The
aim of this research is to examine the problems of the foreign primary school
students in the education process in Eskişehir and the solutions to these problems
with the views of teachers and students. The data of this research, which is a
qualitative study, was gathered through student- teacher personal data forms
and student- teacher semi-structured interviews. The data as the part of the
interviews was conducted in eight primary schools, twenty one primary school
teachers and twenty four foreign primary students which are in the Eskişehir
city center. Content analysis was used to analyze the data gathered in the
study. Within
the scope of the obtained data, it
was determined that the main-theme educational problems of the foreign students
encountered "Language and cultural differences", "Basic language
skills", "Understanding," "Expression and comment",
"Lagging behind the program" and "Academic failure" sub-themes.
According to the data of this research, students unable to understand their
teacher and friends, unable to contacting with people, unable to expressing
their feelings and opinions and unable to attending to courses and this context
student have a lower academic achievement or mostly they failed. The Solutions
proposal to the problems of the foreign students in education encountered, “To
Students”, “To teachers and the schools”, “To Families” and “To Ministry of
Education and the governement” for advice collected under four sub-themes and
the themes of these sub-temes were described in detail.
Language foreign students education process education problems of the foreign students
Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili ilkokullarında öğrenim gören yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunları ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan çalışmadaki veriler, Eskişehir il merkezinde bulunan sekiz ilköğretim okulunda toplam yirmi bir sınıf öğretmeni ve yirmi dört yabancı uyruklu öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen veriler sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim-öğretimlerinde yaşadıkları sorunlar ana temasında, “Dil ve kültür farklılığı”, “Temel dil becerileri”, “Anlama”, “İfade etme ve yorum yapma”, “Programın gerisinde kalma” ve “Akademik başarısızlık” alt temaları belirlenmiştir. Elde edilen verilerden hareketle öğrencilerin, öğretmenini, arkadaşlarını ve çevresindekileri anlamadıkları, iletişim kuramadıkları, kendi duygu ve düşüncelerini ifade edemedikleri ve derslere katılamadıkları, bu bağlamda akranlarına nazaran daha düşük bir akademik başarıya sahip oldukları ya da çoğunlukla öğrencilerin başarısız oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim-öğretiminde yaşadıkları sorunların çözümüne yönelik ortaya konan öneriler, “Öğrencilere”, “Öğretmenlere ve Okullara”, “Ailelere” ve “MEB’e ve devlete” yönelik öneriler olmak üzere dört alt tema altında toplanmış ve bu alt temaların oluşturduğu temalar ayrıntılı biçimde açıklanmıştır.
Dil yabancı uyruklu öğrenciler eğitim-öğretim süreci yabancı uyruklu öğrencilerin eğitimlerinde yaşanan sorunlar
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.