf yönetimi ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri, ulusal okul öncesi eğitim kongresi: okul öncesi eğitimin bugünü ve geleceği (1-3 Haziran 2011), Bildiri Tam Metin Kitabı, (101-109). Pegem Yayınları
  • Uyanık Balat, G. ve Bayındır, D. (2018). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetiminin kritik rolü, tanımı ve önemi, G. Uyanık Balat ve H. Bilgin (Ed.), Erken çocukluk eğitiminde sınıf yönetimi içinde (s.1-20). Anı Yayıncılık.
  • Ünal, M. ve Akman, B. (2006). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 251-257.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological process. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Yakar, L. (2020). Korelasyon, F. Orçan (Ed.), Sosyal bilimlerde istatistik excel ve SPSS uygulamaları içinde (s. 93-138). Anı Yayıncılık.
  • Yaşar Ekici, F., Günhan, G. ve Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 48-58. http://dx.doi.org/10.21733/ibad.2092
  • Yıldız, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumlarının değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127. https://doi.org/10.35675/befdergi.826566

Investigation of Preschool Teachers' Field Trips Giving Science-Themed in Terms of Classroom Management Skills

Yıl 2024, , 705 - 728, 30.07.2024
https://doi.org/10.18039/ajesi.1296073

Öz

In this study, it was aimed to examine preschool teachers' classroom management skills in terms of conducting science-themed field trips. For this purpose, the study was conducted with preschool teachers working in public schools affiliated with the Ministry of National Education in Maltepe, Küçükçekmece, Kartal, Bakırköy, Kadıköy, Kağıthane, Üsküdar and Sarıyer districts of Istanbul province in the 2021-2022 academic year. The sample of the study consisted of 75 preschool teachers. "Science Themed Field Trip Implementation Questionnaire" and "Classroom Management Scale for Preschool Teachers" were used to collect data. According to the results of the study, it was observed that preschool teachers who frequently took field trips during the academic year were more successful in the areas of "classroom management skills of preschool teachers", "timing management and creating a democratic environment", "competence in planning activities", "organization of the physical environment" and "personal competence of the teacher". Teachers who attach importance to the diversity of field trips and take into account the factors that are taken into consideration more in their personal competencies and field trips are also better in the management of problem behaviors. Teachers with an associate degree were found to be better in "teacher's competence"; teachers with 18 or more years of service were found to be better in "time management and creating a democratic environment"; and teachers with a practicum student in the classroom were found to be better in "time management and creating a democratic environment", "competence in effective planning", "organization of the physical environment" and "classroom management skills of preschool teachers". Suggestions were made in the light of the results obtained from the research.

Kaynakça

  • Anderson, D. (1999). The development of science concepts emergent from science muse¬um and post-visit activity experiences: Students’ construction of knowledge. (Unpub¬lished Doctor of Philosophy Thesis). Queensland University of Technology, Brisbane.
  • Anderson, D., Kısıel, J. & Storksdieck, M. (2006). Understanding teachers’ perspectives on field trips: Discovering common ground in three countries. Corator the Museum Journal, 49(3), 365-386. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.2006.tb00229.x
  • Anderson, D., Lawson, B. & Mayer Smith, J. (2006). Investigating the impact of a practicum experience in an aquarium on pre-service teachers. Teaching Education, 17(4), 341-353. https://doi.org/10.1080/10476210601017527
  • Aydoğan, Y., Özyürek, A. ve Gültekin Akduman, G. (2015). Erken çocukluk döneminde gelişim. Vize Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1977). Social learning theory. Englewood Cliffs, Prentice Hall.
  • Behrendt, M. & Franklin, T. (2014). A review of research on school field trips and their value in education. International Journal of Environmental & Science Education, 9, 235-245. 10.12973/ijese.2014.213a
  • Berger, J. L., Girardet, C., Vaudroz, C. & Crahay, M. (2018). Teaching experience, teachers’ beliefs, and self-reported classroom management practices: a coherent network. SAGE Journals, 8(1), 1-12. https://doi.org/10.1177/2158244017754119
  • Bronfenbrenner, U. (1976). The experimantal ecology of education. Educational Researcher, 5(9), 5-15. https://doi.org/10.3102/0013189X005009005
  • Budunç, A. B. (2007). Okul öncesi öğretmenlerinin bakış açısıyla çalışma ortamlarının değerlendirilmesi, (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Canel, N. (2011). Yeni bir döneme başlangıç, M. Gürsel (Ed.), Sınıf yönetimi içinde (s. 2-15). Eğitim Akademi Yayıncılık.
  • Çetinkaya, E. (2021). Farklı coğrafi bölgelerde görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik görüşlerinin belirlenmesi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, (43), 298-331. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.876107
  • Çevik Karatekin, K. N. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin iletişim becerileri ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Güven, D. E. ve Cevher, F. N. (2005). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(18), 1-22.
  • DeWitt, J. & Storksdieck, M. (2008). A short review of school field trips: Key findings from the past and implications fort he future. Visitor Studies, 11(2), 181-197. https://doi.org/10.1080/10645570802355562
  • Ekici, G. (2008). Sınıf yönetimi dersinin öğretmen adaylarının sınıf yönetimine yönelik tutum ve inanç kazanma düzeyine etkisi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(3), 167–182.
  • Erata, F. (2018). Okul öncesi eğitimde alan gezilerinin uygulanmasına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Evertson, C. M. & Weinstein, C. S. (2006). Handbook of classroom managetment research, practice and contemporary issues. Routledge Press.
  • Falk, J. H. & Dierking L. D. (2000). Learning from museums: Visitor experience and the making of meaning. AltaMira Press.
  • Ferry, B. (1993). Science centers and outdoor education centers provide valuable experience for pre-service teachers. Journal of Science Teacher Education, 4(3), 85-88.
  • Garrett, T. (2014). Effective classroom managment the essentials. Teacher College Press.
  • Gravil, M. (2019). The field trip project: Using environmental education to bridge science learning across formal and informal kindergarten settings, Theses and Dissertations-Early Childhood, Special Education and Rehabilitation Counseling, 78.
  • Gültekin Akduman, G. (2016). Okul öncesi eğitimin tanımı ve önemi, G. Uyanık Balat (Ed.), Okul öncesi eğitime giriş içinde (s. 1-15). Nobel Yayıncılık.
  • Hutchings, J., Forbes, P. M., Daley, D. & Williams, M. E. (2013). A randomized controlled trial of the impact of a teacher classroom management program on the classroom behavior of children with and without behavior problems. Journal of School Psychology 51, 571–585. https://doi.org/10.1016/j.jsp.2013.08.001
  • Kandır, A., Yurt, Ö. & Cevher Kalburan, N. (2012). Comparison of teachers and teacher candidates in terms of their environmental attitudes. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(1), 323-327.
  • Kaplan, Z. (2018). Okul öncesi öğretmenleri sınıf yönetimi becerileri ölçeğinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin incelenmesi, (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karbeyaz, A., Karslı, G. ve Kurt, M. (2023). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarında karşılaştığı sorunlar ve çözüm yolları. International Social Sciences Studies Journal, 9(11), 9327-9339. http://dx.doi.org/10.29228/sssj.73462
  • Koç, F. ve Sak, R. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(1), 43-71. https://doi.org/10.19171/uefad.323381
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). Okul öncesi eğitim programı. Ankara.
  • Martin, N. K., Yin, Z. & Mayall, H. (2006). Classroom Management Training, Teaching Experience and Gender: Do These Variables Impact Teachers' Attitudes and Beliefs toward Classroom Management Style?, Paper presented at the Annual Conference of the Southwest Educational Research Association, Austin.
  • Meiers, N. J. (2010). Designing effective field trips at zoos and aquariums. Middlebury College.
  • Morris et. all. (2013). Using classroom managment to improve preschoolers’ social and emotional skills. MDRC Press.
  • Moseley, C., Reinke, K. & Bookout, V. (2002). The effect of teaching outdoor environmantal education on preservice teachers’ attitudies toward self-efficacy and outcome expectancy. The Journal of Environmental Education, 34(1), 9-15. https://doi.org/10.1080/00958960209603476
  • Oliver, R. M. & Reschly, D. J. (2007). Effective classroom managment: Teacher preparation and professional development. Washington: National Comprehensive Center for Teacher Quality.
  • Orion, N. & Hofstein, A. (1994). Factors that influence learning during a scientific field trip in a natural environment. Journal of Research in Science Teaching, 29(8), 1097–1119. https://doi.org/10.1002/tea.3660311005
  • Orion, N., Hofstein, A., Tamir, P. & Giddings, G. J. (1997). Development and validation of an instrument for assessing the learning environment of outdoor science activities. Science Education, 81(2), 161-171. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(199704)81:2%3C161::AID-SCE3%3E3.0.CO;2-D
  • Piaget, J. (1952). The origins of intelligence in children. New York: International Universities Press.
  • Raver, C. C., Jones, S. M., Li-Grining, C., Zhai, F., Bub, K. & Pressler, E. (2011). CSRP’s impact on low-income preschoolers’ preacademic skills: Self regulation as a mediating mechanism. Child Development, 82(1), 362-378. https://doi.org/10.1111/j.1467-8624.2010.01561.x
  • Rebar, B. M. (2012). Teachers’ sources of knowledge for field trip practices. Learning Environ Res, 15, 81-102.
  • Reinke, W. M., Herman, K. C. & Newcomer, L. L. (2011). The incredible years teacher classroom management training: The methods and principles that support fidelity of training delivery. School Psychology Review, 40(4), 509–529. https://doi.org/10.1080/02796015.2011.12087527
  • Saelens, B. E., Sallis, J. F. & Frank, L. D. (2003). Environmental correlates of walking and cycling: Findings from the transportation, urban, design, and planining literatures. Environment and Physical Activity, 25(2), 80-91. https://doi.org/10.1207/S15324796ABM2502_03
  • Semerci, D. ve Uyanık Balat, G. (2018). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 494-519. https://doi.org/10.17679/inuefd.394585
  • Simmons, D. (1998). Using natural settings for environmental education: Perceived benefits and barriers. The Journal of environmental education, 29(3), 23-31. https://doi.org/10.1080/00958969809599115
  • Tabachnick, B.G. & Fidell, L.S. (2013). B.G. Tabachnick, L.S. Fidell using multivariate statistics (sixth ed.). Pearson Press.
  • Tal, C. (2010). Case studies to deepen understanding and enhance classroom management skills in preschool teacher training. Early Childhood Education Journal, 38, 143-152.
  • Tal, R. (2004). Using a field trip to a wetland as a guide for conceptual understanding in environmantal education-a case study of a pre-service teacher’s research. Chemistry Education: Research and Practice, 5(2), 127-142.
  • Tal, R., Bamberger, Y. & Morag, O. (2005). Guided school visits to natural history museums in Israel: Teachers’ roles. Science Learnin in Everyday Life, 89, 920-935. https://doi.org/10.1002/sce.20070
  • Toprakçı, E. ve Altunay, E. (2017). Okulun insan kaynağının bir öğesi olarak okul yardımcı personellerinin anılarının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 13(1), 363-391. https://doi.org/10.17860/mersinefd.306029
  • Toran, M. ve Gençgel Akkuş, H. (2016). Okul öncesi Öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerilerinin değerlendirilmesi: KKTC örneği. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(4), 2041-2056.
  • Uyanık Balat, G., Bilgin, H. ve Sezer, T. (2012) Okul öncesi öğretmenlerine yönelik sınıf yönetimi ölçeğinin geliştirilmesi ve psikometrik özellikleri, ulusal okul öncesi eğitim kongresi: okul öncesi eğitimin bugünü ve geleceği (1-3 Haziran 2011), Bildiri Tam Metin Kitabı, (101-109). Pegem Yayınları
  • Uyanık Balat, G. ve Bayındır, D. (2018). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetiminin kritik rolü, tanımı ve önemi, G. Uyanık Balat ve H. Bilgin (Ed.), Erken çocukluk eğitiminde sınıf yönetimi içinde (s.1-20). Anı Yayıncılık.
  • Ünal, M. ve Akman, B. (2006). Okul öncesi öğretmenlerinin fen eğitimine karşı gösterdikleri tutumlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 251-257.
  • Vygotsky, L. S. (1978). Mind in society: The development of higher psychological process. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Yakar, L. (2020). Korelasyon, F. Orçan (Ed.), Sosyal bilimlerde istatistik excel ve SPSS uygulamaları içinde (s. 93-138). Anı Yayıncılık.
  • Yaşar Ekici, F., Günhan, G. ve Anılan, Ş. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin sınıf yönetimi becerileri. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 48-58. http://dx.doi.org/10.21733/ibad.2092
  • Yıldız, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumlarının değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127. https://doi.org/10.35675/befdergi.826566
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Esra Doğanay Koç 0000-0002-7157-6790

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2024
Gönderilme Tarihi 12 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Doğanay Koç, E. (2024). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 14(2), 705-728. https://doi.org/10.18039/ajesi.1296073
AMA Doğanay Koç E. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi. AJESI. Temmuz 2024;14(2):705-728. doi:10.18039/ajesi.1296073
Chicago Doğanay Koç, Esra. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 14, sy. 2 (Temmuz 2024): 705-28. https://doi.org/10.18039/ajesi.1296073.
EndNote Doğanay Koç E (01 Temmuz 2024) Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi. Anadolu Journal of Educational Sciences International 14 2 705–728.
IEEE E. Doğanay Koç, “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi”, AJESI, c. 14, sy. 2, ss. 705–728, 2024, doi: 10.18039/ajesi.1296073.
ISNAD Doğanay Koç, Esra. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 14/2 (Temmuz 2024), 705-728. https://doi.org/10.18039/ajesi.1296073.
JAMA Doğanay Koç E. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi. AJESI. 2024;14:705–728.
MLA Doğanay Koç, Esra. “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 14, sy. 2, 2024, ss. 705-28, doi:10.18039/ajesi.1296073.
Vancouver Doğanay Koç E. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Fen Temalı Alan Gezisi Yapma Durumlarının Sınıf Yönetimi Becerileri Açısından İncelenmesi. AJESI. 2024;14(2):705-28.