Languages that
communicate among people have a very complex structure. This complex structure
emerges especially during foreign language learning. In language learners, the
input in the target language is processed simultaneously in terms of both
meaning and form. In order to achieve this, an enriched content of teaching
materials is required. Understanding the language is possible by having
sufficient knowledge of the target language as well as using the language.
Moreover, in the language learning process, the point of interaction must be
connected to life and the content of the themes chosen should be rich and
suitable for the use of grammar elements. Therefore, learning materials
prepared for language teaching programs should be prepared with a
multi-dimensional approach. In this study, the functional inputs for the
teaching of Turkish as a foreign language in accordance with the content areas
obtained by literature review were determined by the Heuristic approach.
Teaching Turkish as a foreign language form-focused instruction grammar teaching structured input
İnsanlar arasında iletişimi sağlayan dillerin oldukça karmaşık bir yapısı vardır. Bu karmaşık yapı, özellikle yabancı dil öğrenme sırasında ortaya çıkmaktadır. Dil öğrenenlerde hedef dildeki girdi, hem anlam hem de biçim açısından aynı anda işlenmektedir. Bunun tam olarak sağlanabilmesi için öğretim malzemelerinde zenginleştirilmiş bir içerik kullanılması zorunlu olmaktadır. Dili kavrayarak öğrenmek, hedef dilde yeterli düzeyde dil bilgisinin yanı sıra dili kullanım bilgisine de sahip olmakla mümkündür. Ayrıca dil öğrenme sürecinde, etkileşim noktasının hayatla bağlantılı olması ve seçilen temaların içeriğinin zengin, dilbilgisi ögelerini kullanmaya elverişli olması gerekmektedir. Bu nedenle dil öğretim programları için hazırlanan öğrenme araçları çok boyutlu bir yaklaşımla hazırlanmalıdır. Bu çalışmada, Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi için, literatür taramasıyla elde edilen içerik alanlarına uygun içerik odaklı girdiler Heuristik yaklaşımla belirlenmiştir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi biçim odaklı öğretim dilbilgisi öğretimi yapılandırılmış girdi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.