Bu araştırmanın amacı, 2017-2018 öğretim yılında okul
öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların oyun davranışlarını
incelemektir. Bu araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini, tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen
521 çocuk oluşturmaktadır. Araştırmada, okul öncesi eğitim kurumlarına devam
eden çocukların oyun davranışlarını belirlemek amacıyla “36-71 Aylık Çocuklar
İçin Oyun Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde
betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma) ve fark analizleri
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, okul öncesi eğitim kurumlarına devam
eden çocukların sosyal oyun davranışlarını sıklıkla, paralel oyun
davranışlarını bazen, tek başına ve itiş kakışlı oyun davranışlarını nadiren
sergiledikleri, sessiz davranışı ise neredeyse hiç sergilemedikleri sonucuna
ulaşılmıştır. Erkek çocukların kız çocuklara göre itiş kakış oyun
davranışlarını daha çok sergiledikleri; anne eğitim düzeyi yükseldikçe
çocukların sosyal oyun davranışlarını daha çok sergiledikleri; fakat çocukların
oyun davranışlarının yaş, kardeş sayısı, baba eğitim düzeyi, aile gelir düzeyi
değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Okul
öncesi öğretmenlerinin oyun etkinliklerini daha etkili yürütebilmeleri için
çeşitli seminer ve hizmet içi eğitim programlarının düzenlenmesi önerilebilir.
Okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklar oyun davranışları okul öncesi eğitimi
The aim of this
study is to determine the play behaviors of children attending preschool
education institutions in the 2017-2018 academic year. In this study,
descriptive survey model was used. The sample of the study consists of 521
children that were determined by stratified sampling method. In this study,
“Play Behaviors Scale for Children of 36-71 Months” was used to determine the
play behaviors of children. In the analysis of research data, descriptive
statistics (mean, standard deviation) and differential statistics were used. As
a result of study, it was concluded that children who attend preschool
education institutions often exhibit social play behaviors, sometimes exhibit
parallel play behaviors, seldom exhibit solitary and rough tumble play
behaviors, hardly exhibit reticent play behaviors. It was concluded that boys
exhibit rough tumble play behaviors more than girls; children exhibit social
play behaviors more as the level of maternal education increases; but
children's play behaviors do not differ significantly according to age, number
of siblings, father's education level and family income level. It is advisable
to organize various seminar and in-service training programs in order to enable
preschool teachers to organize play activities more effectively.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 12 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |
AJESI’de yayınlanan makalelerde bu lisans kullanılmaktadır.
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.